Springpaard Novel (L2?!)@ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Spike

Re: Springpaard Novel (L2?!)@ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 08:19

Tja, ik zou rechtop gaan zitten en je beugels iets langer doen. dan gaat je paard vanzelf als wat meer na geven nu hou je hem te veel vast en kan hij niet eens na geven. en longeren met bijzet of dubbele lijnen of wat dan ook kan ook heel goed helpen

succes erme ;)

Tinkebel

Re: Springpaard Novel (L2?!)@ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:36

Leuk paard, hij heeft een aansprekend hoofd :j

Wat mij opvalt als ik jouw foto's bekijk is jouw afwachtende houding. Probeer eerst zelf lekker te gaan zitten, niet zo verkrampt!! Lekker ontspannen, beugels wat langer, been langmaken, zelf rechtop zitten enzovoort. Misschien is het zelfs een idee om eens een zitlesje te nemen. Zo weet je zeker dat jij je paard niet in de weg zit, en het hem nog moeilijker maakt..

Daarnaast zie ik een paard wat een relatief slappe achterhand heeft, vooral als ik dat vergelijk met z'n hals. Zoals je zelf waarschijnlijk begrijpt, zal de achterhand sterker moeten gaan worden. Als deze sterker is dan kan hij zichzelf ook dragen, pas dan kan hij van voor loslaten. Dit is heel moeilijk en zal ook wel even duren. Wij hebben nu zelf een pony waarbij we er ook mee bezig zijn, en die loopt van achter nu zo fijn dat ze het van voor gewoon ff niet meer weet, maar dat gaat wel weer over, dat kost tijd :j

Verder zou ik, zoals eerder gemeld, veel gaan longeren. Ook met balkjes werken, veel volte's, wendingen enzovoort, allemaal zodat hij wat soepeler wordt. Wel moet je er op letten dat je niet zomaar van alles gaat doen, ik raad een goede begeleiding aan, zeker in het begin :D

Hoop dat je er wat aan hebt!

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:36

leuk koppie !!

Ik zou idd door een goede zadelmaker naar je zadel laten kijken, je ziet op de laatste foto dat
het zadel niet goed aansluit,en idd een maatje groter !!

Ook zou ik hem eens laten nakijken door een fyso !!

Probeer rechtop te zitten, trots op je paard zijn ;)