Jannice met Lady Italy @ Work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:35

Wat er bij jouw foto´s gebeurde is mijn nog nooit overkomen.
Zonder dat ik het doorhad viel mijn mond open van verbazing.

Wat ben je in hemelsnaam aan het uitspoken. Je houding is echt heel erg slecht.
Je hele houding heeft aandacht nodig en dan vooral je benen.
En wat betreft je zadel.........laat er alsjeblieft iemand naar kijken, want het is echt veel te klein voor jou.
Je moet nog een platte hand achter je billen kunnen leggen en dat kan bij jouw foto´s echt niet.
Bij sommige foto´s is er vrijwel geen zadel meer te zien. Dit is erg slecht voor de rug van je paard aangezien je nu op de lepel zit en enorm veel druk produceert op deze manier.

En dan het bit, gooi dit bit er alsjeblieft uit en hang er een normaal bitje in. Met dit bit kun je overduidelijk niet overweg.
Je paard toont één en al spanning en ongenoegen en kan niet verder met de kin op haar borst lopen, zo erg trek je haar in de krul.

Ga alsjeblieft werken aan je houding. Zorg dat je je benen mooi lang houd, rechte rug en een rechte lijn van je ellebogen naar je polsen. Je handen netjes dragen boven de schoft en de teugels op een correcte lengte.

Normaal geef ik ook positief commentaar, maar helaas kan ik dat bij deze foto´s echt niet vinden.

Goliath_

ik vindt het er eerlijk gezegt ook niet fijn uitzien
probeer je paard meer lengte in haar hals te geven
en houd je benen op de plaats
vooral bij voltes zit je haar erg in de weg met je benen
en kijk naar voren, en houd je handen rechtop en prob. ze meer te dragen
wel een leuk paardje
en als je zegt dat ze zo druk is met rijden dan is een cap echt geen overbodige optie

ik hoop dat je hiet iets mee kan
srry maar ben hier wel een beetje van geschrokken
Laatst bijgewerkt door Goliath_ op 15-02-09 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:35

Annemeik schreef:
Balou_k schreef:
@ maaike, hier vraag ik of de ruiter toch niet om ?

Het zadel zit erg lekker volgens Jannice trouwens, misschien oogt het te klein voor haar ?

Je zegt zelf dat ze nog niet veel ervaring heeft. Dit zadel is echt te klein voor haar. Ze zit tegen de lepel aan. Wat wil je met dit topic? Want dit gaat een afzeik topic worden zo.

De ruiter wilt tips

Suusje92

Je zegt dat ze een nieuw zadel heeft, maar eht dier heeft geen schoudervrijheid het schuift naar voren, ik zou het toch nog een keer na laten kijken.

Geen fijn beeld, je hangt aan de mond en dat is neit fijn voor het paard.

Je hakken uitdrukken, cpa is ej eigen keuze, ander bit in graag probeer anders eens een dubbelgebroken deze wordt moelijker vastgepakt en hiier lopen paarden vaak fijner op.

Je bene naar achteren en je zitting van het zadel mag denk wel wat groter worden.

Maaike14, een normale reactie zou ook wel van pas komen, neit iedereen rijd imke schellekens achterna. Er moet altijd een begin zijn.

Heb je ook Les?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:36

oeff..het ziet er niet netjes uit...

Ik zou beginnen met een ander bit. Liever een paard wat 100 keer onder je vandaan loopt en je op kan lossen met lessen.
Dan zou ik voor de amazone er een groter zadel opleggen met wat kniewrong zodat ze benen beter op de plaats blijven.
Het paard zelf loopt super gespannen, opgekropt en kan ieder moment ontploffen omdat ze geen kan uit kan, wordt helemaal vast gezet. Ik weet niet hoe het was voor 'de sprongen vooruit' maar ik zou helemaal opnieuw beginnen. Stapje voor stapje de goede basis erin zetten met een goede instructriese. Sorry maar je rijdt dit beestje zo hartstikke naar de knoppen...

caroline94

weet je trouwens überhaupt wel wat nageeflijkheid inhoudt?

iig niet dat je pony opgepropt in de krul loopt!

