meerdere instructeurs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Re: meerdere instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:25

Waarom ga je dan niet gewoon 3 keer per week naar dezelfde instructeur?

Hoe kun je nou met de ene heel hard ergens aan werken en met de volgende misschien een heel ander pad ingaan?

Zelfs als ze op een lijn zitten, je krijgt bvb les van een instructeur en van een leerling van je instructeur dan is het nog ontzettend moeilijk om duidelijkheid voor jezelf te creeeren in het rijden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:24

Vudress schreef:
Zelfs als ze op een lijn zitten, je krijgt bvb les van een instructeur en van een leerling van je instructeur dan is het nog ontzettend moeilijk om duidelijkheid voor jezelf te creeeren in het rijden.

Hoe bedoel je dat? Want mijn persoonlijke ervaring is juist dat meerdere instructeurs op dezelfde lijn elkaar juist heel goed aanvullen.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:17

Ik heb zelf nu sinds kort ook 2 instructeurs. Beide werken overeenkomstig (paardvriendelijk). Ik heb er voor gekozen omdat de instructeur die ik als eerst heb onregelmatig tijd heeft. Soms zit er een maand tussen. Ik wil zeker niet bij hem stoppen, maar heb wel wat meer begeleiding nodig. Ook omdat mijn paard door een nare blessure, verkeerd zadel en verkeerd advies (instructie) weer helemaal moet leren ontspannen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:28

Bij mijn ponyclub komt het wel eens voor dat m'n instructrice een keer niet kan lesgeven en dan krijgen we een andere instructrice.. Geen probleem, ik vind het juist fijn!
Ze hebben allebei dezelfde methode, maar ze zien net weer wat andere dingetjes waar je aan moet werken.

Is wel fijn om af en toe eens wat anders te horen ;).
Maar ze moeten niet te veel van elkaar verschillen qua stijl en methode denk ik.

Celeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:59

Mensen die hetzelfde willen zien wat jij met het paard doet zou kunnen, maar toch lijkt één mij het fijnste, met diegene kun je gewoon bepaalde afspraken maken en anders moet je met die andere ook die afspraken hebben.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 16:14

1 of 2 trainers lijkt me meer dan genoeg. Anders gaan verschillende dingen botsen (niemand kijkt overal precies hetzelfde tegenaan) en dat kan verwarrend worden voor de ruiter.

uccello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:02

Ik vindt het niet handig, zo heb je bij de 1 iets geleerd en de ander zegt weer iets anders. Wel als je vast gaat lopen is het een idee om een keer van een ander les te nemen om te kijken hoe dit gaat, maar doe het wel in overleg met die gene van wie je op dat moment les krijgt.