mijn andere dressuur zadel licht al helemaal niet goed
Maar ja Het zagen is een heel groot probleem en daar wordt zo hard aan gewerkt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar als je je daar al van bewust ben en je werkt eraan, ben je al een eind op weg 
deniece schreef:http://www.youtube.com/watch?v=_V5s_-UcTFU
Sorry, maar dit filmpje kan écht niet!
Je bent constant aan het zagen, enig idee hoeveel pijn dit doet in de mond van je paard? Ik vind het neit gek dat hij zo krullerig loopt, zou ik ook doen als ik hem was maar hij is alles behalve ontspannen. In de draf zit je constant links rechts links rechts afwisselend te trekken. Je paard loopt naar beneden, en toch ga je door. Hou je handen eens bewust naar voren. Heb je ook privé les? Wat zegt je instructrice er dan van? Als ze het prima vind zou ik heel snel een andere zoeken.. Vind het echt niet kunnen sorry. Wat me wel opvalt is dat je in de galop je handen een stuk stiller houd, en je paard dan ook fijner en meer ontspannen loopt. Dus écht gaan oefenen met die handen, desnoods een halstertouw om zijn nek, en deze bij je handen vast houden zodat je niet kan gaan trekken. Of een bokriempje kan ok, als je maar niet kan trekken. Loopt hij er dan uit, prima, rijd hem bij elkaar en actief en houd de voorkant vooral lossig! Hij zoekt vanzelf je hand op, en wanneer hij dat doet geef jij ook na met je handen. Je ontspant, steek ze voor je gevoel maar flink naar voren maar wel dat je net nog contact houd met de mond. Maar zeker niet gaan vragen, want je vraag écht op de verkeerde manier en veel te veel.
Vind het verder echt een hele mooie pony maar vind het zonde dat hij zo in de krul wordt getrokken.. Meer kan ik er niet van maken.. het is wel goed dat je het door hebt, maar doe er dan ook iets mee..
En als je dan niet zaagt deel je af en toe flinke tikken uit met je binnehand, dus let echt goed op! Laat dat andere maar even voor wat het is, dit is echt belangrijk dat dit er zo snel mogelijk uitgaat 
Zit veel potentie in, nu het eruit halen! Jullie zijn een leuke combi, veel succes!
Spetterrr schreef:haha![]()
Het blijft echt spetter en soms is ze niet voorwaarts te krijgen![]()
Dit is haat eigen gekozen tempo in de stap is ze vaak dribbelig en probeer haar in een normaal stap tempo te laten lopen maar ja paardrijden blijft moeilijk
Spetterrr schreef:haha![]()
Het blijft echt spetter en soms is ze niet voorwaarts te krijgen![]()
Dit is haat eigen gekozen tempo in de stap is ze vaak dribbelig en probeer haar in een normaal stap tempo te laten lopen maar ja paardrijden blijft moeilijk

Of je moet al jaren lang geleerd hebebn dat je moet zagen en hier een gewoonte van hebben gemaakt? Verder wel een gaaf paard. Ben beniuewd naar je volgende filmpje
of proberen je benen lang te maken! 
Ik krijg echt medelijden met je paard. Als je dat echt onbewust doet, dat zou ik maar zolang bitloos gaan rijden totdat je je handen netjes stil kan houden..
succes!