Robijn (fries x KWPN) @ springen voor het eerst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 14:53

Mijn instructise had het erover dat we onszelf moesten open, dat houd in je schouders & je rug recht, en je borst naar voren. Ik weet dat het lastig is, mijn houding is ook niet alles.

Succes

ps. had nog even oud topic gekeken, en je houding is inderdaaad al veel beter hier!

Anoniem

Re: Robijn (fries x KWPN) @ springen voor het eerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:36

Dankjullie wel :D
Mijn houding wordt zeker nog aan gewerkt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 10:59

Als je paard over de drafbalk springt kan je ook een stuk of 4 balken neerleggen en 2 meter na de laatste de sprong neerzetten. Dan voorkom je dat ze gaat springen over de balken en moet ze wachten tot de sprong. Beugels een paar gaatjes korter, verlichte zit over de balken en een spring of veelzijdigheidszadel en je kan een boel lol hebben en je paard leniger en sterker maken met dit soort werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:39

Anne_GTI schreef:
Als je paard over de drafbalk springt kan je ook een stuk of 4 balken neerleggen en 2 meter na de laatste de sprong neerzetten. Dan voorkom je dat ze gaat springen over de balken en moet ze wachten tot de sprong. Beugels een paar gaatjes korter, verlichte zit over de balken en een spring of veelzijdigheidszadel en je kan een boel lol hebben en je paard leniger en sterker maken met dit soort werk.

Goh dat van de meerdere balkjes is echt een hele goede tip, dankjewel!

Zoals ik al gezegd had zit een ander zadel er nu niet echt in, en beugels korter wordt hem op dit zadel niet :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:09

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:20

Wat een heerlijk beest!
Wij hebben op stal ook een friesxKWPN en het zou zo een tweeling kunnen zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:25

Hey Jolijn, wat leuk zeg! :)
Je borstuig,waar je m vastmaakt, doe jij bij de singel, dat kun je beter doen onder je zweetblad want nu is ie voor hoger maar gaat ie vervolgens omlaag en drukt ie nog steeds bij z'n schouder.

Ziet er verder wel leuk uit hoor, en probeer idd wat meer mee te komen, maarja, dat is inderdaad erg moeilijk als ie zo groot wegspringt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:26

Dankjewel Melanie :D

Ik ga er eens op letten met het borsttuig!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:29

Ik zie dit toppic nu pas. Vind het er best wel fijn uit zien als je nagat dat jullie samen nog niet veel gesprongen hebben. Een paar balken voor de hindernis kan helpen maar ide van mij springt dan ook al over de drafbalken en met een hindernis krijg je levens gevaarlijke situaties