AES hengst Big Boy (4jr)@beginnend werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Tanja_

Re: AES hengst Big Boy (4jr)@beginnend werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:41

Ziet er netjes uit. Probeer hem wat lager en ronder in te stellen, meer afwisselen met figuren en wat lager tempo te rijden.

Probeer je zelf tijdens de galop ook te ontspannen. En idd verlichte zit proberen en vanuit daar steeds meer in het zadel te gaan zitten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 07:41

Moderatoropmerking:
En opnieuw berichten verwijderd die niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoen, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:25

Je heb al veel tips gehad.
Wat ik nog niet zag staan, misschien overheen gelezen..
Je polsen en handen. Hou ze rechtop en draag je polsen naar buiten, zodat je daar ook 'vering' in heb. Zal veel verbetering opleveren ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 11:20

Ik vind je erg hangerig aan de teugels, wellicht dat dit te maken heeft met het ver achterin je zadel zitten. Kijk voor je uit, niet naar je handen/hals van het paard, hierdoor buig je voorover. Doordat je zo ver achterin gaat zitten en je handen zo hoog en star houdt, trek je hem sneller op de kop, zoals al eerder gezegd in dit topic. Denk naar voren, kijk naar voren!! En hou hem inderdaad bezig, rijd slangevoltes, door een S van hand veranderen, iets waardoor ook zijn achterbeen er iets meer onderkomt en je houdt zijn aandacht vast.

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:26

zier er goed uit leuk beestje probeer alleen nog iets aan je handen te werken vooral nie te streng zijn in de hand hij moet op zijn eigen benen staan verder heb ik geen commentaar

succes er mee :D

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:33

Het lijkt erop dat het zadel wat voorover ligt. Je zadel komt op sommige foto's ook los van de rug. Dat zou de reden kunnen zijn dat je te ver op de lepel zit en je benen te ver voor je uit komen. Je beugel langer maken heeft dan geen zin.
Bovendien vind ik het zadel wat te ver naar voren liggen, waarschijnlijk omdat het wat te wijd is en dus naar voren schuift.

Verder niet verkeerd. Actiever achterbeen (meer impuls, buiging)zou er ook voor zorgen dat hij zich minder opkrult overigens.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:26

Je vertelt dat je moeite hebt om de galop uit te zitten, je zou kunnen proberen om iets meer halslengte toe te staan, dat kan de galop al vloeiender maken.
Wat betreft het opstappen denk ik dat het paard er echt een probleem mee heeft en niet overtrokken reageert. Je kunt vragen of iemand je een voetje geeft, dat is voor het paard vaak makkelijker omdat je wat minder aan het zadel hangt en je slaat het 'signaal' over dat je je voet in de beugel zet. Als je dit paard kunt leren om stil te staan bij een opstapblok kun je die ook gebruiken om op te stappen, dat is nog makkelijker. Dan moet je wel eerst goed leren om daar stil te staan, opstappen blijft altijd een vacuummoment en hoe minder problemen hoe beter.

Waar is dit paard op goedgekeurd en hoeveel dekkingen verwachten ze voor hem?

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:52

Hoelang is dit dier onder het zadel, ik dacht dat volgens mij niet terug te lezen in de tekst?

Een paar aandachts puntjes. Rijd het paard wat meer voorwaarts, het is belangerijk met jonge dieren een hoop kilometers te maken. Ik vind hem te veel onder het tempo lopen. Hij gaat hard, maar niet voorwaarts..

Probeer ook zéker bij zo'n jong paard, en in combinatie met het voowaarts rijden, je handen voor je zadel te houden, vooral in galop, trek je je handen teveel naar je toe. Een paard moet beloning zoeken in het voorwaarts gaan, dat krijgen ze niet met een tegenwerkende hand.

Probeer pas te gaan galopperen, als jij echt op het paard kunt zitten, ik zie al in draf dat je dat niet voor elkaar hebt, je leunt wat voor over, en zit niet op je billen. Zorg er eerst voor dat jij kunt zitten, jezelf lang kan maken (hakken uitdrukken, knieen lang maken, bovenbenen ontspannen) en blijf dit voor jezelf herhalen. Africhting is een heel belangrijk stukje in een paardenleven. Als jou houding op een jong dier niet goed is, zal het dier ook nooit correct lopen.

Al deze tips, maakt het er uiteindelijk van, dat het paard ook meer zichzelf zal gaan dragen (wat hij dus niet doet, omdat hij niet op zijn eigen benen loopt), hij loopt nu in een houding die hij zelf makkelijk vind. Wanneer hij zichzelf draagt, en meer voorwaarts is, zal hij ook vanzelf niet meer zo diep lopen.

Krijg je hulp hierbij trouwens?