Hoek afsnijden+steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Re: Hoek afsnijden+steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:17

mrie, ze loopt zo achter me aan als ze los staat in de bak.
Ze loopt altijd achter me aan als ze los staat, loopt en in de bak komt ze ook zonder een spoor van twijfel mee naar die hoek.
Met springen doet ze het ook niet, dus echt bang zal ze niet zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:17

Als je paard dit nu al 3(!) jaar doet zou ik toch echt gaan voor methode 1.
Heeft er al eens een ander op je paard gereden? Doet ze het daar ook?
Als je niet durft kan je ook vragen of een ander eens doorpakt die vervolgens jou er mee helpt.

Heb je al eens wat hindernissen in de bak gezet en dan gewoon rijden?
Wat doet je paard dan?
Dan zou het nog een optie kunnen zijn als dat wel goed gaat, telkens een hindernis weglaten tot er niks meer staat.

Aan de hand doet ze het niet, dat paard neemt je volgens mij gigantisch in de zeik aangezien ze er met springen zo langsloopt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 16-02-09 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:20

moonfish13 , op de vorige pagina staat dat ik al geprobeerd heb haar door te pakken, ben echt absoluut niet bang voor dr. (zou ze wel willen)
Bij anderen doet ze dit ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:22

Je moet niet een paar flinke oplawaaien geven, maar slechts eentje en die moet al keihard neerkomen op het moment dat zij nog bezig is om van de grond te komen. Je kunt het ook met een vuist of met je vlakke hand doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:26

Ik ben niet direct voor een groffe aanpak, maar ik ga nu toch wel met suleilitha mee.
Het is geen angst, geen lichamelijk gebrek of een niet passend zadel.
Dat is een feit dus neemt je paard je in de maling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:28

Precies, en dit paard is heel slim Moonfish. Die komt er mooi elke keer weer mee weg.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:28

Dat bedoelde ik ook, iedere keer dat ze net van de grond kwam, dus voor ze op het hoogste punt was zeg maar gaf ik haar een mep met die zweep.
Ik ga zo mijn bedje in, morgen staat de wekker weer op 5.45 uur.
Welterusten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:30

Dan zijn die meppen niet hard genoeg geweest, vrees ik, als ik die methode toepas weten ze even niet meer waar ze zijn maar ze doen het daarna nooit meer.
Verder zou je nog kunnen overwegen om je paard naar een africhtingsstal te brengen maar ook daar hanteren ze de methode van ram-bam-boterham. Maar goed, als je daarmee bereikt dat het paard braaf door de hoeken gaat, zou me dat een rotzorg zijn ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:11

Zoals ik al zei probeer het zelfde systeem van de zweep eens maar dan zonder zweep maar met een ei. Of breng het paard naar iemand die beroepsmatig paarden corrigeerd.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 09:37

Hallo; hebben jullie al geprobeerd met balken overal neer te leggen, dan steeds een balk weg halen tot hij er langs loopt, met hindernissen loopt hij er wel langs, misschien met balken op de grond ook, net zolang balken weg halen tot hij er niet meer langs wil, zo herhalen tot hij zijn angst overwonnen heeft, en er dan wel langs wil.
Niet slaan of iets wat er op lijkt, laat iemand daar heen en weer lopen alsof je iets kwijt ben, zodat die gene niet naar je kijkt maar stiekem jullie wel in de gaten houd. +:)+

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:17

Word ik net gebeld, dat ze met 2 dikke benen op stal staat, recht voor en links achter, ga zo naar dr toe. :\ Oh ik hoop zo dat het meevalt!!!

Maar ik heb idd er al aan gedacht haar naar een africhtings stal te brengen. Het doet me weinig dat ze het daar op dezelfde manier proberen, als het bij hun wel werkt. Maar bij mij wrkte het niet en ik ohu dr ook niet van om het zelf te doen. Ze heeft toen echt een paar goeie oplawaaien gehad hoor, dat is heel erg zeker. ;)
Met een ei kan ik zeker eens proberen, maar ik ben bang dat ik hem fijnknijp voor we overeind staan.
Omdat ik haar eerst door de hoek moet sleuren om tot steigeren te komen. :o
Ik kreeg gisteren een pb met een adres van een trainer\africhter, dus ga daar zo ff kijken op die site, maar nu eerst kijken wat dr met mijn draak aan de hand is.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:51

Zoals " Zap " beschreef proberen hé je hebt hier niks te verliezen, alleen te winnen.
En ik weet ook wel bij het ene paard werkt dit beter en bij het andere iets geheel anders, maar als je echt goed bezig bent moet er zeker toch wel één of andere manier gaan lukken.
Volhouden en zeker nooit opgeven, werkt het niet op die manier dan overstappen naar een andere, maar niet opgeven, jij bepaalt waar en hoe je paard zal stappen, geen discusie daarover.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:52

Heb je mijn berichtje nog gelezen? Wellicht is dat nog een idee om te proberen, voordat je al die stappen gaat proberen?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:27

Hele gekke misschien, maar gaat ze wel achterwaards de hoeken door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:46

daffie1986 schreef:
Zoals ik al zei probeer het zelfde systeem van de zweep eens maar dan zonder zweep maar met een ei. Of breng het paard naar iemand die beroepsmatig paarden corrigeerd.

