anonymous1 schreef:Hallo,
heb niet alle berichtjes gelezen. Allereerst heb je een erg leuk paard. Wat mij het meeste "stoort" is je houding en zit. maar zoals je zlef al aangeeft ben je hier hard mee aan het werk. het mag allemaal iets vanzelfsprekender. Het ziet et wat strak uit. Je trekt je hak wat op waardoor je wat gaat kantelen en je daardoor iets uit het zadel drukt. Ook ben je wat strak in je hand/armen. probeer wat relaxter te gaan zitten, maar dat is natuurlijk niet zo makkelijk en zeker niet 1,2,3 opgelost. Ook moet hij beter aan je been zij, zeker als je de overstap gaat maken naar het Z. Je zal het wel in je trainig oefenen, veel tempowisselingen rijden en dan niet allen fel zijn op het weg rijden maar ook op het terug rijden, want zo te zien is het best een paard met wat looplust, dus je moet hem niet gek maken. en hij heeft de tijd en de rust nodig om zijn passen af te maken. Ik denk als je de rust en de ontspanning hebt en hij is toch voorwaarts dat hij nog meer gaat tonen in zijn bewegingen.
Hatlthouden is erg netjes, probeer met de keertwending dat hij doorsapt, kan het niet heel goed zien op het filmpje maar volgens mij laat hij een been staan. kies dan voor safe en maak hem iets ruimer, dan krijg je een beter punt dan dat hij een been laat staan. Probeer de verzamelde stap regelmatig te houden. Hij wil nog weleens onregelmatig gaan. Verzamel hem niet te veel terug. Hij heeft een mooie oprichting dus het ziet er al heel goed ui, kies er dan voor om hem iets minder te verzamelen, maar dat hij wel regelmatig blijft.
Houdt in de galop mooi de schouder erin, zeker in de wending en probeer niet zo te "pushen "met je zit laat hem zelf galloperen.
Verder ziet het er goed uit hoor, wees maar trots op zo'n paardje. Veel succes!
Ik wil mijn zit ook heel erg graag anders zien, maar daar gaat zoveel tijd in zitten!
Zelf vind ik wel dat het al heeeel veel beter is als 2 jaar geleden, maar je hebt volkomen gelijk. Ik moet meer ontspannen. Ik klem met mijn bovenbenen en soms met mijn knieën, waardoor ik geen druk heb op de beugels, daarom gaan mijn benen zo op en neer. Dan houd ik ook mijn schouders strak en iets naar achter en mijn armen komen daardoor ook te strak. Ik weet het allemaal dat het niet zo hoort, en elke keer in mijn training zijn er wel stukken dat het wel gaat, maar dat is nog een hele lange weg.
In de stap daar reed ik te hard, waardoor mijn stap onregelmatig was.
Ik vind hem trouwens persoonlijk wel heel goed aan het been, ik vind niet dat hij scherper hoeft. Die galop (aanspringen) was gewoon een miscommunicatie, en zoals je ziet als ik hem terug neem naar draf en ik geef 1 keer ietsjes meer been, is hij er ook meteen, dus daarvan zou ik wel willen weten waar je op doelt (klinkt heel bot, maar zo bedoel ik het niet, ben gewoon nieuwsgierig
)
van de galop heb je ook gelijk, daarmee zijn we ook bezig, dan heb ik net teveel buitenbeen, of te weinig buitenteugel.
Verder ben ik ook echt super trots op hem, hij doet het fantastisch