Nieuwe foto's Haflinger x Fjord Dressuur..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:39

Het zadel is indd wat aan de kleine kant voor mij dan :+
mijn andere dressuur zadel licht al helemaal niet goed :Z
Maar ja Het zagen is een heel groot probleem en daar wordt zo hard aan gewerkt :Y)

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 16:11

Het is al door linZZZZ gezegd. Dus hou voor de rest mn mond over je handen :)

Je zag ook inderdaad je benen veel bewegen tijdens het lichtrijden. Misschien toch een idee om ze 2 gaten langen te doen en je te gaan concentreren op je beenligging.
Nja je concentreren op je beenligging, je armen/handen en gewoon je zit.. Als dat goed is komt de aanleuning vanzelf.

Misschien kan je het overleggen met je instructrice? voor een paar keer zitlessen? Als je houding goed is, of iig beter dan komt je paard vanzelf :)

Je hebt er een stoere kruising van gekregen :)
Ben benieuwd naar je volgende topic.

Hij heeft wel iets weg van Charlie van ginnybanshee hier op bokt .. :)

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 17:33

haah Jaa ik zit te denken om van die speciaale zit lessen te volgen :+

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:54

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:42

Ten eerste: Mooie kruising,! :D
Qua commentaar zou opletten dat je rechtop gaat zitten, en misschien je beugels een gaatje langer?

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:47

Wat een ontzettend leuk paardje!
Ik vind dat je benen op de foto waar je zegt dat ze niet ged zitten (foto 2 geloof ik) wél op de goede plek liggen! Je moet het nu nog voor elkaar krijgen om je benen daar te houden en tegelijk je hakken uit te drukken, en dát is moeilijk! Je hebt nu een beetje een stoelzit...
verder vind ik wel dat hij netjes loopt, maar die handjes van je :o Maar als je je daar al van bewust ben en je werkt eraan, ben je al een eind op weg :)
Succes verder!

deniece

Re: Nieuwe foto's Haflinger x Fjord Dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 18:53

http://www.youtube.com/watch?v=_V5s_-UcTFU

Sorry, maar dit filmpje kan écht niet!

Je bent constant aan het zagen, enig idee hoeveel pijn dit doet in de mond van je paard? Ik vind het neit gek dat hij zo krullerig loopt, zou ik ook doen als ik hem was maar hij is alles behalve ontspannen. In de draf zit je constant links rechts links rechts afwisselend te trekken. Je paard loopt naar beneden, en toch ga je door. Hou je handen eens bewust naar voren. Heb je ook privé les? Wat zegt je instructrice er dan van? Als ze het prima vind zou ik heel snel een andere zoeken.. Vind het echt niet kunnen sorry. Wat me wel opvalt is dat je in de galop je handen een stuk stiller houd, en je paard dan ook fijner en meer ontspannen loopt. Dus écht gaan oefenen met die handen, desnoods een halstertouw om zijn nek, en deze bij je handen vast houden zodat je niet kan gaan trekken. Of een bokriempje kan ok, als je maar niet kan trekken. Loopt hij er dan uit, prima, rijd hem bij elkaar en actief en houd de voorkant vooral lossig! Hij zoekt vanzelf je hand op, en wanneer hij dat doet geef jij ook na met je handen. Je ontspant, steek ze voor je gevoel maar flink naar voren maar wel dat je net nog contact houd met de mond. Maar zeker niet gaan vragen, want je vraag écht op de verkeerde manier en veel te veel.

Vind het verder echt een hele mooie pony maar vind het zonde dat hij zo in de krul wordt getrokken.. Meer kan ik er niet van maken.. het is wel goed dat je het door hebt, maar doe er dan ook iets mee..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:11

deniece schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=_V5s_-UcTFU

Sorry, maar dit filmpje kan écht niet!

Je bent constant aan het zagen, enig idee hoeveel pijn dit doet in de mond van je paard? Ik vind het neit gek dat hij zo krullerig loopt, zou ik ook doen als ik hem was maar hij is alles behalve ontspannen. In de draf zit je constant links rechts links rechts afwisselend te trekken. Je paard loopt naar beneden, en toch ga je door. Hou je handen eens bewust naar voren. Heb je ook privé les? Wat zegt je instructrice er dan van? Als ze het prima vind zou ik heel snel een andere zoeken.. Vind het echt niet kunnen sorry. Wat me wel opvalt is dat je in de galop je handen een stuk stiller houd, en je paard dan ook fijner en meer ontspannen loopt. Dus écht gaan oefenen met die handen, desnoods een halstertouw om zijn nek, en deze bij je handen vast houden zodat je niet kan gaan trekken. Of een bokriempje kan ok, als je maar niet kan trekken. Loopt hij er dan uit, prima, rijd hem bij elkaar en actief en houd de voorkant vooral lossig! Hij zoekt vanzelf je hand op, en wanneer hij dat doet geef jij ook na met je handen. Je ontspant, steek ze voor je gevoel maar flink naar voren maar wel dat je net nog contact houd met de mond. Maar zeker niet gaan vragen, want je vraag écht op de verkeerde manier en veel te veel.