Nies_

Ik vind het niet zo'n prettig beeld geven :n
Ik zou je teugels een halve meter langer doen, en je beugels ook een paar gaten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:37

De ruiter gaat binnekort inderdaad op les, gaat haar enkelgebroken bit terug gebruiken, het zadel zal ik bespreken, ze zit zelf ook op bokt.

caroline94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:37

wat bezielt jou? :n

JorisDy

Re: Jannice met Lady Italy @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:38

topic gaat vast zo op slot omdat het niet meer toegestaan is om topic's voor andere personen te openen

Sorriso

Je laat het paard niet in zijn waarde. Je probeert zoveel in haar mond te zitten en eraan te rijden dat ze op foto 2 met haar kin op haar borst loopt en op 2 foto's zelfs niet eens taktmatig loopt in draf. Dan zit er toch echt iets verkeerd.

Laat het paard op eigen benen lopen en zelf de aanleuning opzoeken, je duwt het paard nu in een houding, zodanig dat ze atactisch draaft.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:38

even voor de duidelijkheid ik ben de ruiter niet.

Retlaw

Dit ziet er niet al te fijn uit, als ik jou was zou ik van voren af aan opnieuw beginnen met juiste materiaal voor jou en je paard. ik kan dit moeilijk @work noemen, dit lijkt meer op een onderlinge strijd en jij wint het door het bit

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:39

Misschien maar is beginnen op een makkelijk groot braaf paard een paar zittlessen te nemen?
En dit paard alleen nog maar onder hele goede begeleiding gaan rijden of voorlopig door iemand anders goed doorte laten rijden en zelf ook nog eerst wat lessen gaan nemen? want in mijn ogen groen + groen, gaat niet werken bij deze combi

powerzoe

OMG heb echt medelijden met dit paard. De ruiter lijkt zicht in balans te houden door aan het bit te trekken. Misschien is dit ook de reden dat ze druk word. Als er zo in haar mond word gehangen kan ze alleen maar drukker worden. En inplaats van dat je naar de oorzaak zoekt waarom ze er vandoor gaat en druk is HANG JE ER EEN MEGA ZWAAR BIT IN!!!! De ruiter kan nog nniet genoeg rijden om met zo'n bit om te gaan. Het is niet zomaar een trensje. Met dit bit kan je je paard echt pijn doen. Aan de houding en zit kan ook nog veeeeeeeeeeeel gesleuteld worden. Deze is nog lang niet goed. Probeer de teugels korter te doen en niet zoveel steun te zoeken in de mond. En de benen........tja die moeten meer op de plek bijven.

tips:
Probeer wat zitles te doen. Doe dit zonder zadel aan de longe en vooral ook geen teugels aan het hoofdstel waaraan je je kunt vasthouden. Doe dan desnoods een touw om de hals heen.

Om de benen wat om de plek te houden kan je touwtjes maken aan de beugels en deze maak je vast aan de singel. Zo blijven de bvenen wat beter om zijn plek.

En AUB hang er een ander bit in...

Annemeik

Balou_k schreef:
De ruiter wilt tips

Groter zadel, zitles aan de longe waardoor de ruiter leert meegaan met de bewegingen van het paard, laat de ruiter zich lang maken en goed rechtop zitten.

Met rijden zelf, rijd op je zit en je benen, niet met je handen. Laat je paard rustig lopen, blijf zelf ook rustig en ga niet trekken. En neem idd les van iemand die goed ervaren is.

shabbay

Ik geef niet snel negatief commentaar maar ik denk dat deze combinatie nog veel werk nodig heeft. Ik vind de galopfoto zeer schokkend.

De houding van de ruiter is slecht en dat is ook wat voor de meeste problemen zorgt op de moment. Zorg dat je leert balans te vinden zonder dat je daarbij moet leunen op de mond van het paard. (en die liverpool heb je echt niet nodig) Ga op je doos zitten en zorg dat je hak op 1 lijn met je kont en schouder is. Schouders naar achteren, borsten vooruit, draag je handen en kijk voor je.

Zorg daarnaast dat je zadel in balans ligt. Deze ligt op de schouder en helt achterover. Op deze manier kan niemand leren zitten, dus vraag een ervaren iemand om advies.

Ik zou dit paard veel (goed/correct) longeren om hem gehoorzamer te maken en dat hij wat makkelijk wordt om mee te werken.

Verder zou ik eerst maar eens les gaan nemen bij een goede instructeur die je de basis van het rijden kan leren.

