luie zaniro is niet lui meer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Re: luie zaniro is niet lui meer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:14

Ik vind trouwens dat je wel een erug leuk beestje hebt!

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 20:35

Heey zus :D

Zaniro is echt al een stuk voor uitgegaan!
Hij loopt nu zeker actiever dan eerst ;)
en hij begint al lekker veel spieren te krijgen *D

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:23

zier er goed uit leuk beestje probeer alleen nog iets aan je handen te werken veder heb ik geen commentaar

succes er mee

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:29

Ziet er goed uit, doe alleen je beugels wat langer. :)

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:49

hallo allemaal heel erg bedankt voor de leuke reacties!! :9 mijn beugels heb ik langer gemaakt :D is wel even wennen maar komt vanzelf!

Meggggyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:54

Romyv schreef:
pfff ik word er nog steeds moe van als ik er naar kijk.. Rij hem eens actief, nog sneller voor je been en niet in 3 delen.. Hij kan veel meer, maar neemt je volgens mij nog steeds in de maling omdat die er weinig zin in heeft..

Wow...Ik vind dit best wel onaardig! Ik vind dat ze hem eigenlijk heel lekker soepel rijdt! Hij loopt lekker ontspannen, en jij zit er netjes op! Leuk dekje trouwens :D Nee, echt heel netjes, ziet er leuk uit!

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:57

heey meggggyyy:
heel erg bedankt voor je commetaar ik vond het ook een beetje onaardig mrjaa ik vroeg om commetaar, dus dat krijg je dan he... mrjaa heel erg bedankt voor jou leuke reactie ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 07:34

waarom onaardig,probeer het positief te zien(ze zegt toch dat je paard veel kan)
en je kan inderdaad niet alleen lief commentaar krijgen(dat is wel het leukst natuurlijk)

ik begrijp dat je je sporen af gaat laten?goed van je,zo kan het wat minder kwaad als je je benen optrekt.
probeer je been lang te maken,en te ontspannen.

succes

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:27

Als je paard niet goed aan het been is, dan heeft hij waarschijnlijk nooit geleerd om te wijken voor druk, en daardoor dus ook niet voor je been. Probeer hem dat eerst aan te leren, Wijken voor druk is de basis van alles! Vooral van rijden. Doordat jij druk opvoert, zal je paard daarvoor moeten wijken. Alleen van nature gaat een paard tegen druk in, dus dan zou je dat eerst moeten aanleren.
Dit kan dmv grondwerk, je kan hierover ook heel veel op internet vinden.

Verder vind ik je paard er netjes bijlopen. Maar zoals iedereen al zei: je benen stabieleren leggen en meer voorwaarts.
veel succes!

PDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:04

Na mijn idee ligt je zadel niet helemaal lekker.
Het zadel kiept enorm naar achteren.
en de boom lijkt iets te smal.
(het is maar dat ik het zie vanaf een foto hoor dus kan ook ongelijk hebben!)
Maar je kan hierdoor je paard behoorlijk in de kreukels rijden en misschien is dit ook wel de reden dat je paard niet voorwaarts is omdat hij niet lekker door zijn lijf kan lopen.

Verder heb je een leuk paard :)

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:17

heel erg bedankt voor de reacties!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:59

leuk paardje!.. maar volgens mij past of je zadel niet helemaal goed.. Laat je intructrice hier maar even naar kijken.. pas op dat je niet in 'stoel zit' op je paard gaat zitten.. miss beugels toch nog maar een gaatje langer.. en niet te veel achter op je kont gaan zitten.

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:06

leuk paardje heb je!
let wel op dat je niet te veel op de lepel van je zadel gaat zitten,dan werk je je paard enorm tegen,je moet proberen in het midden van je zadel te gaan zitten.
vervelende oefening die hierbij wil helpen is zonder beugels rijden.even moeilijk,maar helpt wel.
heel veel suc6 met rijden!

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 22:20

heey heel erg bedankt voor jullie reacties! ja ik ben aan het kijken voor een nieuw zadel maar het geld groet niet op me rug dus moet nog even kijken hoeveel ik er voor weg wil leggen;) en ik heb me beugels al een gaatje langer gemaakt:)

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:28

Dat je zadel nu niet goed ligt wil nog niet zeggen dat je gelijk een ander zadel nodig hebt. Van de foto's kan ik alleen zien dat het zadel indd niet recht ligt en teveel naar achter kiept. Dat is met opvullen heel goed op te lossen.
Ik zou er gewoon een goede zadelmaker bij laten komen voor de tijd dat je nog geen geld hebt om een nieuw zadel te kopen als je persee een nieuwe wil, te overbruggen. Opvullen is nooit zo duur. Ik heb het vorige week nog laten doen en was €60 kwijt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:38

Hoi. Lijkt me een lief paard wat je hebt. Jullie passen goed bij elkaar.
Ik zou je als tip mee willen geven, dat je meer in het midden van het zadel moet gaan zitten. Dus meer op je zitbeenknobbels. Op een enkele foto doe je het al wel goed, maar meestal zit je te veel op de lepel van het zadel. Dat je beugels dan wat kort zijn, heeft daar denk ik ook mee te maken. Dus wat meer naar het midden van het zadel gaan zitten dan komt dat wel goed. ;)

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 23:06

vur: ja ik ben er al aan het werken om meer naar het midden te gaan zitten, en bedankt voor je leuke reactie! linzzz: opvullen heeft geen zin bij mijn zadel we zijn er al mee naar het ruiterhuis mee geweest en die zeiden dat het geen zin heeft bij mijn zadel omdat hij niet verder opgevuld kan worden dusja.. en ik heb er al een speciaal bondje onder liggen die aan de achterkant hoger ligt dan aan de voorkant vandaar dat ik naar een ander zadel aan het kijken ben;) maar toch bedankt voor je tip

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:14

Ik vind het een ongelooflijk knap beestje !!

en over dat actiever ? vind het meevallen,
Mijn driejarige was met inrijden ook megasloom, je hoefde maar een miniophouding te maken en ze stond gelijk stil,
ook vanuit de galop etc :P ook erg terugvallen.. Nu zijn we maanden verder, en ze is zo actief als het maar kan,
oefenen, overgangen etc :P en daar ben je vast wel mee bezig, en dat is gewoon niet 1 , 2, 3 voorelkaar ! komt vanzelf dus.

Houding al genoeg over gezeurd :P enige wat me gelijk opviel was de ietsjespietsje korte beugels..
Netjes verder dus !

Verder echt mooi paardje !

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 22:19

lalunamyo schreef:
Ik vind het een ongelooflijk knap beestje !!

en over dat actiever ? vind het meevallen,
Mijn driejarige was met inrijden ook megasloom, je hoefde maar een miniophouding te maken en ze stond gelijk stil,
ook vanuit de galop etc :P ook erg terugvallen.. Nu zijn we maanden verder, en ze is zo actief als het maar kan,
oefenen, overgangen etc :P en daar ben je vast wel mee bezig, en dat is gewoon niet 1 , 2, 3 voorelkaar ! komt vanzelf dus.

Houding al genoeg over gezeurd :P enige wat me gelijk opviel was de ietsjespietsje korte beugels..
Netjes verder dus !

Verder echt mooi paardje !

heel erg bedankt voor je berichtje :D
ja ik merk dat hij steeds meer wilt leren dus dat hij ook steeds beter na mij gaat luisteren en mijn hulpen opvolgd.. ik denk dat het ook wel goed komt maar door foto's te laten zien kunnen jullie mij tips geven die ik ook opvolg!! :P en bedankt voor je tips!