Inderdaad mag je ook je hakken wat meer uitdrukken

Succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Morris schreef:Er zijn een paar dingen die me opvallen:
Op een drie jarige zou ik niet zonder beugels gaan rijden. Als ze de trukendoos opentrekken, heb je zonder beugels minder houvast.
Met een drie jarige zou ik me niet bezighouden met verruimen, maar ik zou me concentreren op stap/draf/stap etc.
Op een drie jarige zou ik niet gaan doorzitten, gewoon lekker blijven lichtrijden.
Overigens is het een mooi en vooral braaf dier, en ziet het er wel ongedwongen uit.
Succes!
Pivanti schreef:Morris schreef:Er zijn een paar dingen die me opvallen:
Op een drie jarige zou ik niet zonder beugels gaan rijden. Als ze de trukendoos opentrekken, heb je zonder beugels minder houvast.
Met een drie jarige zou ik me niet bezighouden met verruimen, maar ik zou me concentreren op stap/draf/stap etc.
Op een drie jarige zou ik niet gaan doorzitten, gewoon lekker blijven lichtrijden.
Overigens is het een mooi en vooral braaf dier, en ziet het er wel ongedwongen uit.
Succes!
Ik dacht ook precies t zelfde! Mijn paardje is 5 en zelfs daar ga ik nog niet op doorzitten om dat hij nog niet goed in balans is zelf En dat kan je van een 3 jarige nog helemaal niet verwachten... En inderdaad eerst de basisgangen goed voor elkaar hebben...
Ziet er verder leuk uit

_Lotteke schreef:ik heb je vaker op bokt gezien, maar overigens vind ik het er wel aardig uitzien
maar dat doorzitten de heletijd op een jong paard, is dat niet vrestrerend?
je kan beter beginnen met goed lichtrijden en doorzitten naar kleine momenten naar
galop of stap
verder vind ik het al een goed begin!

Vanuit daar kan je dan het verruimen op gaan bouwen. M aar zoals ik nu zie, zijn jullie er nog niet klaar voor. Zo'n oefening vraagt veel tijd & geduld,

Dus als ze langs het paard hangen, draai je je tenen naar het paard toe om de beugels aan te doen. Hoop dat je er wat mee kan!
Uhhhm schreef:Er zijn al een hoop dingen gezegd, dus ik richt me even op iets wat me opviel. Op sommige foto's lijkt het alsof je je beugels van binnen naar buiten 'aan' hebt. Als je ze van buiten naar binnen 'aan' doet, dan kan je je tenen ook makkelijker naar binnen draaien.Dus als ze langs het paard hangen, draai je je tenen naar het paard toe om de beugels aan te doen. Hoop dat je er wat mee kan!