Miss_Malfoy schreef:floorDaan schreef:Ik doe het je ook niet na, jij hebt zeker weten het beste voor met je paardje maar probeer de eigenaar duidelijk te maken dat er iets aan de hand is... Want dat kan schade aan jou of je paardje voorkomen, het is ook niet fijn om er iedere keer op te gaan zitten met de gedachte dat hij toch weer vervelend gaat doen in de galop. Heel veel succes!
Sorry voelde me een beetje aangevallen.![]()
Michiel heeft inderdaad niet echt een sterke achterhand, en z'n rug is ook niet erg bespierd.
Dat merk je wanneer hij zo ontspannen is dat hij mij wil gaan dragen.
Op dat moment zakt hij heel even ontspannen naar beneden, gaat mij echt dragen, om zich vervolgens een hoedje te schrikken want hij loopt zo nooit.Die spieren zijn dus ook niet echt getraind.
Ik zal dus proberen om iemand te vinden die eens naar z'n rug kan kijken.
Voor de rest probeer ik gewoon de achterhand te trainen.
Iemand daar nog tips voor?
Hebben jullie een longeerbakje of in ieder geval een plek waar je hem zou kunnen longeren, je zou kunnen kijken of je hem met passoa kan longeren, lekker laag met zijn hoofdje flink tempo maken (vooral in draf) dat is een goede training voor de achterhand... Als zijn hoofdje heel dicht bij de grond is (als ie een soort stofzuiger lijkt) is dat juist goed, zo rekt hij zijn rug en bilspieren op. Tijdens het rijden veel overgangen rijden, en hij moet dan wel meteen reageren op jou hulp, zou hou je hem lekker actief, om hem wat soepeler te krijgen zij ik veel figuren (8jes bijvoorbeeld) rijden, het hoeven niet eens bestaande figuren te zijn als je maar niet te veel en te lang op de hoefslag rijd... (natuurlijk ook niet overhaasten want dan krijgt hij weer zo'n spierpijn, ook niet leuk!

Succes! En je komt er zeker weten maar met sommige paarden duurt het gewoon nét even iets langer!

Ik was nog 1 ding vergeten te zeggen, als Michiel (of jij) alleen longeren saai vinden kun je ook een balkje nee leggen waar hij over heen moet stappen / draven / galopperen.
En je kan ook kijken hoe hij gallopeert aan de longe, bokt hij dan nog steeds? En zit er een verband in hoe warm/koud het is? Ik zou even lekker op onderzoek uitgaan en natuurlijk wel blijven genieten!