Daan en Floor voor de 2e keer op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 06:50

AnnemiekvM schreef:
Hoi Floor!
Misschien is het handig om alvast af en toe met rijbroek en rijlaarzen te rijden. Dat zit toch weer anders, dus dan ben je weer gewend voor de wedstrijden.

Mijn andere reactie was weggehaald omdat ik gen tip had gegeven, dus bij deze!

Heej Annemiek,
Ja dat is een goed idee, ga ik doen!

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 06:51

Rens_ke schreef:
Vooral op foto 6 is te zien hoe hoog je je handen hebt! Ze komen bijna boven het hoofd van je paardje uit!

Kan niet de bedoeling zijn ;)

Nee, dat is zeker niet de bedoeling! :P

Air

Re: Daan en Floor voor de 2e keer op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:13

Je moet je handen beide op gelijke hoogte houden: op de foto's zie ik dat je rechterhand lager zit dan je linker.
Het is niet fout om je handen hoog te houden: werkt juist achter in voor de paardenmond, maar voor het mooie heb jij ze net iets te hoog.

Je zegt trouwens zef al dat de bak hard was... de volgende keer zou ik dan niet gaan galloperen, en draven eigenlijk ook niet..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:19

Misschien nog een tip voor je handen: druk je polsen eens een stuk naar beneden! Zoals je nu rijdt, hou je volgens mij je polsen hoog en je handen "hangen" naar beneden..Als je op een stomme manier een homo nadoet, doe je meestal ook zo, snap je wat ik bedoel? Ik weet het, het is een beetje een banketstaaf voorbeeld, maar wist zo snel niks beters :')

Als je nou je polsen wat meer naar beneden drukt, volgt je onderarm vanzelf en ik denk dat je handen dan ook een betere houding krijgen..Probeer het maar eens zonder dat je rijdt! Als je je arm nu houdt zoals je hem met rijden houdt en je drukt met je andere hand voorzichting je pols naar beneden, zul je zien dat je in je pols gaan schanieren en zo je hele arm rechter maakt..Ook je hand gaat als het goed is van hangend naar recht :) Ik denk dus dat jij je probleem kunt oplossen d.m.v. schanieren in je pols en niet door bijv. te schanieren in je elleboog..

Verder leuk paardje! :j
Laatst bijgewerkt door Corelli op 02-02-09 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 07:22

Corelli schreef:
Misschien nog een tip voor je handen: druk je polsen eens een stuk naar beneden! Zoals je nu rijdt, hou je volgens mij je polsen hoog en je handen "hangen" naar beneden..Als je op een stomme manier een homo nadoet, doe je meestal ook zo, snap je wat ik bedoel? Ik weet het, het is een beetje een banketstaaf voorbeeld, maar wist zo snel niks beters :')
Als je nou je polsen wat meer naar beneden drukt, volgt je onderarm vanzelf en ik denk dat je handen dan ook een betere houding krijgen..

Verder leuk paardje! :j

Ja dat is een goed idee! Dankje!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:24

Ik heb het nog even aangevuld ;)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 07:25

Corelli schreef:
Ik heb het nog even aangevuld ;)

Dankje! Ga eraan werken!

Karinvdtoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:42

Zou je teugels echt korter nemen en handen lager. Als je daar moeite mee hebt kan je dan mss oefenen met een halstertouwtje rond de nek en deze vasthouden.

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 14:43

Karinvdtoorn schreef:
Zou je teugels echt korter nemen en handen lager. Als je daar moeite mee hebt kan je dan mss oefenen met een halstertouwtje rond de nek en deze vasthouden.

Goed idee! We reden vroeger van met een neckrobe dus dat kunnen we wel weer eens doen!

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:32

soms heb je piano handjes en iets te haar blijf zelf rechtop zitten
wil je ook wat neerzetten in mijn toppics :P :o

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 17:14

zosja24 schreef:
soms heb je piano handjes en iets te haar blijf zelf rechtop zitten
wil je ook wat neerzetten in mijn toppics :P :o

Ja ik wil wel wat bij jou topics neezetten, maar hoe heten ze? Zosja in het rood?

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 08:18

x_Marr schreef:
Je moet je handen beide op gelijke hoogte houden: op de foto's zie ik dat je rechterhand lager zit dan je linker.
Het is niet fout om je handen hoog te houden: werkt juist achter in voor de paardenmond, maar voor het mooie heb jij ze net iets te hoog.

Je zegt trouwens zef al dat de bak hard was... de volgende keer zou ik dan niet gaan galloperen, en draven eigenlijk ook niet..

Dat over mijn handen is een goede tip, ga ermee aan de slag, de bak was goed te rijden en Daan had al een week stilgestaan omdat ik ziek was maar Daan is heel gevoelig dus als de ondergrond even iets anders is dat hij is gewend loopt hij kort en voorzichtig. Maar ik ben erg voorzichtig en er was makkelijk in te draven en te galopperen, springen ofzo is een ander verhaal maar dit ging prima! ;)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 08:17

Bedankt allemaal voor de goede tips!

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:36

Vooral je handen zijn belangrijk, maar daar heb je genoeg reacties op gehad. Voor de rest ziet het er wel ontspannen uit :)

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 14:44

petradek schreef:
Vooral je handen zijn belangrijk, maar daar heb je genoeg reacties op gehad. Voor de rest ziet het er wel ontspannen uit :)

Yes, I know! Dankjewel!

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:46

Jup alleen je handen wat lager!
ik ben geen ''top'' ruiter maar ik heb altijd me handen op z'n schouders rusten!
en ze een beetje losje niet té los maar net los genoeg om contact met hem te houden probeer het eens maybe werkt het ^^

floorDaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 16:35

Livanna schreef:
Jup alleen je handen wat lager!
ik ben geen ''top'' ruiter maar ik heb altijd me handen op z'n schouders rusten!
en ze een beetje losje niet té los maar net los genoeg om contact met hem te houden probeer het eens maybe werkt het ^^

Dankje!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:02

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie is niet volledig, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Verder mag je eigenlijk niet vaker dan één keer per week een topic op HAW openen en je vorige topic was nog niet 7 dagen op bokt toen je dit topic opende. Uiteraard mag je een nieuw topic openen wat wél aan de regels voldoet.