Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:59

:D Graag gedaan hoor! En jij ook bedankt :+:

Britt_Sisi

Re: Veyanetta Roses M2 dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:44

Wat een leuke paardjes heb jij!

ziet er goed uit hoor!
let een beetje op je hakken.

toppertje ben je :):)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 10:01

Ik vind het absoluut niet Z-waardig, dus er is nog een hoop werk aan de winkel.. Je paardje is iets wat strak in de bovenlijn, daarbij heeft die een hoog en recht kruis waardoor dalen in het achterbeen heel moeilijk word.. DIt zie je goed terug in draf (met name bij het strekken omdat het echterbeen er echt achteraan loopt ipv draagt!), het is heeel moeilijk om hier verandering in te brengen..

Begin eens met ruimte geven in de kaak, zo kan je het achterbeen ermeer bij gaan pakken. LAat hem zakken door eerst buiging in het sprong te rijden en snelheid te creeeren door scherper aan je hulpen te rijden. Rij hem met losrijden iets ronder en lager in zodat je zn ruglijn goed vrijmaakt en hij deze soeplesse kan omzetten naar het achterbeengebruik toe..

Jullie zijn wel een mooie combi en respect voor je behaalde resultaten!! jullie komen er wel ;) succes met je wedstrijden!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:34

je moeders paard heeft een rare knik in de hals viel meop,niet veel ronding voor een paard wat je met S&T rijdt.
ook bij je eigen paardej viel me dat op.
maar ze lopen verder keurig ( iemand met n nette houding ook!)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:15

Romyv schreef:
Ik vind het absoluut niet Z-waardig, dus er is nog een hoop werk aan de winkel.. Je paardje is iets wat strak in de bovenlijn, daarbij heeft die een hoog en recht kruis waardoor dalen in het achterbeen heel moeilijk word.. DIt zie je goed terug in draf (met name bij het strekken omdat het echterbeen er echt achteraan loopt ipv draagt!), het is heeel moeilijk om hier verandering in te brengen..

Begin eens met ruimte geven in de kaak, zo kan je het achterbeen ermeer bij gaan pakken. LAat hem zakken door eerst buiging in het sprong te rijden en snelheid te creeeren door scherper aan je hulpen te rijden. Rij hem met losrijden iets ronder en lager in zodat je zn ruglijn goed vrijmaakt en hij deze soeplesse kan omzetten naar het achterbeengebruik toe..

Jullie zijn wel een mooie combi en respect voor je behaalde resultaten!! jullie komen er wel ;) succes met je wedstrijden!

Ehm, gaat dit bovenste nou over de zwarte pony of over het donkerbruine paard?
Mijn pony heeft inderdaad een niet zo'n goed achterbeen. Zij is altijd een beetje lui op haar hulpen en ik moet haar echt fanatiek en consequent rijden, voordat zij weer écht goed aan het been wordt. Ook heb ik er bij haar last van dat haar linker achterbeen sterker is dan haar rechter, dus haar rechter achterbeen altijd een beetje achter blijft.
Omdat deze pony heel snel opgericht wilt lopen in zijn hoofd- en halshouding, rijd ik altijd voor een lange tijd lang en laag los, zodat ze haar rug ontspant.
Ik heb nu 5 winstpunten in het M2 en ben ook nog lang niet van plan Z te gaan starten. Ik ga nu eerst weer goed trainen voor het M2 en daarna gewoon hard door trainen naar het Z toe, de pony is ook pas 6 en ik pas 15 dus we hebben nog een héél lange tijd om er tegen aan te gaan.

Als je verhaal ging over het tweede paard (laatste 3 foto's) ben ik het niet met je eens. Dit paard heeft júist een heel sterk achterbeen.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:18

vilouma schreef:
je moeders paard heeft een rare knik in de hals viel meop,niet veel ronding voor een paard wat je met S&T rijdt.
ook bij je eigen paardej viel me dat op.
maar ze lopen verder keurig ( iemand met n nette houding ook!)

Hihi dankjewel! En watvoor rare knik bedoel je dan? :P Bij mijn pony kan het komen doordat ik altijd teveel stelling vraag en daardoor kantelt ze haar hoofd altijd. Bij mijn moeders paard heb ik geen idee wat je bedoeld en zie ik het ook niet terug op de foto's...

RoosJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:38

ziet er allemaal goed uit! ook op je moeder haar paard. ;)
maar wat doe je met je been op foto 6? :=

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 21:40

RoosJ schreef:
ziet er allemaal goed uit! ook op je moeder haar paard. ;)
maar wat doe je met je been op foto 6? :=

Dat was een poging tot appuyement. :)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:50

Knappe prestatie hoor :j

Toch ben ik het (helaas?) eens met Romyv.. Zowel je eigen pony als je moeders paard vind ik niet lopen zoals ze zouden moeten lopen (in vergelijking met hun niveau).
Bij je eigen pony denk ik dat je nogal wat basis'dingen' mist. Allereerst je eigen houding, ik denk persoonlijk dat hier nog wel wat aan te veranderen valt (met het oog op rechtzitten, je beenligging en je handhouding). Daarnaast vind ik je pony, zoals Romyv al zegt, wat strak overkomen. Tips daarvoor zijn al gegeven, dus ik zal daarover niet in herhaling gaan vallen.

