Haflinger Romany voor het eerst met stang & trens en op Bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 19:32

Ik bedoel moment opnamen van het rijden in het algemeen. Ja, soms loopt ze zo bijna een hele les en de andere keer loopt ze vanaf het begin fijn over de rug en ontspannen.

En dat het een leuke pony is, weet ik! :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:58

Maar het komt wel wat drammerig over... :x
Ik vind het trouwens niet zo vreemd dat die pony schuimt als ze voor het eerst op S&T loopt hoor.
En daarover zijn de meningen inderdaad verdeeld; er zijn zelfs paarden die bij een bitloze optoming schuimen. Het kan ook een teken zijn van ontspannen kauwen op het bit (wat trouwens niet positief is voor een constante aanleuning, maar dat daar gelaten).

Ben het er wel mee eens dat de pony wat meer op lengte en over de rug mag. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:49

In elk geval is het al een hele prestatie om met je "simpele" haflinger zover te komen als de Z! Mijn vraag is nu...rij je bij de pony's of bij de paarden?
Als het bij de pony's is dan zal je zeker scoren in de Z...bij de paarden zal het ( zo te zien vanaf de foto's!) toch een stuk moeilijker worden. Dan mag hij nog wel een beetje meer aan elkaar gereden zijn, en zeker meer in oprichting lopen.
De lengtebuiging is wat in de Z natuurlijk een stuk minder gaat worden. Daar wordt toch meer verzameling gevraagd, dus dragen vanuit de achterhand en zoals ik al zei, meer "aan elkaar" Maar nogmaals...een hele prestatie!!!! Groot compliment hoor!!

Romany*

Re: Haflinger Romany voor het eerst met stang & trens en op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 21:43

Thanks!! We hebben tot nu toe bijna altijd de "echte paarden" eruit gereden, dat zal in de Z niet meer zo makkelijk gaan. Daar ben ik me zeker van bewust. Maar we trainen gewoon verder en doen allebei ons best. De ene keer gaat dat nu eenmaal beter dan de andere keer. Ik heb sinds kort extra les van Francis Verbeek (oud bondscoach pony's dressuur en één van de weinige juryleden ter wereld die op olympisch niveau mag jureren) en zij gaat ons hier zeker verder mee helpen!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:55

hoi hoi, ik (ook haffie fan :D ) vind het echt top dat je zover bent gekomen +:)+
echt een prestatie. paardonvriendelijk? zeker niet.
ze lijkt wel wat gespannen. en mag iets meer lengte in de hals.
ik vind dat je er netjes op zit en vooruit kijkt.

leuke haf, sucses!! laat je weer wat horen als je in de Z bent gestart (met foto's)???

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 22:04

Ik heb nog maar even in mijn "prullenbak" gevist naar nog 2 foto's:

Hier duidelijk wel meer lengte in haar hals.
Afbeelding

En hier ook zeker met de oortjes vriendelijker! (oké, de stangteugel is nog wel te strak, vergeef me!).
Afbeelding

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:08

kijk, die zien er een stuk fijner uit. :)

fluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:41

Vue schreef:
kijk, die zien er een stuk fijner uit. :)

Dus was het toch een momentopname he, die foto.. Een leven is te kort om te leren paardrijden dames, en zelfs aan een grandprix ruiter/paard blijf je sleutelen. Ik vind het goed dat deze dame zich toetsbaar en kwetsbaar opstelt. Het is ook de manier waaròp je feedback geeft die bepaalt hoe dit overkomt bij degene over wie het gaat. Ik vind dat zij op de feedback van anderen goed reageert en daar ook daadwerkelijk iets mee kan. Daar gaat het uiteindelijk toch om? En met een haflinger in de hogere klasses rijden, betekent dat je 3x zo goed je best moet doen om er uit te springen.

Romano, heel veel succes met je leuke haffie!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:50

Romany* schreef:
Romyv schreef:
Ik vind het er niet heel netjes uitzien.. Iedere foto is je hafje te kort in zn nek, loopt die net achter de LL en is die gespannen in de bovenlijn.. Hierdoor kan die onvoldoende het achterbeen onderzetten!

Probeer meer lengte in zn nek te rijden en de opwaardse houding niet vanuit de voorkant maar van achteruit te realiseren, hierdoor zal het plaatje met 100% verbeteren en je punten in de proef ook!

Succes

Bedankt voor je tip! Klopt ook helemaal hoor, wat je zegt. Er zijn zeker wel genoeg momenten dat ze meer lengte in haar hals heeft, alleen heeft ze de neiging om zich snel vast te zetten. Maar daar wordt aan gewerkt!

