Bonte BWP @ springen (80cm!) en dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:33

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de nieuwe regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Verder ben ik echt niet tevreden over de manier van reageren. Probeer met respect naar elkaar te reageren en je commentaar met een positieve wending te geven. Doe je dit niet, dan werk je mensen alleen maar in het harnas en zullen ze nog steeds weinig doen met je commentaar. Vergeet ook vooral niet bij je kritiek uit te leggen WAAROM je dat vindt en hoe de topicstarter dit volgens jou dan het beste op kan lossen. :)

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 20:06

Hee! Ik vind dat je een heel erg leuk paardje hebt. Hier even wat tipjes van mij:

Stel je handen rechtop voo je op, je parkeert je handen nu op je schoot en als er dan iets gebeurt kun je als ruiten veel minder handelen dan dat je je handen mooi voor je hebt staan ;) Probeer je benen ietsjes meer op de singel te houden ;) Probeer je benen niet zo ver naar voren te steken (laatste spring foto als ik me niet vergis :o ) Probeer goed op twee teugels te rijden als je op de sprong af rijd en hou je handen iets stillen te houden na de sprong ;) Ohja en op het goede been lichtrijden :+

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, volgens mij zitten er wel wat nuttige tips bij....? Heel erg veel succes, jullie komen er wel!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 16:43

ik ga maar niks zeggen over springen want daar heb ik geen verstand van..
ik zal het eerlijk zeggen, ik ken jou probleem!
Mijn handen waren eerst ook een eigen leven aan het leiden waardoor je een opgekropt paard krijgt, dat niet los loopt en lekker kan ontspannen.. probeer voor je gaat rijden lekker voorwaarts-neerwaarts.. kleine beetjes druk op je teugels met je been erbij en zodra je voelt dat hij begint te zakken ontspan je je handen, dit werkt bij mijn paard altijd perfect.. en na een paar rondjes is hij meestal al aan het stofzuigeren en daarna kan je hem dan lekker oppakken en los gaan maken met veel voltes en wendingen dus zeker eens een keer proberen! blijf op je handen letten, je binnenhand mag nooit strakker dan je buitenhand.. ik weet dat het moeilijk is, maar werk daar écht consequent aan.. vraag desnoods aan je instructrice of ze er extra op wil letten, door die strenge binnenhand krijgt je paard geen ruimte.. en dit is alleen maar meer en meer nadelig hoe verder je de dressuur in gaat!
En let maar niet op dat commentaar van sommige mensen op je instructrice.. vind het apart dat ze kunnen zeggen dt je een nieuwe moet als ze nog nooit gezien hebben hoe zij les geeft;)!

succes met oefenen!

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:12

probeer meer mee te geven boven de sprong verder leuke pony

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 19:34

bedankt voor de tips, ik sta niet op mijn best op de foto's haha maarja dan kan je wel extra veel tips geven :P
Maar ik wil er even bijvoegen dat Seth geen gemakkelijk dressuur en springpaard is. Hij kan zich ontzettend sterk maken. (Ik heb op meerdere paarden gereden, verzorgpony's en manegepaarden.) Ik heb ook van verschillende mensen les gehad, van internationaal dressuurruiter tot gewoon. Maar ik ben super tevreden over de instructrice die ik nu heb.
Ik heb hem graag naar beneden lopen omdat ik hem dan beter in de hand heb, want dan kan hij er niet vandoor schieten. Geen excuus, maar als ik pas ziek ben geweest ben je altijd wat zwakker en kan je je benen enzo niet zo goed aanklemmen. (ja ik was pas beter toen ik reed op dit topic) :)
Seth kan ook ontspannen lopen met mij erop, maar ik heb zo mijn theorie daarover, deze foto's zijn niet van een ontspanne paard met een ontspanne ruiter erop. Mijn paard heeft tandproblemen gehad, met ernstige paradontitus. Is nog steeds niet helemaal geheeld, daarom is hij volgens mijn mening ook moeilijker naar de ontspanning te rijden.
Verder als ik de teugels in boogjes laat hangen is Seth wel zo slim om alles af te snijden, en gewoon wat te gaan hobbelen. Ik heb zondag gelukkig weer les, en mijn volgende topic zal rond maart zijn als ik mijn wedstrijd heb :)

N0a

Re: Bonte BWP @ springen (80cm!) en dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:59

Inderdaad zoals je zelf al zei, het is geen excuus dat je ziek bent geweest. Ik vind dat het er niet zo geweldig uit ziet, probeer je paard actief te krijgen, 5 passen stap, 5 passen draf, dan weer stap dan weer draf. Vervolgens probeer je het voor hem allemaal wat spannender te maken als hij dressuur saai vind, ga is vanuit de stap direct naar de galop, hierdoor krijgt het paard een beetje uitdaging. Verder veel oefenen met stelling en buiging en probeer je handen voor je zadel te plaatsen ipv op je bovenbeen. Ga is rijden zonder zadel, gewoon een keer aan de longe zonder teugels/zadel en oefen met je zit en je handhouding. Ik weet zeker dat er dan vast wel een stukje verbetering in zit. Ga hard aan het werk, en laat je niet de put in praten door al het commentaar :). We bedoelen het allemaal goed hè ;).