pharagirlke schreef:Omdat ik vind dat het voor een enorme gedwongen houding van het paard zorgt. Het geeft je als ruiter geen enkele vrijheid voor inwerking op het paard gezien die heel gedwongen in die houding blijft die de Gogue aan geeft. Zo krijg je een paard niet correct voor elkaar..... Zo dwing je hem enkel in een mooie krul, en als je dat lang genoeg doet, gaat het dier miss inderdaad ook zo lopen zonder Gogue maar IMO loopt ie dan nog altijd niet correct.Dan loopt ie gewoon ja... In de krul, zonder enige vorm van correct acherhand of ruggebruik.
Het enige waar het voor zorgt is dat het stabieler lijkt omdat het paard niet meer echt kan reageren op het gepluk van het kind. Doe je dat bij de verkeerde, trekt ie de elastiek gewoon over en ligt kind lief op de rug omdat paardlief op de achterbenen stond.
Bij een gogue krijg je toch juist geen vaste krul? Een paard kan zo laag met zijn neus over de grond als hij wil. Tenzij je de teugels strak houd natuurlijk. Dat is ook waarom ik het eerder met longeren wel gebruikte bij mijn pony die graagt met zij neus in de wolken liep. Hij kon daardoor niet meer onbeperkt lopen zoals hij wilde, en kon ook niet gaan hangen zoals bij bijvoorbeeld touwtjes etc. Op die manier vind ik het een hele vriendelijke hulpteugel.
Dan loopt ie gewoon ja... In de krul, zonder enige vorm van correct acherhand of ruggebruik.
( zal wel comment op gegeven worden)