Veyanetta Roses(M2), zonder beugels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cartagena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:17

Dat ziet er goed uit, je zit netjes zonder beugels! :D Ook loopt je paard lekker. Ze zou wel meer door de hals mogen, op geen enkele foto loopt ze er echt lekker doorheen. Maargoed, ik neem aan dat je je paard normaal gesproken wel goed door de hals heen hebt, als je M2+5 loopt... En niet teveel pianohandjes (heb ik ook last van...)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:18

Cartagena schreef:
Dat ziet er goed uit, je zit netjes zonder beugels! :D Ook loopt je paard lekker. Ze zou wel meer door de hals mogen, op geen enkele foto loopt ze er echt lekker doorheen. Maargoed, ik neem aan dat je je paard normaal gesproken wel goed door de hals heen hebt, als je M2+5 loopt... En niet teveel pianohandjes (heb ik ook last van...)

Haha, nee de aanleuning is meestal wel gewoon goed hoor! Maar ik was niet heel hard aan het trainen en vooral bezig met mijn eigen houding, daardoor vergat ik haar houding een beetje.
Als ik goed train en elke dag rijd is haar aanleuning heel fijn en constant! :)
Aan mijn handhouding werk ik, vooral mijn linkerhand vind ik er altijd erg storend uitzien!
Verder bedankt! :D

Jasmijn159

Re: Veyanetta Roses(M2), zonder beugels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:37

Wat betreft het steunen op de teugels: probeer eens zonder beugels én met losse handen te rijden. Dat is echt een wondermiddel voor je balans en zit, en je kunt meteen testen hoe afhankelijk of onafhankelijk je zit is van je teugels.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 19:40

Lotte1990 schreef:
Wat betreft het steunen op de teugels: probeer eens zonder beugels én met losse handen te rijden. Dat is echt een wondermiddel voor je balans en zit, en je kunt meteen testen hoe afhankelijk of onafhankelijk je zit is van je teugels.

Ook maar is een keer proberen dan! :P Haha.
Ben héél benieuwd hoe dat gaat worden! Bedankt voor de tip! :)

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:16

irisssssje schreef:
Lotte1990 schreef:

Ook maar is een keer proberen dan! :P Haha.
Ben héél benieuwd hoe dat gaat worden! Bedankt voor de tip! :)

Misschien kan je een keer een zitles nemen.. Je instructeur kan dan je paard aan de longe nemen met bijzetjes of elastiek..
En dan je teugels opknopen, beugels eraf (pas als je paard warm is, anders is het wat minder voor je paardje qua ontspanning en spieren) en dan aan het werk!
Dan kan je na een aantal keer al zeker merken dat je beter de beweging van je paard kan volgen zonder dat je het idee hebt dat je der afglijd..
En zoals irissssje zei kan je aan onafhankelijk zit werken,,
Dan wordt er gewoon aan je houding in het geheel gewerkt en hoef jij even niet op je paard te letten..

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:17

Ja, ik zal het is voorstellen aan mijn moeder! :)
Dan wel als 't wat lekkerder weer is, met de wind is ze zo kijkerig en druk :D
't is echt een super lieve pony en werkt enorm hard, maar een echte band hebben we niet.. vind ik best jammer en daardoor doe ik zulke dingen ook minder snel, omdat ik haar niet volledig vertrouw.
Maar heb d'r ook nog niet heel lang dus kan nog goed komen :) .

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 09:08

irisssssje schreef:
Ja, ik zal het is voorstellen aan mijn moeder! :)
Dan wel als 't wat lekkerder weer is, met de wind is ze zo kijkerig en druk :D
't is echt een super lieve pony en werkt enorm hard, maar een echte band hebben we niet.. vind ik best jammer en daardoor doe ik zulke dingen ook minder snel, omdat ik haar niet volledig vertrouw.
Maar heb d'r ook nog niet heel lang dus kan nog goed komen :) .

Gewoon de tijd er voor nemen!! Een vriendin had haar paardje pas 3 maanden en ging toen toch maar zitlessen nemen omdat ze
merkte dat ze haar paardje toch wat dwars zat met haar zit.
En als je ze nu ziet lopen gaan ze echt super vooruit!!

Dus het is zeker de moeite waard!!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 17:57

Ja, ik wil er dan ook gewoon lekker te tijd voor nemen! :) ik ga het als het wat lekkerder weer is een keer proberen! :D dankjewel.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:40

Niemand meer?