Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Zo heb ik het dus wel 3 jaar geleerd.
van iemand die net zijn diploma had.

scoobydoe schreef:Ga naar les. Mijn vz fries Deed het ook. En nu niet meer loopt lekker ontspannen.
Veel figuren rijden overgangen. Maar misschien
heeft ze ergens last van dat kan ook.
tamaraM schreef:mieske schreef:Wijken en niet nageefelijk rijden.. Sorry hoor, maar dat ziet er vast niet uit zoals het moet
Hoe kan je een paard GOED laten wijken die niet eens loopt zoals hij moet lopen (wat ik uit jouw verhaal begrijp)
Tuurlijk kan dat wel hij doet voor de rest alles behalve ze koppie

tamaraM schreef:mieske schreef:Wijken en niet nageefelijk rijden.. Sorry hoor, maar dat ziet er vast niet uit zoals het moet
Hoe kan je een paard GOED laten wijken die niet eens loopt zoals hij moet lopen (wat ik uit jouw verhaal begrijp)
Tuurlijk kan dat wel hij doet voor de rest alles behalve ze koppie
tamaraM schreef:Nou ik zal het me ma eens voor proberen te leggen.
maar alleen vragen was de vorige keer al je neemt maar weer les van(diegene)
me moeder vindt die goed nou ik dus niet.
bij ons is ook niet bepaald veel keuze in lesgevers
tamaraM schreef:Longeren loopt hij koppie in de lucht.
Maar bij de vorige eigenaresse was hij ook zo.
En die kon hem wel even door pakken want het is gewoon een manier van niet willen.
op andere paarden lukt het mij allemaal met gemak maar bij hem niet.
Ik ben gestopt met de les omdat het donker savonds werdt en zij niet anders kon over een tijdje krijg ik een andere misschiien
geerke schreef:als hij met longeren ook zo loopt dan denk ik dat er iets vast zit in zijn nek of rug...
En als je hem bijzet met longeren wat doet hij dan?
Verzet hij zich of komt hij er wel door? hetzij gedwongen natuurlijk,niet best maar soms moet dat even....
Silence schreef:Meid, heel knap hoor, SB, wijken, wissels enz...
Maar hoe kun je die nou toch vragen zonder dat de basis goed is.
Dat snap ik dan niet hoor, wel allerlei ´stoer´ dingen doen, maar gewoon een simpele basis, ho maar, daar wordt de moeite niet eens voor genomen. Moeilijke oefeningen kunnen gewoon niet correct zijn zonder basis.
geerke schreef:tamaraM schreef:Longeren loopt hij koppie in de lucht.
Maar bij de vorige eigenaresse was hij ook zo.
En die kon hem wel even door pakken want het is gewoon een manier van niet willen.
op andere paarden lukt het mij allemaal met gemak maar bij hem niet.
Ik ben gestopt met de les omdat het donker savonds werdt en zij niet anders kon over een tijdje krijg ik een andere misschiien
als hij met longeren ook zo loopt dan denk ik dat er iets vast zit in zijn nek of rug...
Verzet hij zich of komt hij er wel door? hetzij gedwongen natuurlijk,niet best maar soms moet dat even....
superwoman schreef:geerke schreef:als hij met longeren ook zo loopt dan denk ik dat er iets vast zit in zijn nek of rug...
kan ook met z'n bouw te maken hebben.
Al is het altijd verstandig om een osteopaat te laten kijken naar het paard.
Bijgezet longeren kan ook helpen om de juiste spieren te ontwikkelen en het dus makkelijker te maken. Je moet dan wel weten hoe je hem bij moet zetten natuurlijk!
geerke schreef:tamaraM schreef:als hij met longeren ook zo loopt dan denk ik dat er iets vast zit in zijn nek of rug...
Welk paard gaat met een halster nou automatish rond lopen?
Nou de meine niet hoor.
tamaraM schreef:als hij met longeren ook zo loopt dan denk ik dat er iets vast zit in zijn nek of rug...
[/quote]Concorde schreef:Heb ik ook een wereldknol zeker, die van mij loopt zelfs aan de teugel als ik er zonder zadel en met een halstertje op zit, en als ze aan een halster wordt gelongeerd kan ze uit zichzelf heerlijk relaxed met haar neus over de grond stofzuigen. Dát is een ontspannen los paard! En de mijne is zeer zeker niet simpel, loopt keurig M2 maar laat hoogstwaarschijnlijk haar hoofd ook geen tel meer zakken als jij er op gaat zitten plukken en trekken!
Geen enkel paard kan dan correct aan de teugel lopen! Hoe moet zo'n dier nou ontspannen als ie continu pijn in zn mond heeft omdat er een bit doorheen wordt geflosst.
Meid, neem goed les, want je hebt er echt helemaaaal niets van begrepen. Zo gaat het alleen maar slechter worden.