vur schreef:Knarsentanden uit ontspanning is echt te gek voor woorden. Natuurlijk doet een paard dit uit spanning. Nog nooit zoiets vreemds gehoord. Op de 1 of andere manier is het stress, dat kan gewoon echt niet anders. Dit moet je echt goed in je oren knopen. Op zoek gaan naar de oorzaak (rijtechnisch) is echt een must, wil jij je dit paard afleren voordat het inderdaad misschien een gewoonte wordt.

Frankavdt schreef:Ik zou ook zeggen dat knarsetanden normaal gesproken uit spanning is, maar dan zal ik wel een uitzondering hebben. Mijn paard staat echt ooit rond te kijken vanuit zijn stal en dan knarst ie een keer, geen enkel spiertje van spanning te vinden. Rijtechnisch gezien zal het best een must zijn om het af te leren, maar om nou te zeggen dat een paard niet kan knarsen uit ontspanning vind ik dan weer te gek voor woorden...
vur schreef:Jawel hoor. Daar ben ik van overtuigd. Ergens zit er onrust in het paard dat ervoor zorgt dat ie knarst, al is het maar dat ie niet helemaal in zijn hum in. Dat noem in stress of spanning. Dit hoef je niet altijd te zien of voelen als spanning, maar ergens is ie dan niet op zijn gemak. Zeker weten.

Ik zal het tegen hem zeggen