Sam Amore 4,5 jarige 2e officiële wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:36

djengiz schreef:
Tatjaan wat heb je het weer super gedaan :D

Dankje..!!!!!

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:00

Het ziet er niet slecht uit voor een 4.5 jarige vind hem al aardig goed in balans lopen, hij loopt idd wat onzuiver maar dat komt van zelf door lekker te trainen!.
Ik kan de mening van crossmonster goed begrijpen, hij is nog wat onrustig in de aanleuning en dat is helemaal niet erg zeker niet voor een 4.5 jarige! Maar in drukkere provincies zuid-holland,brabant, word je daar sneller op afgestraft heb ik t idee. ( als ik om mij heen kijk) kan jij niks aan doen, niet dat je dat denkt maar ik begrijp het punt dus wel van crossmonster!

ik vind zelf je 1ste wedstrijd er wat rustiger uit zien(ookal is het filmpje wat donker)
probeer rustig te drijven, het ziet er wat gehaast en onrustig uit door je benen , dat is nergen voor nodig ;) t is een mooi plaatje, je balans verder uit gaan werken, rustig verder bouwen,
ik geef een tip veel overgangen rijden, ik zie vaak dat hij juist wat t.d.h komt op het moment van terugzitten, probeer hier op te oefenen, is ook goed om van achter die achterhand lekker actief te houden. en je hoofdhalshouding constanter door overgangen te rijden en vooral de rust er in te houden!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:43

Juliette_88 schreef:
Het ziet er niet slecht uit voor een 4.5 jarige vind hem al aardig goed in balans lopen, hij loopt idd wat onzuiver maar dat komt van zelf door lekker te trainen!.
Ik kan de mening van crossmonster goed begrijpen, hij is nog wat onrustig in de aanleuning en dat is helemaal niet erg zeker niet voor een 4.5 jarige! Maar in drukkere provincies zuid-holland,brabant, word je daar sneller op afgestraft heb ik t idee. ( als ik om mij heen kijk) kan jij niks aan doen, niet dat je dat denkt maar ik begrijp het punt dus wel van crossmonster!

ik vind zelf je 1ste wedstrijd er wat rustiger uit zien(ookal is het filmpje wat donker)
probeer rustig te drijven, het ziet er wat gehaast en onrustig uit door je benen , dat is nergen voor nodig ;) t is een mooi plaatje, je balans verder uit gaan werken, rustig verder bouwen,
ik geef een tip veel overgangen rijden, ik zie vaak dat hij juist wat t.d.h komt op het moment van terugzitten, probeer hier op te oefenen, is ook goed om van achter die achterhand lekker actief te houden. en je hoofdhalshouding constanter door overgangen te rijden en vooral de rust er in te houden!

Bedankt voor de tips en uit leg...

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 15:42

crossmonster schreef:
Maar ff inhaken op Xlys, aanleuning is in de B al van groot belang :j
Zelfs bij de pony's al en helemaal bij de paarden ;)

Dit is inderdaad waar. Soms vind ik wel eens dat ze té streng zijn in de B. Hier is het ook verschrikkelijk.
Er zitten juryleden bij die bij iets achter de loodlijn direct vijven geven op alle onderdelen. Het zou
wel raar zijn als dit te maken heeft met waar je woont (kunnen we misschien beter verhuizen voor
goede resultaten). Het zou namelijk wel raar zijn als je in de ene provincie hogere punten krijgt omdat
er minder deelnemers zijn, want dat stelt crossmonster hier, die trouwens van de plaatsing niets kan zeggen????
Want je weet toch niet hoe bagger de rest heeft gereden???? En als je het winstpuntwaardig vindt dan zijn
de punten toch niet raar? Maar goed, uiteindelijk vind ik betreft de juryleden dat deze eens op 1 lijn moeten
komen :( ... zo reed ik laatst de ene week nog 206 en een week later (ietsiepietsie minder goede proef) 165.

Jullie komen er wel ik vind het er fijn uitzien:)

Taat88

Re: Sam Amore 4,5 jarige 2e officiële wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:18

Dank je.. Bij ons zijn dr in de b hoog uit 20 starters.. Vaak veel minder.. En de l 5 a 8.. Niet heel veel dus..

Behalve op de groote dagen.. Dan zijn dr meer

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:06

Ik vind inderdaad de proeven ook een beetje te over gewaardeerd, ik zag in je profiel nog filmpjes van je eerste wedstrijd, en daar zag ik hem een aantal keer onregelmatig lopen. Het mag dan een 4.5 jarige zijn, maar ik ga er altijd vanuit dat je pas gaat starten als alles voor elkaar is ;)

Probeer ook wat rustiger te zijn met je benen en hulpen.
Welke kring start je? Ik neem aan kring 5? Want bovenstaand is in Heerjansdam niet waar? Kring 5 is best een drukke kring hoor!

