&myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:51

Nou een jaar, ik denk dat als dit beestje het allemaal een beetje heeft uitgevonden dat hij lekker in de staking gaat. En dan geef ik hem geen ongelijk!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:55

Jester_ schreef:
Waar staat die pony?
Ik wil hem zo ophalen, en ergens anders voor je verstoppen, jezu.s wat rij jij je paard zo naar de knoppen zeg! Die binnenhand, die teugels :=

Als het voor jou te ver is, dan ga ik hem wel halen -:(-

FriesWytske

Re: &myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:56

En anders wil ik hem wel ophalen. Hier wordt ik toch zo verdrietig van. Dit is al het 2de topic waarin je duidelijk kunt zien dat er een paardje in de vernieling wordt gereden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 22:58

Blijf voorlopig lekker van de teugels af en zorg voor het erin werken van basisgangen, lekker schakelen etc. En ga dan onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft bezig met stelling vragen etc. :)

jarco

Re: &myn3,5 Haflinger Dressuur @Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:01

gaat eerst op paardrijles ...

leer paardrijden want dit is afschuwelijk ...

_Lotteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:05

ik vind dit niet bepaald vriendelijk...
Ik zou les gaan nemenals ik jou was
en wat vriendelijker wezen met de hand,
wat je haflinger loopt echt alles behalve ontspannen.
Rijd es zonder bit, blijven de tanden misschien nog heel ;)

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:05

;( ;( ;( Hier word ik heel, heel erg verdrietig van.

Arme dier heeft totaal nog geen balans dus aan de teugel lopen (wat bij jou zo te zien schijnbaar een vereiste is gezien je gedwongen arm/handhouding) hoort echt nog niet aan te pas te komen. :n

Laat hem eerst gewoon lekker evenwicht vinden en dan komt vanzelf de ontspanning wel,

maar dit kan echt niet, sorry dat ik het zeg maar ik vind het echt schandaling zoals je hem aan het lopen hebt _-:(

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:06

aayy. ik krijg vanzelf pijn aan mijn nek! Waarom lijkt het alsof de laatste tijd veel mensen aan die jonge paarden beginnen terwijl ze zelf nog niks van het paardrijden snappen? Leren rijden doe je niet op een jong paardje.. je doet meer kwaad dan je op dit moment kunt inzien. Dus, asjeblieft, laat het inrijden van je pony door iemand die het wél kan gebeuren. Als je dan zelf in de tussentijd veel hebt bijgeleerd kun je eens op hem stappen om het nog eens te proberen! :)
Je pony ziet er echt prachtig uit, het zou verschrikkelijk zijn als dit later een van die probleempaardjes wordt omdat iemand hip en stoer dacht te zijn om hem in te rijden.. what a shame. :(:)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:06

Au, ik vind het er eerlijk gezegd ook niet zo prettig uitzien. :n

Geef hem idd wat meer ruimte in zijn hals, rij veel overgangen zodat hij goed op zijn eigen benen leert lopen en veel voltes/slangenvoltes zodat hij lekker los in zijn lijf wordt. Heb je beschikking over uitrijmogelijkheden? Ga anders met m het bos in, zodat hij zijn balans leert vinden!

Succes!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:07

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

er zijn te weinig fotos geplaatst.