paard zonder remmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JuulAlexia

Re: paard zonder remmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:12

Erg vervelend.
Maar probeer eens een keer duidelijk te laten zien dat hij moet stoppen.
Stuir hem tegen de bakrand af in de hoek, dan moet hij wel stoppen. Of je zet hem op een heeeeeeeeele kleine volte, dan moet hij ook wel stoppen. Of trek eens een keer duidelijk in 1 keer goed aan de teugels. maar blijf er voral niet aan trekken en trekken. Dan gaat hij alleen maar harder.
Les nemen is ook een goede opsie!

Succes ermee.
Groetjes.

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 20:13

Brainless schreef:
Niet meer galopperen!?

Nee, dat moet je juist niet doen.
het paard moet gewoon naar je luisteren

lynTjEeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:12

ja inderdaad JaalAlexia
De ruiter zelf moet winnen en niet het paard.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:02

op een volte zetten en als het paard wilt stoppen laat je hem nog een
rondje doorgaan.. of langer..
dan weet het paard dat hij niet mag stoppen als hij wil maar alleen als jij
het wil..
of de volte kleiner maken tot hij niet meer kan galoperen

lynTjEeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:44

jojoni schreef:
op een volte zetten en als het paard wilt stoppen laat je hem nog een
rondje doorgaan.. of langer..
dan weet het paard dat hij niet mag stoppen als hij wil maar alleen als jij
het wil..
of de volte kleiner maken tot hij niet meer kan galoperen

maar hij moet juist leren dat hij galoppeert dus hij moet niet niet meer galoppeeren

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:12

Ik zou hem gewoon is een kwartiertje laten galopperen, dat wil ie toch zo graag..
En op het moment dat hij niet meer wil, en teruggaat in tempo, terug in de galop zetten..
Na een paar keer leert hij het misschien wel af.

Hier ben ik het idd wel mee eens, Maar ik heb het ok wel eens gehad dat zo paardje het niet afleerde en dan zette ik hem op de volte en dan idd steeds kleiner rijden tot dat ie in draf gaat.
Zorg in iedergeval dat jij er zelf ook ontspannen opzit!!!

Hester_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:32

Je kan hem niet op de volte zetten, zoals zoveel hier beweren, maar het galopperen gaat gewoon door als ze maar gek genoeg bezig zijn , en tis voor de pony en voor jou gevaarlijk omdat als hij snel gaat, de bochten waarschijnlijk heel erg afsnijd,en dan word het moeilijk om een kleinere volte te krijgen, vaak scheuren ze keihard verder en dat kan betekenen dat je ,je evenwicht verliest,(kweet niet hoe stevig je zit ) probeer je paard op de hoefslag te laten galloperen, en dan door zachtjes druk te geven op de teugel af te remmen, miss moet je eens denken aan wat hulpteugels, zodat je wat meer controle over je paard hebt

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:36

Hestet_1: ik ga eens proberen met hulpteugels, k zal zeker zeggen hoe ze gereageert heeft, ik ga zondag weer rijden

gerano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:46

Hester_1 schreef:
Je kan hem niet op de volte zetten, zoals zoveel hier beweren, maar het galopperen gaat gewoon door als ze maar gek genoeg bezig zijn , en tis voor de pony en voor jou gevaarlijk omdat als hij snel gaat, de bochten waarschijnlijk heel erg afsnijd,en dan word het moeilijk om een kleinere volte te krijgen, vaak scheuren ze keihard verder en dat kan betekenen dat je ,je evenwicht verliest,(kweet niet hoe stevig je zit ) probeer je paard op de hoefslag te laten galloperen, en dan door zachtjes druk te geven op de teugel af te remmen, miss moet je eens denken aan wat hulpteugels, zodat je wat meer controle over je paard hebt

persoonlijk vind ik toch hoe minder hulpteugels hoe beter.

Wat je zegt over die volte is fout, want het helpt dus effectief, en heb er nooit problemen mee gehad dat die uit de bocht vliegt of zo. Mijn ervaring is zelfs als je ze op de hoefslag laat galloperen dat ze juist harder gaan omdat ze meer "ruimte" hebben om door te lopen

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 20:02

oké, klein vraagje, wat moet ik nu doen? iedereen zegt iets anders

Una

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:07

Ik zou vooral oefenen met overgangen maken. Ook in draf overgangen maken naar middendraf en arbeidsdraf, dat werkt ook heel goed. Als hij écht te hard gaat meteen op een volte zetten en sluiten, en als hij terug wil in draf door laten gaan!