Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nimmy schreef:@drunksheep, de spier in de hals loopt helemaal door tot zn achterbeen, die moet in zijn geheel los... Ik zeg nergens dat je hem rond of diep zou moeten rijden (al vind ik dit zelf mits goed toegepast zeer fijn), maar wel dat er meer lengte in moet, dus lang en laag, van achter naar voren werken...
Daarvoor hoeft hij niet echt hard te gaan, maar scherp maken op je been doe je door m terug te nemen en weer (flitsend) naar voren te rijden en dan weer terug... Bijkomend voordeel, door het scherp maken op je been wordt hij ook sterker in de achterhand...
En je zegt dat jullie beide op rechts vast houden, maar als jij loslaat kan je paard niet vasthouden.
Nimmy schreef:Het klopt idd dat een paard ook een moeilijke kant heeft.
Wat betreft diep en rond heeft iedereen zn eigen mening, als je t niks vind moet je dat idd niet doen (er zijn meerdere wegen die naar rome leiden), maar waarom zo hoog ingesteld en niet eerst die lengte in zn lijf (en dus niet alleen zn hals), want door het ontbreken van de lengte mis ik de ontspanning in het paard en oogt het allemaal wat strak...
Dus uitschuiven, hand naar voren en been eraan houden, rij met je been naar je hand toe...
haha,toch even inprenten nog..ik vind jullie een leuke cominatie,mooi paardje ook.er zijn al veel tips gegeven verder,maar ik miste nog je zitbeenknobbels rechtsom.je komt denk ik rechtsom wat naar buiten te zitten door wat minder balans van jullie beiden lijkt het,en probeer dan te voelen of je wel goed op je beide zitbeenknobbels zit.en je rechterbeen lang maken,hak uitdrukken.maar je bent qua les met op het goede adres lijkt me.komt wel goed
lekker doorgaan zo,groetjes deess