Vind het verder echt een hele mooie pony maar vind het zonde dat hij zo in de krul wordt getrokken.. Meer kan ik er niet van maken.. het is wel goed dat je het door hebt, maar doe er dan ook iets mee..

Oeh, gelukkig nog iemand die het ziet...Ik kreeg spontaan het liedje "zagen zagen wiedewiedewagen..." in mijn hoofd bij dit filmpje :o En als je dan niet zaagt deel je af en toe flinke tikken uit met je binnehand, dus let echt goed op! Laat dat andere maar even voor wat het is, dit is echt belangrijk dat dit er zo snel mogelijk uitgaat :)

Beugels inderdaad twee gaatjes langer en niemand zal nog zeggen dat het zadel te klein is, ik verwachte ook een paar springfoto's toen ik de beugels bekeek, maaaaar helaas :+

Probeer hem niet te veel te pushen, ik heb het idee dat dit diertje gewoon te voorwaarts is, daarbij verlies je de achterhand ook nog eens omdat je hem met je gezaag op de voorhand dwingt (dan kun je hem er van achter wel lekker actief bijrijden, maar als je hem voor geen ruimte laat krijgt hij het niet voor elkaar die achterhand mee te trekken). Dit alles resulteert in een heel snel en heel kort lopend paard.

Rustig met de handen, paardje meer opwaarts rijden, meer speelruimte laten van voren en hem een beetje terugschakelen, ik denk dat je dan een lekker, ruimlopend diertje krijgt.

Er zaten trouwens heel erg lekkere foto's tussen, dus ik weet heel erg zeker dat dit problemen zijn waar jullie als team aan kunnen werken :) Zit veel potentie in, nu het eruit halen! Jullie zijn een leuke combi, veel succes!

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:19

Pfoe mee eens met het bovenstaande!
Je hebt echt een leuke knol!
Probeer je rijstijl te doorbreken en eens met veel geduld hem vanuit een stille handhouding opnieuw nageeflijk te krijgen (maar dan echt nageeflijk, dus door zijn rug en ontspannen). Ik kan me voorstellen dat je al lang zo rijdt omdat je hem ook zelf hebt beleerd enzo en dat je dus niet anders gewend bent dan deze manier en dat het dus frustrerend kan zijn om hem met zijn hoofd hoog te zien lopen als je je handen stil houdt. Maar geef hem de tijd om je stille hand te vertrouwen en ongedwongen te zakken in je hand, dat kost een hoop geduld maar je krijgt er veel voor terug!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:12

Zo zo wat een aanvallen weer.
Ik vind het wel jammer hoor, ts bekend toch dat ze het doet en is er ook mee bezig het af te leren. Helaas is het bekend dat aanleren makkelijker is dan afleren. Daarbij vind ik dat het wel wat vriendelijk mag overkomen op ts.

Verder vind ik het een heel leuk stoer paardje. En volgens mij is het niet een van de makkelijkste of wel? Met die zware hals...
Ik heb er ook een die altijd maar der kop er op zet en niet nageefelijk te rijden is.
Ik heb dit opgelost in stap eerst, contact te nemen en been eraan, daarna uitschuiven naar benenden toe. Ik bedoel dus neit aan de teugel trekken. Maar zodra je voelt dat hij je hand wil gaan volgen naar ruimte geven.
Verder doe ik op de volte wel eens in draf, contact nemen en met binnenbeen drijven en opvangen met buiten teugel. Dat wil ook wel eens werken.

Ik hoop dat je wat met deze tips kan,

Irene_vZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:41

Over je handen is genoeg gezegd, maar wat mij opvalt is de snelheid waarin je pony loopt.
Ik heb het idee dat hij over zijn eigen tempo loopt waardoor hij korte pasjes maakt en deze dus niet mooi afmaakt. Ik vind het een aansprekend dier maar zou hem graag in een rustiger tempo zien lopen. Dit wil niet zeggen dat hij niet meer actief hoeft te lopen, maar rustiger. Ik denk dat het beeld dan, samen met het feit dat er nog wat gesleuteld kan worden aan je houding, erg veranderd in positieve zin.

Succes! Je hebt een leuke pony!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:25

stoer beest!
ik zou je wel aanraden een paar gaten langer te gaan zitten ;)
en de galop mag ietsje actiever. :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:05

Wat een mooi beest! wow!

Is dit haar eigen gekozen tempo of wat jij graag van der ziet?
Heb het idee dat ze in stap en draf nauwelijks zichzelf de tijd geeft of de tijd heeft om der passen af te maken. Alsof ze op hete kolen loopt. Is het niet voor beiden ontspannender om het tempo omlaag te gooien? Vanuit ontspanning is een paard goed aan de teugel te rijden.
Misschien dat het dan ook wat makkelijker is om je benen en handen stil te houden omdat jezelf ook iets mer kunt onspannen?

