Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: Fjord Mickey@ Work +Blooperfotos!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:10

Jeanine84: Springen doen we maar zo afentoe! Dus als jou paard dressuren niet leuk vind, doe je het niet?

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:10

Misschien heb je het bit dan te hoog in dr mond hangen/ze was net aan het kouwen (moment opname)
Ik vind het er ook niet erg fijn uit zien, en als ik al moest gaan springen met een hindernis dwars op de hindernis die je wil springen, zou ik toch eens na gaan denken dat dit een beetje te veel gevraagd is voor een onbespierd oudje? (ik zeg niet dat pony's dat op 18jarige leeftijd niet meer kunnen, maar jouw paardje is nogal onbespierd)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:11

Booooo schreef:
Ariebombarie schreef:
kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen... :o

Ik heb nog wel een foto hoor ;)
Staat tie stil met een losse teugel staat zijn mond ook open..

eowyn04: Die ligt bij me andere verzorgpaard

Dom!!

Wat als je met hersens op het springmateriaal valt??
En niet zeggen: dat overkomt mij niet, want dat dacht een kennis van mij ook, maar die mag mooi opnieuw leren lopen, praten enz..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:13

hmm ik hou het hiervoor gezien, komt op mij over alsof je alleen maar leuke reacties wilt :wave:

succes!

Zara-pride

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:16

haha :p
Ziet er echt leuk uit (A)
Ook mooie fjord !! }:0
Ik heb ook wel eens een wijgering gehad, en toen daarna ging hij er met 4 benen teelijk erover heen :P
vervolgd in rengalop :9 Haha

X. (ll)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:17

Ariebombarie schreef:
dat vind ik weer heel wat anders :+

je meot het niet helemaal zwart/wit gaan zien ;)

nouja okee.. maar als mijn paard weigert, rij ik haar opnieuw aan en mag ze m toch echt springen hoor :=
gebeurt eigenlijk nooit, maar toch.
Als ze in de wei wegrent denk ik ook niet van :wave: nou dan morgen maar weer...

ookal vind ik het er best belabberd uitzien en denk ik niet dat het erg verstandig is nog veel te springen met deze bejaarde dame, zo "wit" dat je gelijk maar moet stoppen omdat ie een paar keer weigert... nee zo zie ik het weer niet :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:17

Mistie schreef:
Misschien heb je het bit dan te hoog in dr mond hangen/ze was net aan het kouwen (moment opname)
Ik vind het er ook niet erg fijn uit zien, en als ik al moest gaan springen met een hindernis dwars op de hindernis die je wil springen, zou ik toch eens na gaan denken dat dit een beetje te veel gevraagd is voor een onbespierd oudje? (ik zeg niet dat pony's dat op 18jarige leeftijd niet meer kunnen, maar jouw paardje is nogal onbespierd)

Hoezo op? Ze staan los van elkaar er ligt dus niks op elkaar ;)

Arie: :wave:

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:18

'zucht' het is toch een wisselwerking tussen paard en ruiter? Dressuur is de basis! Als mijn paard niet gelukkig wordt van de sport dan doe ik haar dat idd niet aan en verkoop ik haar aan iemand die alleen maar buiten rijd! Het paard dat ik voor iemand anders rij heeft absoluut geen lol in het werk onder de man in de bak, ze geniet in het bos met volle teugen..waarom zou ik dan iedere keer met haar het gevecht aan gaan in de bak? Daar word ik niet blij van en het paard al helemaal niet! Daarom rijd ik dr 2x per week buiten omdat ze daar zo van geniet! Verder moet je het idd ook maar zelf weten en je topic de volgende keer bij ITP plaatsen, krijg je allemaal leuke reacties!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:19

VivalaVida: Nee ik doe dit ook niet vaak hoor! 2x in het halfjaar ongeveer.. Dus zo'n 4x per jaar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:20

ik moet ook elke dag weer aant het werk, heb ik ook weleens geen zin in...
ik zeg wel dat je veel lager moet gaan springen of helemaal niet meer maar dan alleen vanwege die rug.. Misschien beter balkjes lopen aan de longe of erop, of laag vrij laten springen oid.

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:20

Leuke pony zeg!! Wàt een voorpluk :D ik ben jaloers!

Wat tips:
Eerst lekker losrijden, het ziet er wat onbeheerst uit. Grondbalkje erbij, en misschien eerst je verlichte zit goed oefenen en daarna springen. Ook zou ik het eerst wat rustiger opbouwen, ze heeft een wat doorgezakte rug en onbespierde achterhand, maar ze ziet er verder piekfijn uit :D
Dus gewoon lekker beginnen met balkjes draven en een klein kruisje.
Suc6! ;)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:20

Jeanine84: Zoals ik al vaak heb gezegt, 9 van de 10 keer ga ik ook lekker het bos in ;) Afentoe dressuren we en springen we wat.. Dus ik ga heus niet iedere keer het gevecht aan hoor..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:22

sethlover: Dank je ! Krijg alleen geen knotje in me voorpluk dan klappen de elastiekjes haha!
De volgende keer (dus over een maand of 4 zal ik inderdaad een grondbalkje neerleggen). En wat lager gaan springen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:23

Ik vind het er erg gespannen uit zien. Logisch dat ze weigert, want je zit haar erg in de weg.
Je houding is heel strak, probeer losser te gaan zitten, onspan je schouders. Hierom val je ook naar voren bij het bokken.
Ook verstandig om volgende keren een cap op je hoofd te zetten.
Ga áls ze springt ook niet te ver naar voren liggen, bij de hoogte die jij springt is dat absoluut niet nodig. Iets staan uit de beugels en meegeven met de hand is voldoende.