Een vlakke hand of een zweep komt harder aan dan een ei, hoor. En wat denk je wat iemand doet die beroepsmatig paarden corrigeert? :P

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 16:26

Princesj schreef:
Hele gekke misschien, maar gaat ze wel achterwaards de hoeken door?

geen flauw idee eigenlijk.
Zal het eens geen proberen als ze weer beter is.
Ze stond vanochtend met 2 dikke benen op stal, ben net terug.
DA erbij geweest, voor heeft ze een peesblessure, en achter "gewoon" verdraaid.
Moet nu dus 6 weken stappen en afspuiten en ze krijgt Quadrisol. :(:)
Hopelijk verbeterd ze daarna haar leven :+
Voorlopig kunnen we dus gaan wandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:36

Ik denk niet dat zij haar leven zelf kan beteren daarna, maar dat ze daarbij professionele begeleiding nodig heeft. Misschien is het een idee om haar na haar blessuretijd een tijdje weg te brengen?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:06

Daar denk ik nu ook over idd.
Maar eerst hopen dat het snel beter met dr gaat, ze heeft er echt pijn aan... :(:)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:47

suleilitha schreef:
daffie1986 schreef:

Een vlakke hand of een zweep komt harder aan dan een ei, hoor. En wat denk je wat iemand doet die beroepsmatig paarden corrigeert? :P

Als je eerst het topic goed had gelezen had je kunnen lezen dat ze zelf de zweep niet wil gebruiken omdat het paard daar juist nog gestrester van werdt dus zeg ik probeer het dan met het ei, werkt ook heel goed en komt idd minder hard aan. En dan nog iets ik maak zelf zadelmak en heb hier al vanaf mn 16de ervaring mee dus ik weet hoet t er aan toegaat. En dan nog wat als jij een paard een welgemikte klap tussen de oren wil verkopen moet je wel weten waar want dat kan niet overal en als je op de verkeerde plek slaat heb je toch wel een probleempje

@TS: Je moet het ei stukslaan zodra ze omhoog komt., niet pas als ze in de lucht is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:51

Een ei maakt geen indruk, een volle plastic zak water is dan meer op zijn plek. Maar goed, ook dat verhaal over gestresst worden van een zweep, daar ga ik totaal niet in mee. Paard heeft geleerd door zich op te fokken dat de zweep dan aan kant gaat en daarmee de strijd al grotendeels gewonnen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:55

Nou t is heel simpel de TS wil het niet en als jij daar niet in mee kan gaan jammer dan, daar ga ik verder niet op in het gaat erom hoe ze haar paard het wegrennen en steigeren kan afleren, maar dan wel op HAAR manier en niet die van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:57

Klaar, mij om het even. Ze wil haar paard wel naar een correctie-adres brengen als de blessures zijn genezen en die werken doorgaans ook gewoon met zwepen, en met succes.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:03

ja zodat ik 2 jaar later het paard onder me kont geschoven krijg omdat ie doorgedraaid is. En zoals jij doet overkomen worden die paarden dus zadelmak geslagen nou dat vindt ik boel ik heb zelf ook altijd een zweep erbij omdat dit een deel van de opleiding is, maar dat betekend nog niet dat ik(en een heleboel anderen) paard continu sla.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:06

Of ik krijg hem onder de kont geschoven, kan ook nog ;)
Verder heb ik nog nooit meegemaakt dat een paard zadelmak wordt geslagen, rare verdraaiing van mijn woorden ;)
Werken met een zweep is iets totaal anders dan een paard mak "slaan". Kortom, ik vind dat jij mijn woorden erg in het negatieve zit te verdraaien ;)
Ik heb zelf tig paarden ingereden en doorgereden en er nog nooit eentje mak geslagen zoals jij dat noemt, hoor ;) als dat zo was had ik geen paard meer aangeboden gekregen...

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 21:15

Om misverstanden te voorkomen, ik heb het geprobeerd met de zweep, maar omdat dit averechts werkte ben ik ermee gestopt.
Het is niet zo dat ik per defenitie tegen een zweep ben, want ook ik geef een paard wel een een hollands klap als ie die verdient. Maar bij dit paard heeft dat totaal geen zin, daarom wil ik dat niet meer. Als een ander het wel voor elkaar krijgt: mijn zegen heeft ie.
Ik ben heel blij met alle tips die ik hier krijg. :)