Toto @ dressuurwerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:06

wauuuw mooi paard!
ik vind het een mooie combi,
alleen de achterhand mag wat meer mee komen.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:49

LoveLeandro schreef:
He wat leuk om Toto hier terug te zien!!

Ik heb een poosje geleden foto's van hem gemaakt.
http://www.mijnalbum.nl/Album=OU6QP3SH
Toen was hij van Anja (dit is toch dezelfde Toto?)

Toen heb ik er ook nog een paar keer op gereden http://www.mijnalbum.nl/Foto-7K6ENPC4.jpg, wilde hem misschien ook kopen, maar het toch maar niet gedaan.
Het is echt een lieve schat!

Ik moet zeggen dat het filmpje me niets tegenvalt! Hij is erg moeilijk bij elkaar te rijden. Het ligt er volgens mij niet aan dat jij hem voor te kort houdt (dat las ik in de reacties), maar dat zit een beetje in Toto.

Ik vind jullie heel mooi bij elkaar passen! Misschien moet je soms nog iets rustiger zitten, vooral in de galop.
Maar het komt vast wel goed!
Veel plezier en succes nog samen!

He wat leuk, dat is inderdaad de zelfde Toto. Dus jij hebt die mooie foto's gemaakt!

Hij heeft zulke andere bewegingen dan dat ik gewend was dat het me nog wat moeite kost om stil en netjes te zitten :D
Ga ervan uit dat dat wel beter word ( net als de rest eigenlijk)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 18:48

Haha, ik snap precies wat je bedoelt! Had ik ook moeite mee.
Maar je moet maar gewoon lekker gaan rijden, niet al teveel bezig zijn met stilzitten, want dan ga je spannen. Het komt vanzelf! Ik vind dat je niet gek zit hoor!

anja136

Re: Toto @ dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:30

Dag allemaal
Leuk zeg om "mijn Toto" hier terug te zien op bokt. Het ziet er goed uit hoor Yvon. Ik krijg er bijna sprijt van dat ik hem aan je verkocht heb, maar je bent heel gek met hem en jullie zijn een supercombinatie, dus dat komt helemaal goed en ik heb er vrede mee.

Wanneer is je eerste wedstrijd?

Geef toot een dikke knuffel van mij en zeg maar dat ik hem heel erg mis en snel een keertje op bezoek kom, als je dat goed vind natuurlijk.
xx Anja

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 22:09

anja136 schreef:
Dag allemaal
Leuk zeg om "mijn Toto" hier terug te zien op bokt. Het ziet er goed uit hoor Yvon. Ik krijg er bijna sprijt van dat ik hem aan je verkocht heb, maar je bent heel gek met hem en jullie zijn een supercombinatie, dus dat komt helemaal goed en ik heb er vrede mee.

Wanneer is je eerste wedstrijd?

Geef toot een dikke knuffel van mij en zeg maar dat ik hem heel erg mis en snel een keertje op bezoek kom, als je dat goed vind natuurlijk.
xx Anja

Tuurlijk, je bent altijd welkom hoor!

28 feb is onze eerste wedstrijd. Bij ons op stal dus dat is wel lekker makkelijk.
Laat je uiteraard horen hoe dat gegaan is. En die dikke knuffel die krijgt ie!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 09:47

Alweer zo`n mooi paardje bij HAW! :) Ziet er ontspannen uit, het lijkt af en toe wel alsof jij je handen vast zet. (Alsof je je polsen naar binnen buigt). Probeer ze netjes recht te houden, dan kan je fijner volgen. Voor de rest zit je er al netjes op (omdat je hem nog niet zo lang hebt). Heel veel plezier met dit mooie paardje!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 12:48

Hij lijkt zo GROOT :D

Ziet er netjes uit!

XMarlouX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:22

Wauw mooie combi!!! :D

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 16:56

Cleo_ schreef:
Hij lijkt zo GROOT :D

Ziet er netjes uit!

