Vivara (L2) de sport haf aan werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:45

DonnaWho schreef:
Hoi

Ziet er heel leuk uit, ik vind vooral die twee foto's van de tempowisselingen erg leuk. Daar lijkt me dat ze echt bezig is met meer dragen, en dat ze dan zelf de halslengte uitkiest die ze nodig heeft. Jij geeft haar die mogelijkheid. Ik vind het dus niet erg dat de teugels daar even losser komen, ik heb niet de indruk dat ze achter de teugel kruipt om de handwerking te ontvluchten, maar dat ze zoals gezegd haar hals korter maakt zoals bij de krachtinspanning past, richting wat verzamelen. Volgens mij ben je dan het contact ook niet 'kwijt', ook daarna niet wanneer je weer naar voren rijdt.
Goed bezig, lijkt me :D

Nee, ben ik zeker niet.
het is heel fijn om af en toe even alles los te kunnen laten zodat je weet dat ze niet op je handen loopt (ookal voel je dat toch al wel)
Ik heb echt al weer zin om binnenkort wat krachtigere fotos van een ECHTE training te maken... kon me niet zo uitleven die dag haha.. ze liep ook wat korter en voorzichtiger dan normaal :)

Riena-Romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:40

Leuk beestje. Ziet er best goed uit. Maar bij de laatste foto lijkt het net alsof je aan de teugels hangt. Dat moet je absoluut niet doen.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:44

Riena-Romy schreef:
Leuk beestje. Ziet er best goed uit. Maar bij de laatste foto lijkt het net alsof je aan de teugels hangt. Dat moet je absoluut niet doen.

Ja zag ik ook maar dat is wsl gewoon een momentopname. Want de andere foto's zijn echt super vriendelijk in de hand dus volgesmij is het gewoon een momentopname...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 16:47

ehhhh als je goed kijkt en had gelezen had je gemerkt dat ik dat niet ben....?
Maar dan nog, Merel (die erop zit op de laatste 2 fotos dus) is verder absoluut niet streng in haar hand, misschien dat Vief zich daar net even sterk maakte...

edit: ik denk dat het komt omdat ze daat terug reed. Als vief dan net iets te loperig is maakt ze zich nog weleens echt net een momentje sterk. Bovendien stond mijn 3 jarige langs de bak te razen haha (die eet ook mijn bakbordjes op, sleurt je deken van het hek, schopt er tegen aan met zijn been, galoppeert heen en weer...alles voor aandacht :roll: )

nog 1 edit: als je naar de enalaatste foto kijkt zie je ook dat zij absoluut niet streng is in haar hand :)

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:50

VivaLaVida schreef:
Klopt is ook helemaal de bedoeling..
Af en toe tijdens het rijden laat ik haar weleens helemaal los om te kijken of ze helemaal op haar eigen benen loopt :)

als jij je handen naar voor doet, hoort het paard je hand te volgen. En dus het neusje naar voren te doen. Dit wat ie nu doet. is een houding ;)

Verder ziet het er wel netjes uit. En de puntjes zijn allemaal gegeven!

succes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 22:57

als je goed had gekeken had je gezien dat ik alleen min binnenteugel loslaat..

Saskia9

Re: Vivara (L2) de sport haf aan werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 15:21

Ziet er goed uit!!
Logisch dat een paard wat voorzichtig loopt als de grond zo hard is!
Ik heb 1 tip voor je,op sommige foto's zit je alsof je aan het oefenen bent voor springruiter :D
Door de jas lijkt het nog ietjse erger,en ook ik weet dat je niet altijd even prachtig op je paard kan zitten ;)

Maar ziet er goed uit!!

Anoniem

Re: Vivara (L2) de sport haf aan werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:13

whahaha ja klopt helemaal joh!! had mn beugels aardig aan de korte kant zitten!
en ik ga vanuit mn zelf al een beetje voorover zitten, moet ik echt weer is op gaan letten!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:19

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Het is op HAW niet toegestaan om foto's van derden te plaatsen. Alleen foto's van jezelf mogen in een RT-HAW topic. De ruiter op de andere foto's mag uiteraard wel zelf een topic openen op RT-HAW.