Goh, grappig dat je paarden voor Peter de Cock hebt gereden, welke paarden? Ik heb vroeger altijd les van hem gehad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:15

Daar ben ik het niet mee eens, je gaat juist op wedstrijd om ervaring op te doen, dat ie nog net niet helemaal voor elkaar is , is jammer, maar dat heeft bij veel combi's tijd en ervaring nodig, en vooral concourservaring :)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:17

Nee, je kan toch ook zonder wedstrijd te rijden ervaring op doen? Ik vind dat echt tijdverspilling van de jury...

Als je nog niet klaar bent, hoor je gewoon niks te zoeken op wedstrijd terrein. En helaas zijn dat er veel te veel. Je gaat toch pas op wedstrijd als je helemaal bevestigd bent? Dan heb je ook geen last van je paard. Ervaring opdoen, doe je maar door 1 keer in de week ergens anders te gaan rijden bv.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 19:38

je betaalt er tog voor...

sorry maar hier heb ik nix aan...
vertel me dan hoe ik het moet oplossen...

en niet dat ik niet op wedstrijd moet gaan... wat dat is voor ieder zijn eigen keuze...

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:27

Ik vind dat je best netjes bezig bent. Voor een 2e wedstrijd loopt je paard gewoon netjes, en natuurlijk is er nogal wat op aan te merken, maar daar vind ik het de klasse B voor.

Het halsstrekken zou inderdaad beter kunnen., er gebeurd eigenlijk niets. Probeer je paard eerst wat "dieper" te gaan rijden (het vragen) en laat je paard dan je hand naar beneden volgen door je teugel wat langer te laten.

En wat betreft het op wedstrijd gaan voor de ervaring, ik ga zelf graag op wedstrijd met jonge paarden om ze ervaring op te laten doen. En eens moet toch de eerste keer zijn. Een beetje jury ziet ook wel ofdat een paard het moet leren of al echt klaar is voor een B proef.

Succes!

mo1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:56

Goed gedaan hor!
Ik heb zelf nu ook een paardje van 4,5jr waar ik mee bezig ben. Al mag ik absoluut niet klagen over haar, is dat nog niet zoals jou proefjes.
Je mag dr best trots op zijn.

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:14

FrankavdT schreef:
Ik vind dat je best netjes bezig bent. Voor een 2e wedstrijd loopt je paard gewoon netjes, en natuurlijk is er nogal wat op aan te merken, maar daar vind ik het de klasse B voor.

Het halsstrekken zou inderdaad beter kunnen., er gebeurd eigenlijk niets. Probeer je paard eerst wat "dieper" te gaan rijden (het vragen) en laat je paard dan je hand naar beneden volgen door je teugel wat langer te laten.

En wat betreft het op wedstrijd gaan voor de ervaring, ik ga zelf graag op wedstrijd met jonge paarden om ze ervaring op te laten doen. En eens moet toch de eerste keer zijn. Een beetje jury ziet ook wel ofdat een paard het moet leren of al echt klaar is voor een B proef.

Succes!

bedankt voor de tips...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:16

mo1988 schreef:
Goed gedaan hor!
Ik heb zelf nu ook een paardje van 4,5jr waar ik mee bezig ben. Al mag ik absoluut niet klagen over haar, is dat nog niet zoals jou proefjes.
Je mag dr best trots op zijn.

ben ik ook... :D

maar 1 ding weet ik wel.. ik ga geen tropic meer starten.. word gek van somige en ga dan met een rot gevoel slapen...

oke dat je er wat op aan te merke n heb.. maar zeg het netjes en de uitleg er bij...

maar jah een les voor de volgende keer...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:17

zij er nog mensen voor tips om een jong paard leren om bij elkaar te laten lopen...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 05:56

Province schreef:
Nee, je kan toch ook zonder wedstrijd te rijden ervaring op doen? Ik vind dat echt tijdverspilling van de jury...

Als je nog niet klaar bent, hoor je gewoon niks te zoeken op wedstrijd terrein. En helaas zijn dat er veel te veel. Je gaat toch pas op wedstrijd als je helemaal bevestigd bent? Dan heb je ook geen last van je paard. Ervaring opdoen, doe je maar door 1 keer in de week ergens anders te gaan rijden bv.

