Te snel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:50

Morrow_Less schreef:
Hoi, ik heb de tips opgevolgd en het ging super, alleen is mij iets opgevallen.
Ik was ze al even aan eht longeren (15 min) en ik zag dat ze heel ontspannen en rustig begon te lopen. Neus op de grond en goed voorwaarts. Zelfs in galop ging ze goed. Maar toen ikerop zat, begon ze weer een beetje te rennen. Zou er een probleem zijn met het zadel ofzo. aangezien er aan de longe geen druk opkomt en als je erop zit wel. ik hbe er een gelpad onder liggen. Zou dit ook het probleem van het rennen kunnen verookzaken ?

Toen ik je eerste bericht las moest ik daar inderdaad aan denken. Het lijkt namelijk alsof ze onder het zadel uitvlucht. Misschien is het idee om er een zadelmaker naar te laten kijken? Als je zadel er wel goed op ligt, heb je dat in ieder geval uitgesloten.
Verder ben ik met ook bovenstaande posts eens; begin op de grond en als dat goed gaat vanuit zadel. Geef haar wat te doen, dus voltes, zijwaarts, noem maar op, zodat haar aandacht op jou gevestigd wordt.
Succes!
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 23-02-09 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrow_Less

Re: Te snel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-09 19:52

ok, ik zal het er eens met de eigenaar over hebben.
bedankt :)

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:57

Dat is vervelend.

Je zou haar voordat je gaat rijden even kunnen laten longeren, zodat ze alvast een beetje van haar energie kwijt kan.
Als je daarna gaat rijden zet haar dan meteen aan het werk. Ga vooral niet aan de teugels trekken of blijven hangen. Maar maak ophoudinkjes of zet er een paar keer duidelijk op de rem. Jij bent de baas dus jij bepaalt ook het tempo waar de pony in loopt.

Mijn pony was soms ook erg snel. Bij mij hielp het ook erg goed om van te voren te longeren en goed aan het werk te zetten. Dan worden ze vanzelf moe. En rij d'r anders zelf een keer flink naar voren, zo hard mogelijk zodat jij een keertje wil dat ze hard gaat want dan wil ze het op een gegeven moment zelf niet meer. ;)

Succes ermee