Dat probleem ken ik, heb ik met mijn friesje ook regelmatig (met name wanneer ze bv heet is of dingen moet doen die ze moeilijk vind..) Wat ik dan doe is der sluiten in de volte en binnenhand een heel stuk omhoog, hiermee deblokeer je de kaak zonder dat je de druk op het bit veranderd en ontspant ti in de bovenlijn waardoor je weer wat kan verlengen en schakelen.. Later kan je dit minimaliseren door met je binnenbeen iets stelling naar binnen of met je buitenbeen ietsjes stelling naar buiten te rijden voor het zelfde resultaat, dit kan je zo klein maken dat het voor de jury niet eens zichtbaar is!

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 15:51

Nou, precies, dat bedoel ik. Die van mij kan ook aardig driftig zijn en ook vindt ze het vaak nog moeilijk. We gaan het zeker eens proberen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:44

Moderatoropmerking:
Heel veel reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen zijn verwijderd.

Let er alsjeblieft op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips. Als je daarbij ook nog even het gevoel van de topicstarter in acht houdt, zal het helemaal leuk zijn. :)

Roos_Spike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:38

probeer gelijke druk te houden (dat is wat ik zie) ik zie steed sje rechter hand naar voren steken.. kan ook aan mij liggen maar probeer in een wending meer te vragen op de binnenhand en dan een beetje naar buiten drijven als de pony naar binnen valt.. dan krijg je ook een mooiere buiging!;)

Romany*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 09:35

Nou, dat zie je toch niet echt helemaal goed! Mijn rechterhand is op de juiste plaats, maar ik trek mijn linkerhand juist steeds naar me toe. Daar ben ik me ook van bewust en ik moet steeds tegen mezelf blijven zeggen: "links los, links los". Zodra ik mijn linkerhand naar voren breng, krijgt ze direct meer lengte in haar hals en opent ze haar kaak meer.

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:10

Je Trens hangt te strak, en probeer je handen niet vast te zetten..

Verder leuke Haf ! ;d

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:45

blieb01 schreef:
Ik vind dat je op de laatste paar foto's de stangteugel wel strak hebt. Zeker als je voor het eerst hiermee rijd. De eerste 2 rijfoto's zien er prettiger uit. Het kan natuurlijk een moment opname zijn maar het viel mij gewoon op. Verder mooie dame om te zien.

Viel mij ook op ;)
Verder ziet het er netjes uit

Rajaniii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:04

jemig mensen!! wat een ge.zeik!!!
Ze kent haar pony heis wel goed genoeg!
als ze Z mag starten is het heus niet erg als ze s&T uitprobeerd.
Anky haar paard kan heus ook wel op een trens lopen maar dat doet zij tog ook niet, en zoals ze zij was het de eerste x dat ze ermee rijdt!
ik vindt het superknap dat je met je hafje Z mag starten!
Ga zo door hoor!!!:D

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:07

Wat een super mooie haflinger :o
Normaal hou ik niet zo van haflingers maar deze vind ik echt heel erg mooi. :o
Je had het zelf al wel een beetje door dat je stang te strak zit maar voor de rest vind ik het er super mooi uitzien,
ik vind het ook heel knap dat je zover komt met een ''pony'' tussen de paarden. ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:10

Leuke haf om te zien :) voor het plaatje zou het idd meer ontspannen mogen. Zeker omdat je nu voor de 1e keer met S&T rijdt komt het nogal heftig over, denk ik voor de bokkers.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 10:05

Hey wat leuk dat je ook op bokt zit! Wist ik helemaal niet!
Sharon vond het hele stang en trens gedoe maar niets, dus die start ik gewoon op trens...
Je hebt je hafje lekker aan het lopen hoor, succes alvast voor je eerste Z1 wedstrijd!

michelle1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 11:11

Hey Hey

Wist niet dat je ook op bokt zat! Zag het net pas. (niet dat ik er zo vaak gebruik van maak) Wel leuk!

Spreek je snel weer.

Groetjes!

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 18:16

Wat een lekker peerdje.
Ik ben geak van Haflingers die het zo goed doen in de sport.
Trouwens, wat een vette rijlaarzen. :D

Romyhcs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:51

benen neit afsteken

kiimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:29

Leuke haf! :o
Voor de eerste keer heb je wel de stangteugel wat strak, op de laatste foto's .
Veel succes!

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:06

Leuke haflinger!
Wat me opvalt is dat je je handen op de meeste foto's niet echt draagt.