Positief punt wat ook nog best gezegd mag worden is dat paard en ruiter qua lichaamsbouw wel goed bij elkaar passen. Mogelijkheden zijn er maar er moet nog heel veel gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:40

ik schrik ook van deze foto's....het is wel een leuk paard!
probeer je handen naar voren te doen,ze moet ruimte hebben,wat je nu doet dat is haar terugtrekken en in een krul.
Dat ziet er niet echt fraai uit.
Ik denk ook dat het zadel te klein is voor jou,hoeveel inch is het?
Je zit te ver op de lepel,waardoor er erg veel gewicht komt op haar rug.
Probeer eens een groter zadel,18 inch,en probeer dan ook of je wat meer voorin het zadel kan blijven zitten.
Misschien dat ze daardoor wat 'rennerig' is.

Als je wilt weten of een zadel jouw maat is moet je hand breedte tussen de lepel en je kont kunen doen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:40

Pfff... Ik zou zeggen begin eens met een normaal bit, zadel wat groter is voor de ruiter en zitles... Ze zit niet mee en dr benen lijden een eigen leven...

Pas als je zelf normaal kan zitten gaan werken aan de pony, hij mag veel meer lengte in zn lijf hebben, hij loopt enorm opgekropt (geen wonder met zn bit waar behoorlijk op gehangen wordt)...

Begin gewoon helemaal bij t begin, onder goede begeleiding, eerst de basis goed, dan pas werken aan aanleuning etc.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:41

Ik vind het werkelijk waar een verschrikkelijk gezicht dit.
Ik kan hier helaas voor jullie geen positief punt vinden op het feit na dat het een leuk diertje is.

Verschrikkelijk hoe er met dit diertje omgegaan word op deze foto's :n
Te klein, niet passend zadel. Veeeeeel te hard in de mond icm dit bit helemaaaaaaaal.

En ik denk dat de persoon in kwestie beter eerst op een braaf paardje kan leren rijden met een los teugeltje zonder dat ze haar evenwicht houd dmv te hangen in de mond van het paard.

Ojajoh

:=

dat je die foto's uberhaupt durft te plaatsen

heb er maar 1 woord voor: beroerd!
en de rest aan tips is al gegeven eigenlijk....

omg :n

Luckymoon

De ruiter wil tips?

Nou, hier komt er eentje die heel veel goede gevolgen zal hebben:

! Ga alsjeblieft lessen bij een goede intructeur of instructrice |( die zal de ruiter/eigenaresse hopelijk aan het verstand kunnen peuteren dat dit echt niet kan...

En dat bit...dat is een bit om te mennen...en dan ook nog eens voor de gevorderde menner...weet je wel hoe ontzettend kapot je haar mond/kaak/hoofd hiermee kan maken?
Laatst bijgewerkt door Luckymoon op 15-02-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:42

Tip 1: Ander bit en langere teugel, zo leer je om met minder druk en getrek het paard te 'besturen' en lekker te laten lopen.
Tip 2: Zonder zadel, zorg dat je goed op je zit kunt rijden zonder dat je de hele tijd met je benen naar voren strekt.
Tip 3: Terug naar de basis. Als de ruiter de handen en voeten niet goed in 'toom' kan houden moet je weer helemaal vanaf het begin beginnen
Tip 4: Luister naar het paard, als het paard moeilijk doet denk dat niet dat hij pittig is. Als hij zo loopt is er veel meer aan de hand dan alleen pittig.
Tip 5: Probeer eens bitloos te rijden, omdat het hier om én een onervaren ruiter gaat (zo ziet het er in mijn ogen uit) en omdat het paard niet lekker loopt met dit bit omdat er veelste veel mee getrokken word.
Tip 6: Ga lessen en dan het liefst priveles.
Tip 7: Kijk hoe het paard met longeren loopt, zonder zadel en hoofdstel en alleen met halster om (ook geen bijzet)

Dit is niet aanvallen bedoelt!
Laatst bijgewerkt door Juangi op 15-02-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Time2Tri

het meeste is hier boven al gezegd , verder zeg ik alleen

ARM PAARD !!

marrlinde

ik zal wel niet de eerste zijn die het zegt, maar ik vind haar te groot voor de pony, er moet nog een hele hoop verbeterd worden aan haar houding en alles, en waarom heeft ze geen cap op? lekker gevaarlijk als er staat dat ze allebei groen zijn en ze de pony niet goed kan houden...