Mijn tip is om eerst wat meer basiswerk te gaan doen, het is verdomd lastig om dat goed voor elkaar te hebben, dus er is niks ergs aan als je dit vaak moet oefenen. Pas als dat voor elkaar is kun je er meer aan gaan rijden, het wat meer laten spetteren en het M2-waardig laten lijken :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:01

vilouma schreef:

idd de valse knik
Viel mij op dat niemand daar niks over schrijft... :?
Paard is dus niet nageeflijk.

De stang en trens teugels horen elkaar idd te kruizen al is dat volgens mij niet verplicht.

Romyv heeft goed advies gegeven +:)+

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:05

Nu jullie het zo zeggen valt het me wel op ja :j Op je moeders paard vind ik het meevallen hoor :j Op je eigen pony zie je het idd best wel. Ik ga voor advies mee met Romyv, luid en duidelijk omschreven :j

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:14

Ik vind het heel fijn om tips te krijgen. Omdat ik weet dat ik nog héél veel dingen kan verbeteren, vooral aan mezelf.
Mijn pony is júist heel goed ingereden, en daardoor ben ik ook met bizar hoge punten de B, L1 en L2 doorgekomen.
Daarom heb ik het idee dat de basis er wel in zit.
Ik denk meer dat het aan mezelf ligt, ik heb een aantal dingen die ik op élk paard heb, zoals mijn beenligging, rug & handhouding.
Ik was nu ook al een tijdje niet actief aan het rijden en daardoor is mijn pony minder actief aan het been en aangezien ze niet echt een sterk achterbeen heeft ziet het er snel sloom uit.

In mijn vorige topic werd ook al gezegd dat ze strak overkwam, terwijl ik zelf écht niet het idee heb dat ze 'strak' is. Ze is juist heel erg los in haar buiging en mijn instructeur zegt altijd 'het is net een elastiekje' omdat ze zo makkelijk buigt.

De valse knik kan ik nog steeds niet vinden, maar dat misschien omdat ik niet goed weet wat het is...

Verder vind ik het heel fijn dat jullie me zoveel tips geven en kan ik overal wel wat in vinden. Dit is de eerste keer dat ik op dit niveau ben en ik moet dus nog hééél veel leren! :D

We hebben alle tijd. :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:16

@ veraA, helemaal niet helaas hoor! Ik denk een goed teken voor mij dat ik het beste wat langer kan blijven hangen in het M2. Vind het erg fijn om te weten wat jullie eraan zien en wat jullie ervan vinden. Hartstikke fijn dat jullie zo eerlijk zijn dus! :D

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:20

Gaaf paard heb je zeg!

Je moet je idd je handen wat rechter houden en je tenen meer naar binnen houden!

Maar voor de rest ziet het er erg goed uit!

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 17:22

Dankjewel! Leuk om te horen! :D

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 17:33

Fijn dat je er zo goed op gereageert, dat is ook de enige juiste instelling om er wat van te leren.
Misschien kun je de kritiekpunten hier opschrijven en voorleggen aan je instructeur. Misschien is hij een beetje 'bedrijfsblind' geworden, dan kijk je op een gegeven moment gewoon over bepaalde foutjes heen. Een frisse blik kan nooit kwijt zeg ik altijd maar :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:03

Haha, ja kan wel kloppen hoor. Mijn moeder zegt ook altijd nog 100 dingen na de les die hij dan niet gezien heeft. (mijn moeder is ook instructrice)
Ik heb nu trouwens geen les meer van hem, maar van een andere meneer. Echt een jonge knul die zelf ook heel hoog rijd.
Daar ben ik ook altijd bezig om hem net wat ronder te maken & actief actief actief!
Ik zal ook wel is een keer foto's/filmpjes van m'n les maken, daar loopt 'ie namelijk altijd wel errug lekker! :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:04

irisssssje schreef:
De valse knik kan ik nog steeds niet vinden, maar dat misschien omdat ik niet goed weet wat het is...

De hals is niet rond, maar buigt bij de 3e(?) wervel

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:06

Ja. Ik heb er net even naar gekeken met mijn moeder. Ze heeft even aangewezen waar de 'knik' hoort te zitten en waar die op de foto's zit.
Ze zei dat ik hem dus eigenlijk net te diep heb, omdat de 'knik' bij de hals moet zitten en niet waar 'ie nu zit!
Ik snap hem dus en je hebt helemaal gelijk!
Mijn moeder zei dat ze deze valse knik niet altijd heeft, maar op deze foto's wel.
Heb je nog tips om dit te verbeteren/ weg te werken?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:08

Laag en rond rijden en zorgen voor een nageeflijk paard
(paard die je hand wil volgen)
Als dat het geval is, zal de hals mooi rond worden

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:10

Oké! Bedankt!

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 18:21

je trekt soms je hak op.. ook moge je hande ietsje rechter op
op de eerste paar foto's lijkt et alsof het hoofd iets te veel kantelt..

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 18:24

Ja klopt. Mijn handen zijn altijd al een probleem en mijn beugels had ik die dag voor het eerst een gaatje langer gedaan, dus had ik echte zwabberbenen. Het voelde ook echt niet fijn, maar als ik ze korter doe ziet het er net uit alsof ik een springruiter ben :P
Ik vraag altijd teveel stelling, daardoor lijkt het denk ik dat ze haar hoofd kantelt. Ik werk hieraan! :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 19:27

Niemand meer?

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:01

Je been niet zo ver naar achteren leggen. Je paard snapt dan niet of hij opzij moet of in galop aan moet springen.
Rechterop zitten en meer meebewegen met de gangen van het paard. Met een kleine been en zithulp kan je je paard laten wijken. Dit moet je uiteraard goed oefenen. :)