Verder wil ik even zeggen dat 18 jaar absoluut niet bejaard is voor een pony :?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:29

ikkiN: Ik val niet naar voren met het bokken, ik zat hier nog in verlichte zit omdat ik dit niet had verwacht :=

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:30

Verlichte zit doe je door iets meer op de bovenbenen te gaan zitten en een klein stuk je kont uit het zadel te halen. Je bovenlichaam blijft dan ook redelijk rechtop. Niet door op de nek te gaan liggen ;) Wat ik dus ook bij het springen zie.
Laatst bijgewerkt door ikkiN op 30-01-09 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:31

Booooo schreef:
sethlover: Dank je ! Krijg alleen geen knotje in me voorpluk dan klappen de elastiekjes haha!
De volgende keer (dus over een maand of 4 zal ik inderdaad een grondbalkje neerleggen). En wat lager gaan springen

Van 4 x in het jaar springen wordt je paard echt niet beter. Daarbij is 18 echt NIET oud voor een paard. Ik spring met mijn paard iedere week springles (1m / 1.10) en die is ook 18. Het verschil is echter dat mijn paard goed getraind is en dus juist bespierd is. Probeer hem eerst wat sterker te maken door zijn gehele lichaam want hij komt redelijk slap over. Veel overgangen rijden dus!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:36

Denise_84: Dit paard heeft jaren op een wei gestaan waar niks mee is gedaan, vandaar ook weinig bespiering..

QuietWater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:36

Tjonge, na dagenlang stilletjes het forum lezen ga ik dan nu mijn eerste commentaar geven.

Ik wil nog een tip geven voor als je weer gaat springen: Probeer niet alleen minder hoog te gaan staan ed als hiervoor al werd gezegd, maar blijf ook langer zitten. Sluit je paard goed op tussen handen, teugels, zit en benen en ga pas op het allerlaatste mee. Veel weigeraars schieten 'onder je vandoor' als je te vroeg gaat staan. Zorg er ook voor dat ze niet voorbij de hindernis schiet als ze weigert, maar zet haar gelijk op de rem en keer (niet ruw, maar het moet wel gebeuren) om. Zoek je rust weer op, en probeer het opnieuw (maar niet op precies dezelfde manier, want dat werkte dus niet. Dus meer opgesloten houden, of meer binnenbeen, of waar het ook aan ligt).
Consequentie is zoooo belangrijk. Daarom is het misschien slim om eerst goed te leren zitten op een ervaren paard en met ervaren instructie.

Verder vind ik ook: hou het leuk voor jullie allebei. Wees consequent, maar overvraag zo'n lieve oude merrie niet.

Het is niet leuk om alleen maar negatief commentaar te horen, maar probeer er wat mee te doen en blijf genieten van de paarden!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:39

Booooo schreef:
Ariebombarie schreef:
kijk eens naar dat bekkie van em.... ik zie het al open staan bij alleen nog maar het instappen... :o

Ik heb nog wel een foto hoor ;)
Staat tie stil met een losse teugel staat zijn mond ook open..

eowyn04: Die ligt bij me andere verzorgpaard

Je hebt een lekker bolletje haar als verzorgpaard. Leuk.

Heb je les? Je zou je instructrice eens moeten laten kijken naar het bit. Volgens mij is het een maat te klein. Dat zou het sperren kunnen verklaren. Een sperriempje gebruiken maakt dat het bit rustiger ligt in de mond.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:45

QuietWater: Buitenteugel en me binnenbeen eraan houden heb ik al vaak geprobeerd, dit lukt dus niet..
Bedankt voor je verdere tips :)

Janouk: De staleigenaresse komt kijken en geeft dan wat commentaar, (alleen dit is bij dressuur).. Een sperriempje had ik idd ook maar het lusje (waar hij door zit) is afgebroken.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:48

Boooo t valt me op dat je totaal geen commentaar kan verdragen.
Triest ;(

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:49

eowyn04 schreef:
Triest ;(

even offtopic, maar ik vind jou nog veel triester. Ik vind dat Boo goed reageert, ze moet alleen eens een lesje nemen ;) ..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:52

ach meid dan vind je me toch triester. Lig ik niet wakker van.

Het valt mij op dat mensen haar proberen wat te vertellen, maar ze heeft overal een weerwoord op.
Ja maar = nee want.
Ze kletst zich overal uit.

Maargoed, als je niet echt openstaat voor commentaar of wat wil leren, dan houdt het op.

En tuurlijk is het een moment opname, maar ik geloof dat ik op dit topic ook wat springruiters voorbij zie komen
en die weten echt wel waar ze het over hebben.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 16:53

eowyn04 schreef:
Triest ;(

Pardon? :=
Ik val toch niemand aan ofzo? Ze geven commentaar en ik kijk wat ik er aan kan verbeteren.. Of dat ik dat al heb geprobeerd en dan geef ik een reactie terug..