Rijden in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:13

Ik vind dat iedereen wel overdreven reageert, TS vraagt om tips, wat er nu gebeurt is dat iedereen gaat zeggen wat ze wel en niet moet doen.
En als zij niet weet wat achterhand actiever maken is... tjaa is heb elke week les... en wist dat eerst ook niet hoor ;) en ik dan wel gewoon een een groepje les, maar dan nog.
Ik ben het wel een met wat iedereen zegt hier, dat van de slof en sporen, maar ik persoonlijk vind dat het wel op een ietsje aardiger manier kan :)
Niet aanvallend opvatten iedereen ;)

_BLOEMPOTJE

Re: Rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:14

Klopt minjon, :j
maar als je de foto's ziet, dan snap ik dat veel mensen wel redelijk 'kwaad' willen reageren omdat het er niet erg vriendelijk uitziet :)

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:15

Ik vind dat hier heel netjes wordt gereageerd, de enige tip die hier ook valt te geven is les nemen, meer kan je er niet over zeggen want in dit geval lijkt het me geen goed plan als ze er zelf aan gaat prutsen.

Geen reltopic dit hoor, daarom ook apart dat TS de foto's zo snel verwijderd, er is nog geen enkele keer iets 'gemeens' geroepen.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:15

ja ik vat gewoon iets snel op en ik kan niet tegen zulken dingen

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:16

irise456 schreef:

Dan moet je geen topic hier plaatsen :)
Als je een topic op haw plaatst, vraag je om commentaar & tips. :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:16

irise456 schreef:
dan had je geen topic moeten openen.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:17

Ik snap het wel hoor irise456...
Iedereen bedoelt het hier ook goed, maar ja. dingen zoals "leer rijden" kunnen wel anders geformulierd worden denk ik dan ;)

Bubsj

Nou, dan heb je nu weer iets bijgeleerd :)

Luister meid, je bent gewoon niet helemaal goed bezig, dat is ook niet raar, want zonder begeleiding kom je niet ver. Zelfs Anky ( ;) ) rijd terwijl er iemand met haar meekijkt en denkt.

Gewoon les nemen, samen beginnen bij het begin. Aan te teugel is lang niet het belangrijkste wat rijden betreft.

Denise_84

Ik vind het ook reuze meevallen en het 'commentaar' is behoorlijk eensgezind.

Als tip kan ik alleen zeggen dat ze moet gaan rijden zonder sporen, zonder slof, met een ander bit en bij voorkeur met cap. Verder kan ze eventueel de zweep gebruiken om bij te tikken hier of daar.

Ga werken aan je basis. Rijd veel overgangen, figuren, vaak van hand veranderen, naar voren rijden, terug rijden etc etc. Daarbij de tip om vaker dan 1x per week te rijden. Het hoofdje komt vanzelf wel, eerst zorgen dat het beestje een sterkere achterhand krijgt en aan het been is.

Dan hier bij de gouden tip! Ga op les want dat helpt veeeeel meer dan wat commentaar via internet.

Puchje

Meisje, doe er dan wat mee :)
Succes met het vinden van een goede instructie!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:18

Nou ik heb de foto's ook gezien en sluit me wel aan bij het commentaar, maar ze bedoelen het allemaal goed. Als je nu les gaat nemen heb je al die hulpteugels niet eens nodig :) Dan zet je binnenkort weer foto's erop en dan kan iedereen zien hoe je vooruit bent gegaan!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:19

minjon schreef:
Ik snap het wel hoor irise456...
Iedereen bedoelt het hier ook goed, maar ja. dingen zoals "leer rijden" kunnen wel anders geformulierd worden denk ik dan ;)

leer rijden.. een duidelijker tip kan niet gegeven worden. ik vind dat het hier juist nog heel vriendelijk gezegd word. de tips zijn misschien niet leuk om te horen, want alles moet anders, en de ts is niet goed bezig. maar goed, op deze manier kan ze ook niet verder, tenminste niet op een verantwoorde en paardvriendelijke manier.

EDIT: ik zie in het profiel van de ts dat ze 16 is, ik had deze reactie eerder bij iemand van 12 of 13 verwacht. op je 16e moet je toch tegen opbouwende kritiek kunnen, en dat word hier gegeven. kijk, iemand van een jaar of 12 vat alles even wat anders op, maar als je 16 bent, moet je in ieder geval het fatsoen (kunnen) hebben om op de gegeven reacties te reageren en de foto's te laten staan. tijd om dat te gaan leren ts!

sethlover

Re: Rijden in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 17:27

Ik vind het allemaal nog heel leuk gebracht .. Kan je echt niet over alle topics zeggen ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:00

Moderatoropmerking:
Omdat de foto's het niet meer doen, gaat dit topic op slot.
Houd er de volgende keer rekening mee dat je op HAW nu eenmaal om commentaar vraagt. Dit commentaar kan positief zijn, maar ook negatief. Hier moet je natuurlijk wel mee om kunnen gaan en als je van jezelf weet dat je hier niet zo goed tegen kunt, kun je de foto's misschien beter niet in HAW plaatsen.
Ook aan de bokkers die reacties plaatsen de volgende keer de vraag om wat eerder op de TEM-knop te drukken en niet te lang door te gaan met discussieren. Hier is HAW niet voor bedoeld.