Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Adil18 schreef:Goed, ik ga nu gewoon heel erg eerlijk zijn: Dit paard is misschien met slof gereden, maar dat wil niet zeggen dat het alleen hierdoor komt dat dit paard zo loopt!
Op sommige stukken ben je echt een het flapperen met je benen, je zet je handen af en toe erg vast of je speelt er overmatig mee. Je paard laat niet voldoende los in de rug en in de galop ziet het er daarom erg onaangenaam uit. Op sommige stukken zie je dan ook verzet bij het paard.
Daarbij vind ik ook dat er nog te werken valt aan je zit in de galop. Soms gaat het heel erg lekker, maar soms zit je ook echt in het zadel te bonken, paard komt omhoog en jij knalt als het ware omlaag.
Dat van dat mobieltje...Met alle respect: Ga je schamen. Je hebt hier met een dier te maken en omwille van je iegen veiligheid en die van hem moet je continu alert zijn en letten op je omgeving....Als je nou nog in stap was gebleven had ik misschien dit commentaar achterwege gelaten, maar dan galopeer je ook nog aan ook!
Ik zou persoonlijk het springen reduceren en meer werken aan een goede basis in de dressuur en een fijn, ontspannen lopend paard wat goed op jouw hulpen reageert. En bij het springen vooral eerst het bij lagere sprongen houden om aan je houding te werken.
Heel veel succes, tis echt een onwijs leuk paard!