Wat een giga onzin zeg jeetjemina.
Als iedereen jouw wetten zou volgen, dan zouden de ringen de helft kleiner zijn, misschien toch de KNHS maar eens bellen, zijn de wedstrijddagen tenminste wat korter :+

Meer bij elkaar rijden kun je het beste oefenen met je instructie, er zijn honderden oefeningen, maar wat past het beste bij je paard? Dat kunnen wij zo niet zien. Zorg dat je wekelijks goed les hebt, en blijf lekker op concoursen gaan ;)

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:17

sam_amore schreef:
zij er nog mensen voor tips om een jong paard leren om bij elkaar te laten lopen...

Ben een jong dier moet je alleen maar kilometers en nog eens kilometers maken, alsmaar voorwaarts, dan komt de rest vanzelf op een presenteer blaadje.

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:17

crossmonster schreef:
Wat een giga onzin zeg jeetjemina.
Als iedereen jouw wetten zou volgen, dan zouden de ringen de helft kleiner zijn, misschien toch de KNHS maar eens bellen, zijn de wedstrijddagen tenminste wat korter :+

Zou inderdaad een stuk beter zijn. Dan naar zoveelste armoe in de ring te kijken.

Sam, welke paarden heb je gereden voor Peter?

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 14:31

Iangco. Gabber en tjonge jongen..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:40

Vind het er goed uit zien hoor, je doet goed je best en het gaat al wat beter.
Probeer gewoon goed te oeffenen enz.

Jeetjemina, sommige commetaar..!

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:48

Wat een super leuk team zijn jullie! Ziet er perfect uit voor de B al! Wat ik toch wel belangrijk vind is dat jij je benen mooi stil houdt, nu stoor je best enorm en doordat je best vaak om de paar passen aanspoort stomp je eigenlijk je paard af. Hiermee bedoel ik dat hij over een tijdje niet meer op jouw been of spoor zal reageren. Geef hem liever zo nu en dan een flinke schop als hij langzaam wordt en de activiteit er niet meer is. Zo oogt het rustiger en werkt je paard op herrinering. Tijdens de training dit consequent doen en op wedstrijd mag de jury heus zien dat jij hem afentoe een schopje geeft omdat hij terugzakt..dat zien ze liever dan onrustige benen :) Heel veel rijplezier samen, jullie komen er wel! Trek je niks aan van reacties zonder tips. Scan alle tips uit deze pagina's en ga lekker ermee aan het werk :)
Laatst bijgewerkt door Joceline op 10-02-09 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:49

laat ik dan nu eens positief zijn!...persoonlijk vind ik wel dat je gewoon lekker moet blijven starten..ik weet uit je vorige topic dat je met lessen bezig bent dus dat komt wel goed...ik had in je vorige topic ook gereageerd op het ongeregelmatig lopen dat ivm balans/aanleuning etc. maar nu vind ik het al een stuk minder ogen..dus eigenlijk ga je harstikke goed met je paardje!

en gewoon topics blijven openen!...want ook al krijg je een hoop bagger over je heen er zit altijd wel wat bij waar je wat aan heb..

Evydepevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:47

Uiteraard heerlijk dat jullie zulke goede punten hadden maar ik zou je als opmerking mee willen geven dat je benen wel
erg onrustig zijn. Het lijkt alsof je hem continue aan de gang moet houden en dat het tempo misschien ook wel net iets
te hoog ligt voor je paard. Ik krijg een beetje een overhaaste indruk. Maar belangrijk is natuurlijk dat je paard op je been
reageert en je dus niet 100 keer er tegen aan hoeft te kloppen. Dan zal het beeld ook een stuk rustiger worden en zal hij
wellicht ook wat minder rommelen aan de voorkant. Wat je wilt is dat hij op 1x been reageert en blijft lopen in het tempo
dat jij voor hem bedacht had. Dit is nl. van belang als het straks wat moeilijker gaat worden met zijgangen e.d. maar ook
met verzameling en uitstrekken. Ik begrijp uit andere reacties dat jullie les krijgen dus volgens mij nog genoeg uitdaging
om nog veel hoger te kunnen scoren! Vooral veel plezier en succes hoort daar natuurlijk ook bij!

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 22:44

dankjullie voor de tip´s...

l_iind_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:21

Ik vind dat je heel netjes rijdt, alleen de overgang galop vind ik wat onrustig.. probeer dit te oefenen..
Steeds kleine stukjes galop oefenen kan helpen, en wanneer het goed gaat, stoppen :)
Verder lees ik ook bezig houden bezig houden.. Dat doe ik ook met mijn pony en dat werkt erg goed :)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 14:37

Bedankt voor de tips..