Als het om beenligging gaat heb ik op een gegeven moment een paar keer zonder zadel op een gevoelig paard gereden. Mijn beenligging was een stuk rustiger (elke keer als ik alleen al bijna aandreef reageerde het paard) hierdoor was ik mij veel bewuster van hoezeer ik bewoog.
Van zonder zadel rijden is mijn zit sowieso veel beter geworden, ook mijn handen rustiger omdat ik leerde alles op te vangen in mijn heupen en dus niet dat mijn hele armen mee hoefde te bewegen in de drag met lichtrijden.

Aanleren is altijd makkelijker dan afleren, maar dat betekent niet dat het niet zal lukken!
Ben benieuwd naar jullie vorderingen!

walfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:12

Was benieuwd hoe deze kruising eruit zou zien. Wat een prachtbeest!!
Als je al erg aan je handen werkt komt het vast goed. Wat ik denk is dat hij graag erg voorwaarts is en dat je dus ook zaagt om je pony in te houden. Probeer je pony met je zit terug te rijden.
Je benen lang houden en veel werken aan de onspanning.
hoop dat je foto's blijft plaatsen, want deze pony doet het erg goed op mijn computer. :D

Spetterrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 11:21

haha :+

Het blijft echt spetter en soms is ze niet voorwaarts te krijgen :o

Dit is haat eigen gekozen tempo in de stap is ze vaak dribbelig en probeer haar in een normaal stap tempo te laten lopen maar ja paardrijden blijft moeilijk :o

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:58

Spetterrr schreef:

Dit is haat eigen gekozen tempo in de stap is ze vaak dribbelig en probeer haar in een normaal stap tempo te laten lopen maar ja paardrijden blijft moeilijk :o

Dat dribbelige en voorwaartse ligt echt aan jezelf.
Daar heben we het van de week nog voer gehad. Ze stap een meter groter als je haar beter in de hand stelt.
Morgen gaan we weer aan de slag ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 07:46

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.
Het is namelijk niet de bedoeling om oneliners te plaatsen, of het commentaar van een ander te herhalen. Vergeet ook vooral het topic niet door te lezen voordat je een bericht plaatst.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:43

Spetterrr schreef:

en dan kun je makkelijk spetter de schuld geven, maar diet ligt toch echt aan jou! ;)
Je moet echt leren je handen stil te houden, ik vind het flauwekul om te zeggen dat je dit niet kan. Zoals iemand eerder al zei is het niet gewoon moeite hebben met stilhouden, maar het is gewoon van links naar rechts trekken ;) Of je moet al jaren lang geleerd hebebn dat je moet zagen en hier een gewoonte van hebben gemaakt? Verder wel een gaaf paard. Ben beniuewd naar je volgende filmpje

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 23:08

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Winston007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 07:55

Idd een super leuk paardje!!!
Heb filmpje ook net effe gezien, alles wat gezegd moet worden is al gezegd.
Dus zullen we maar niet in herhaling blijven vallen,en beter verder gaan.....
Denk idd dat het tempo beter kan, en dan bedoel ik meer van jou uit gereden.
Rijd lekker veel overgangen, maak ze actief op je binnenbeen,dat wanneer jij wilt dat ze naar voren gaat,ook daadwerkelijk naar voren gaat.
In plaats van over haar tempo heen te rijden(nu loopt ze een beetje onder je vandaan).
Ziet er verder echt super leuk uit,leuke combi!!!!
Veel succes saampies, en geniet van de mooie momenten samen!

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:09

Haha :P
Leuke pony hoor !
maar je moet je beugels wel wat langer maken anders zit je net in de springhouding :Y)

Groetjes

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 11:02

Ik schrok van het filmpje.. hou alsjeblieft je handen stil...
ik heb dit probleem ook gehad en ben dit gaan oefenen door een zweep achter mijn rug door mijn ellebogen te doen.. als ik dan ging ''zagen'' irriteerde dat verschrikkelijk! mocht er iets gebeuren en je valt, die zweep valt wle of breekt wel... dus géén stok ofzo gebruiken.

verder, je zal mischien toch moeten leren emt je beugels iets langer te rijden, dit zal er netter uitzien :) of proberen je benen lang te maken! :)

onwijs leuk dier, echt!!

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:29

Over je handen en beugels is al genoeg gezegd. Maar wat ik niet snap: als je paardje nou al dribbelig e.d. is, waarom prik je hem dan bij elke stap hard met je sporen??
Ik zou zeggen, sporen af, beugels langer, handen stil en helemaal opnieuw beginnen. (met goede instructie erbij)

Daarnaast: wat een geweldig paardje heb je!

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:21

ten eerste: wat een geweldige kruising/paard heb jij!
ten tweede: Probeer je been wat langer te maken, dan druk je je hakken ook vanzelf uit! voor de rest super netjes!

jUst_eVa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:48

Wat een verschikkelijke leuke kruizing, maar echt je handen in dat filmpje ;( Ik krijg echt medelijden met je paard. Als je dat echt onbewust doet, dat zou ik maar zolang bitloos gaan rijden totdat je je handen netjes stil kan houden..
Verder je beugels even wat langer doen idd. Maar ik denk dat je het wel vet gaat schoppen hoor met je topper! :D succes!