Hij is groot! :D

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:55

Yvon, wat leuk, film én foto's! Toto en jij beginnen al echt een combinatie te vormen. Gaat vast goedkomen de 28ste! :j

Voor wat betreft al het commentaar. Ik denk dat je met de juiste dingen bezig bent en die kosten, zeker met zo'n groot paard, toch echt wel even tijd! :)
Gewoon lekker doortrainen en hopelijk straks weer wat vaker huiswerk meekrijgen, dan zal je zien dat ie beetje bij beetje actiever en meer bij elkaar komt. :)

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 19:01

ik vind jullie ook een mooie combi, veel plezier met dit leuke paard.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:47

Wat een super gaaf paard en wat een super mooie combi! :~ Heb niet echt commentaar (denk dat het meeste al gezegd is) maar wat me wel opvalt is dat je je handen misschien iets hoger mag houden.

Verder heel veel succes met je eerste wedstrijd en verder!

Edit: typefout

LouiseB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 18:59

Het is echt een super mooi paard! En jullie zijn een mooie combi. Ben ook bij hem wezen kijken en heb hem gereden, hij heeft super veel beweging en zit als een huis. Heel veel plezier samen!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:17

hey wat grappig! is dat toto m van anja?
Daar zijn wij ook wezen kijken! eigenaar van het paard dat ik bij rijd wilde toto kopen maar ivm negatief koop advies van onze eigen dierenarts had ze besloten verder te kijken!

heb hem ook proef gereden, is een erg leuk en fijn paard! wij baalde er als een stekker van!

Jullie zijn een mooie combinatie! succes met je wedstrijd!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 19:17

haha louise! jij ook hier :D je was me net voor! tenminste was een tijdje bezig met het bericht omdat ik even met wat anders bezig was :o

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 15:31

__Nathalie__ schreef:
hey wat grappig! is dat toto m van anja?
Daar zijn wij ook wezen kijken! eigenaar van het paard dat ik bij rijd wilde toto kopen maar ivm negatief koop advies van onze eigen dierenarts had ze besloten verder te kijken!

heb hem ook proef gereden, is een erg leuk en fijn paard! wij baalde er als een stekker van!

Jullie zijn een mooie combinatie! succes met je wedstrijd!

Ja dat is dezelfde ja. Heerlijk dier, geloof niet dat ik daar ooit spijt van ga krijgen :D

Hoezo negatief koopadvies als ik vragen mag?

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:40

Ben het enorm eens met RomyV, probeer verder niet teveel aan te drijven of te tikken met je spoor. Geef hem liever 1x een goede por zodat hij rijdt op herrinering. Afentoe even wakker schudden is minder erg dan om de pas aansporen. Verder zie ik ook graag iets meer tempo en tempowisselingen en minder vasthoudend aan de voorkant. Lekker actief gaan rijden, het neigt naar verzameling. Als het tempo lekker actief is en het achterbeen eronder komt, gaat je paardje lekker over de rug lopen en zoekt zelf jouw hand op. Ik heb een beetje het idee dat jij gewicht in je handen hebt en druk zet. Daardoor komt de nageeflijkheid niet 'verkregen' over. Ga eens met wat losser teugels werken zonder het contact te verliezen natuurlijk. Hiermee ga je veel tempowisselen en houdt je paardje bezig! Na elke oefening gelijk de volgende, veel inbuigen en voltes maken. Voorkant even met rust laten en de moter activeren. Leuk team zijn jullie, komt helemaal goed!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:42

Ja hij is super gaaf! heb je even gepmt!

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 16:16

[quote="Joceline"] Ik heb een beetje het idee dat jij gewicht in je handen hebt en druk zet. quote]

Dat klopt :o Ik heb altijd met veel druk gereden op mn vorige paard en doe dat automatisch. Ik let daar echt op maar een slechte gewoonte is altijd lastig af te leren.
Wat dat betreft laat hij me duidelijk merken wanneer ik er echt teveel druk opzet, ik werk daar echt aan maar dat zal zn tijd wel nodig hebben.