Goldie (arabiertje) @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Re: Goldie (arabiertje) @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:00

jah ik weet dat hun er nog staan :D
in de zomer was ik nog eens langs geweest en heb ik weer even met mijn oude vriendin geknuffeld :D
Kiss you is al heel lang weg daar, waar jou witte verzorgpony nu staat was zijn laatste thuis volgens mij :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 20:02

Haha, oke :)

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:47

Ziet er goed uit hoor, Alleen mag hij nog wat nageeflijker maar zoals hierboven al word gezegd komt dat later wel het is eerst belangrijker dat hij ontspannen over zijn rug loopt. En dan komt de rest vanzelf.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 20:49

Jaa, klopt... dankjewel :)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:10

Leuk! De teugels moeten echt korter, en dan ziet het er al leuker uit!
Goed je hakken uitdrukken (Maar ook weer niet te veel natuurlijk!)

Kus.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:11

Dankjewel voor je reactie :)
Ja ik moet echt op mijn teugels gaan letten :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 07:13

Niemand meer tips?

melissa_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:47

leuke foto's ziet er goed uit.. Wel je teugels wat korter maar dat hebben meerdere mensen al gezegt. Sucses met je wedstrijd!!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 18:49

Dankje, maar zal vast niet veel worden, vandaag weer bijna afgevallen :+ Ze is in een keer heeeeel fris, maarja.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 09:26

Nou, hopen dat zenvandaag wat minder fris is... ik ga der eerst maar eens longeren :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:36

Dankjewel, ze is op de foto's nog wel heel vies haha :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:42

Moderatoropmerking:
Reacties verwijderd die niet aan de regels van RT-HAW voldoen. Minjon, denk je eraan dat het niet de bedoeling is om je topic omhoog te schoppen? En dat je zelf ook verantwoordelijk bent voor de kwaliteit van je topic, het is dus niet de bedoeling om gewoon maar gezellige berichten te plaatsen zoals je aankondiging om te longeren, daar is RT-HAW niet voor bedoeld :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 17:46

Oke, sorry..
Bedankt voor 't verwijderen :)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 18:04

ik ben het niet met iedereen eens hier. Op sommige foto's drukt je pony zn rug weg. Op de foto's mis ik af en toe ontspanning. Je hoeft haar niet aan de teugel te laten lopen, maar laat haar dan lang en laag lopen.
Oefeningen voor een goede achterhand ontwikkelen is veel figuren, volte's met name, of sbw en travers. door de buiging die je paard moet maken, moet ie zn achterhand onder zich zetten.

ook een tip is longeren, en dan lekker laag laten lopen. desnoods met elastiekjes :)

succes!

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 20:46

Dankje voor de tips, maar:

1. ik heb al 2 maanden ofzo met elastiek gereden, en ben nu net een tijdje zonder, omdat ik het heel goed vond gaan.
2. Sb en travers kan ik nog niet :=, ik ben niveau B ;)
3. voltes rijden doe ik heeeeeel veel en ook 8tjes en door een s van hand veranderen, maar hoe krijg ik die ontspanning?

@ de mods, dit berichtje is niet bedoelt om omhoog te schoppen maar om een antwoord op de vraag hoe ik ontspanning kan krijgen te krijgen. ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:52

En dat is helemaal prima minjon, RT-HAW is bedoeld om van te leren, en door dit soort vragen houdt je je topic nuttig én van het kwaliteit wat we graag op RT-HAW zien :)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:11

minjon schreef:
Dankje voor de tips, maar:

1. ik heb al 2 maanden ofzo met elastiek gereden, en ben nu net een tijdje zonder, omdat ik het heel goed vond gaan.
2. Sb en travers kan ik nog niet :=, ik ben niveau B ;)
3. voltes rijden doe ik heeeeeel veel en ook 8tjes en door een s van hand veranderen, maar hoe krijg ik die ontspanning?

@ de mods, dit berichtje is niet bedoelt om omhoog te schoppen maar om een antwoord op de vraag hoe ik ontspanning kan krijgen te krijgen. ;)

1. zelf ontspannen :P als jij niet ontspant zou je paard dat ook niet goed kunnen. Ontspan je handen en je schouders, ga niet knellen ed.
2. Rechtrichten. een paard wat zich niet goed rechtricht, kan zich niet ontspannen.. voor meer informatie over het rechtrichten kan je even kijken op http://www.paardnatuurlijk.nl

Ontspannen rijden.. laat je paard vwnw lopen. aan de lange teugel, maar hou wel contact met de mond..
verder goed losrijden! veel wendingen.

Als je de ontspanning te pakken heb in stap, maar een rustige overgang naar draf, niet te gehaast. mijn vzfjord doet dat ook, zodra ik iets meer van hem vraag, in de zin van tempo drukt ie zn rug weg.
Geef goede duidelijke hulpen en zit hem niet te veel in de mond!

ligt je zadel wel goed ed? dan kan je alles doen wat je wilt maar dat helpt dan alsnog niet..

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 21:15

Zadel licht neem ik aan wel goed, ik ben niet de eigenaar, maar verzorgster. Maar nooit problemen mee gehad ;)
ten 1e: heel erg bedankt voor de tips, hier kan ik heel veel mee.
Want mijn probleem is ook, met manege pony's is dit niet echt aan de orde, maar nu ik serieus op 1 pony ga rijden wel.
dus mijn lesgroep is nog niet op mijn niveau, dus ik heb ook geen les op mijn niveau, maar ik neem soms oko privelessen, dat helpt wel :) Maar is zooo duur :=
Maar je zei: als je de ontspanning te pakken heb in stap, maak dan een rustige overgang naar de draf. maar hoe voel ik of ik de ontspanning heb?

Edit: die site is heel handig! Dankje :)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:01

Dat voel je. Je leert het vanzelf. Neem een keer een vriendin mee, die ook een beetje kennis heeft, zei kan je vertellen wanneer je pony ontspannen loopt, op dat moment weet je ook hoe dat voelt :j Je moet het ervaren zeg maar.

Graag gedaan :)

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 22:03

Ik heb niet echt ee vriendin die ervaring heeft, een nichtje alleen maar die snapt net zoveel als ik, maar ik ga het zeker proberen, en dan voel ik denk ik wel verschil :)

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 12:56

Misschien even vragen aan de eigenaar?
ik denk dat iedereen die maar een beetje van paarden afweet ziet wanneer een paard ontspannen of gespannen is.
Succes er mee !

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:27

leuk paard

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-09 19:28

Dankje wel :)
Ik wou toch nog even zeggen, ik was 1e geworden, maar op mijn protocol stond dat ie oversprong in de galop, dit wil ik voorkomen, maar hoe doe ik dit?

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:35

Bedoel je in de verkeerde galop?? Jammer dat je zadel zo groot is. Jullie zijn wel een leuke combi.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 06:18

Dankjewel! :)
Ja in de galop. Ik weet dat het zadel te groot is, en ik heb er iemand na laten kijken die er verstand van heeft, en die zij dat het wel te groot is maar dat ik mijn paardje daarmee niet bepaald hinder. En het is ook mijn vzpaardje, en ik denk niet dat de eigenaresse er zin in heeft om een nieuw zadel alleen voor mij te kopen ;) :P