bella de mooie welsh :D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:35

bella1wjnmk schreef:
maar wou graag opbouwend kritiek

Wat versta jij onder opbouwende kritiek dan ? :? Volgens mij wordt alles hier nog op een heel nette manier gezegd, je wordt niet voor mishandelaar, dierenbeul of weet ik wat uitgemaakt en er wordt gewoon commentaar gegeven op de foto's..
Ja, je bent te groot! Wat voor tips zouden daarbij gegeven moeten worden voordat jij het als opbouwende kritiek ziet?

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:38

laat maar daar gaat het nu ff niet meer over... als ik dat zadel niet gebruik zou ik in principe nooit meer kunnen springen , heb namelijk geen andere pony waarmee ik dat kan doen.....

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:40

bella1wjnmk schreef:
laat maar daar gaat het nu ff niet meer over... als ik dat zadel niet gebruik zou ik in principe nooit meer kunnen springen , heb namelijk geen andere pony waarmee ik dat kan doen.....

Zonder zadel? of spring niet. ;) tot dat er een goed zadel is.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 22:47

ja ok ik kan wel gaan wachten , maar er komt jammer genoeg geen nieuw zadel... :D ;) en ik kan wel zonder zadel springen maar dan gaat ze niet hard genoeg , dan heeft ze een soort gevoel dat we gaan uitstappen :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:47

evanescence schreef:
bella1wjnmk schreef:

Zonder zadel? of spring niet. ;) tot dat er een goed zadel is.

Ik zou eerlijk gezegt helemaal niet meer op deze pony rijden aangezien je te groot bent.
Je kan gewoon niet goed zitten in dit zadel wat te klein is en niet goed ligt.
En je beugels zijn te kort.. Al zitten die denk ik zo kort omdat je anders slecht kan drijven.

Mijn idee: Ga rijden op een manege en rijd daar en verzorg deze pony gewoon, ga langelijnen, vrijheidsdressuren, mennen o.i.d.
Mennen kan ook heel leuk zijn, ik denk dat dat heel leuk is met deze pony.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 01-02-09 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

evanescence

Re: bella de mooie welsh :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:49

Ja moonfish13: Daar heb je ook gelijk in!
Ik was nu even meer op het zadel gericht dat op haar lengte enzo. ;)
Ja, dat is natuurlijk nog veel beter! langelijnen enzo. ;) Dat is nou is een goede tip!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:56

Om positief te beginnen; Ik vind bella een erge leuke kinderpony, maar denk dat jij er iets te groot voor bent. Ondanks dat je je stijgbeugels op springstand heb staan, zullen je benen er duidelijk onder hangen als je beugels op normale lengte heb. Ik denk dat je je zelf ook hindert in je beweging op deze manier.

Wat betreft het zadel; ligt erg ver naar voren en op de schouders. Geen goed zadel betekend voor mij niet rijden of zonder zadel. Qua hoofdstel ga ik mee in een eerdere reactie over het bit. Ik denk ook dat het te groot is, zowieso de ringen. Je gaf zelf aan van niet, maar gebeurt er dan op deze foto:Afbeelding

Persoonlijk zou ik andere leuke dingen doen met deze pony, als grondwerk en het rijden over laten aan een kleiner ruitertje

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 23:05

zolang het nog kan wil ik nog doorgaan en ze kan me prima houden ze heeft totaal geen last van mij + ik wil ook iets met haar doen enz. maar langelijnen rijden kan ze niet echt.... het bis is eigenlijk niet te groot hoor , en dit was zowiezo de kleinste wat ze hadden.... het is ook een recht bit niet een die je kan buigen zegmaar !! idd je hebt gelijk dat zadel naar voren ligt , het schuift soms naar voren met dit zadel...

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:15

bella1wjnmk: waar wil je eigenlijk naar toen?
Zolang jij nog kan rijden? Je bent tegroot dus kan niet meer rijden. (Na mijn idee.)
Langelijnen is wat anders dan rijden. Je loopt achter je paard.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:16

evanescence schreef:
bella1wjnmk: waar wil je eigenlijk naar toen?
Zolang jij nog kan rijden? Je bent tegroot dus kan niet meer rijden. (Na mijn idee.)
Langelijnen is wat anders dan rijden. Je loopt achter je paard.

Niet alleen naar jouw idee hoor...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 23:20

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.