djengiz schreef:Tatjaan wat heb je het weer super gedaan
Dankje..!!!!!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
t is een mooi plaatje, je balans verder uit gaan werken, rustig verder bouwen,Juliette_88 schreef:Het ziet er niet slecht uit voor een 4.5 jarige vind hem al aardig goed in balans lopen, hij loopt idd wat onzuiver maar dat komt van zelf door lekker te trainen!.
Ik kan de mening van crossmonster goed begrijpen, hij is nog wat onrustig in de aanleuning en dat is helemaal niet erg zeker niet voor een 4.5 jarige! Maar in drukkere provincies zuid-holland,brabant, word je daar sneller op afgestraft heb ik t idee. ( als ik om mij heen kijk) kan jij niks aan doen, niet dat je dat denkt maar ik begrijp het punt dus wel van crossmonster!
ik vind zelf je 1ste wedstrijd er wat rustiger uit zien(ookal is het filmpje wat donker)
probeer rustig te drijven, het ziet er wat gehaast en onrustig uit door je benen , dat is nergen voor nodigt is een mooi plaatje, je balans verder uit gaan werken, rustig verder bouwen,
ik geef een tip veel overgangen rijden, ik zie vaak dat hij juist wat t.d.h komt op het moment van terugzitten, probeer hier op te oefenen, is ook goed om van achter die achterhand lekker actief te houden. en je hoofdhalshouding constanter door overgangen te rijden en vooral de rust er in te houden!
crossmonster schreef:Maar ff inhaken op Xlys, aanleuning is in de B al van groot belang
Zelfs bij de pony's al en helemaal bij de paarden
... zo reed ik laatst de ene week nog 206 en een week later (ietsiepietsie minder goede proef) 165.
FrankavdT schreef:Ik vind dat je best netjes bezig bent. Voor een 2e wedstrijd loopt je paard gewoon netjes, en natuurlijk is er nogal wat op aan te merken, maar daar vind ik het de klasse B voor.
Het halsstrekken zou inderdaad beter kunnen., er gebeurd eigenlijk niets. Probeer je paard eerst wat "dieper" te gaan rijden (het vragen) en laat je paard dan je hand naar beneden volgen door je teugel wat langer te laten.
En wat betreft het op wedstrijd gaan voor de ervaring, ik ga zelf graag op wedstrijd met jonge paarden om ze ervaring op te laten doen. En eens moet toch de eerste keer zijn. Een beetje jury ziet ook wel ofdat een paard het moet leren of al echt klaar is voor een B proef.
Succes!
mo1988 schreef:Goed gedaan hor!
Ik heb zelf nu ook een paardje van 4,5jr waar ik mee bezig ben. Al mag ik absoluut niet klagen over haar, is dat nog niet zoals jou proefjes.
Je mag dr best trots op zijn.

Province schreef:Nee, je kan toch ook zonder wedstrijd te rijden ervaring op doen? Ik vind dat echt tijdverspilling van de jury...
Als je nog niet klaar bent, hoor je gewoon niks te zoeken op wedstrijd terrein. En helaas zijn dat er veel te veel. Je gaat toch pas op wedstrijd als je helemaal bevestigd bent? Dan heb je ook geen last van je paard. Ervaring opdoen, doe je maar door 1 keer in de week ergens anders te gaan rijden bv.

crossmonster schreef:Wat een giga onzin zeg jeetjemina.
Als iedereen jouw wetten zou volgen, dan zouden de ringen de helft kleiner zijn, misschien toch de KNHS maar eens bellen, zijn de wedstrijddagen tenminste wat korter
Heel veel rijplezier samen, jullie komen er wel! Trek je niks aan van reacties zonder tips. Scan alle tips uit deze pagina's en ga lekker ermee aan het werk