valentino L2 proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pittig_ding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:43

Ik heb even 2 foto's van je paard genomen waarbij ik persoonlijk een totaal ander beeld heb.
Als je naar de eerste foto kijkt, zie ik een paard dat niet lekker door het lijf loopt en een valse knik heeft in zijn hals.
HIerdoor kan hij nooit de juiste nek spieren trainen in de bovenlijn, maar krijgt hij juist van onderen een dikke hals.

De tweede foto geeft echter wel weer een fijn beeld aan. Hier is hij lekker ontspannen en loopt hij door het lijf.
Probeer hem daar zo veel mogelijk te laten lopen. Je bent wel al L2 en dan moet hij steeds meer door het lijf komen. Straks als je in het M komt moet die hals er meer op, maar ook dat moet wel vanuit de achterhand komen en moet hij goed door het lijf zijn.

En hoe hij 2 jaar geleden was, dat weet ik natuurlijk niet, maar ik mag hopen dat hij er nu wel beter uit ziet ja.

KellyG schreef:
Afbeelding
Afbeelding

KellyG

Re: valentino L2 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 21:43

ik heb het er ook niet over dat hij goed nageefelijk loopt op alle foto's. zijn ook maar momentopnamens. Ik bedoelde dat je commentaar op zn "iele hals" niet terecht is vind ik

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 06:15

ik vind het er netjes uit zien! :)
probeer wel, hem de hele proef nagefelijk en ontspannen te houden!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 14:52

wil nog even iets aanvullen.
Dinsdag hebben we een proef gereden voor een jurycursus.
Mn paard begon heel braaf en ontspannen, tot er stoelen in de rijbaan geplaatst werden voor de cursisten. Heb hem aardig doorgereden, maar kreeg de fijne ontspanning niet terug. Hij gaat dan zn lijf vastzetten en heeft dan ook dat hij bij sommige passen met zn rechtervoorbeen een korte stap maakt.
Dit deed hij dus ook in die proef.
De man die de cursus gaf, kwam na de proef naar me toe, en zei dat mn paard zn rug vastzette, en daardoor af en toe niet helemaal zuiver liep. Kon hem er alleen maar groot gelijk ingeven, want hij zei waar het op stond.
Hij gaf me wat tips om hem ontspannender te krijgen en hoe ik zn passen regelmatiger kon krijgen (cavalleti's)
Hij zei wel dat als ik dat onder controlle had ik een wereldpaard zou hebben. Hij vond hem mooi en was heel erg te spreken over zn galop. Die was mooi en ruim en krachtig en mooi bergopwaards.
was toch wel een beetje trots op mn ventje............ :o

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:58

Moderatoropmerking:
Berichten die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:20

Mooi paardje, maar hij mag over het algemeen een stuk nageeflijker zijn. Iets meer door de hals, hij blijft een beetje recht. Als je hem iets lager en ronder instelt komt hij ook meer over zijn rug. Ik vind je handen/armen ook iets te stijf, niet echt lekker los zeg maar. Probeer je handen wat meer voor je uit te zetten en zelf te dragen, en blijf je paard aan de voorkant loswerken, zet je hand niet vast. Veel mensen denken dat een stille hand vriendelijk is maar je moet voelen, dus af en toe een ophouding en weer op het goede moment ontspannen. En dit alles met natuurlijk een draaiiende motor, dus houdt die AH aan het werk. Ik mis gewoon een beetje lossigheid over het geheel.

Veel succes

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:13

Moderatoropmerking:
En opnieuw een bericht verwijderd dat niet aan de nieuwe RT-HAW regels voldoet, wellicht kan men de nieuwe regels even doorlezen alvorens te reageren.

Igorovic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:46

Jeetje, wat een benen! Haha. Ziet er super netjes uit! Naar mijn idee misschien in de galop meer van je af rijden? Het lijkt alsof je terugwerkt. Dus lekker diep zitten en het idee hebben dat je hem van je handen af rijdt. Vind jullie een leuke combi! Succes!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:07

Wat een knapperd! Gefeliciteerd met je 2e plaats en winstpunt.

Ik denk dat pittig_ding bedoelt dat de hals van jouw paard ook niet persé iel is, maar de bovenste en middelste halsspier zijn nog niet mooi bespierd. Je rijdt hem wat krap in de aanleuning. Als je hem meer over de rug laat lopen, zal hij deze spieren makkelijker ontwikkelen.
Probeer ook iets losser te worden in je schouders, die zijn wat strak en daardoor wordt ook de houding van je handen en armen strak. Voor je paard is dat ook niet fijn en zal die zich ook strakker houden.

Erg mooi sprekend paard, en ben dan ook benieuwd naar een volgend topic!

Fijn dat de proef zo goed ging bij de jurycursus trouwens!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 09:27

Leuk paardje!
Op sommige foto's vind ik hem wel in een houding lopen. En lijkt het of je soms wat luchtiger mag zijn in je handen en armen.
Verder gefeliciteerd ooknog, en een leuke combi idd!

Province

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:07

Oee!! Binnenhandje los laten! Die werkt veels te streng in... altijd begrenzen met je buiten teugel ;)
Dan kan hij -mits hij iets aan zijn achterbeen heeft of niet- een stuk makkelijker zijn binnenachterbeen onder plaatsen.

Verder wel een sjiek ding om te zien! En niet zo moeilijk kijken :D! Wedstrijden rijden horen leuk te zijn :D!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:03

Ik vind wel dat er meer bespiering mag komen. Maar geloof jou zeker dat het minder is geweest. Dus mag je best trots op zijn ;) Probeer je handen meer te ontspannen. Wanner jij je ontspant geef je je paard ook de mogelijkheid zelf te ontspannen. natuurlijk zou ik bij je training vaak goed over het schouder rijden. Zodat ze nog beter bespiert zo leert ze haarzelf in de verzameling ook beter te dragen en krijg je niet af en toe van die uitelkaar vallende beelden;)
Je bent er nog niet, maar je bent al een heel eind op weg;) ziet er allemaal mooi uit! Leuk team.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:14

Hahaha, die eersdte galopfoto..
Erg apart, dit had ik nog nooit gezien :D
verder vind ik je houding errug netjes!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:40

is die laatste foto onder de draf foto's niet een gallop foto?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:14

even over de bespiering, valt me namelijk op dat er veel opmerkingen over komen... (vind ik niet erg hoor) maar het is een paard van 1.80 hoog, en hij moet nog 7 worden..... het breder en sterker worden komt pas sinds het afgelopen half jaar, daarvoor was het echt een slungel ;)

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:06

Grappig dat je dat zegt van de rug vasthouden, ik heb al een paar keer naar de foto's zitten kijken en me afgevraagd hoe je de rug moet beoordelen. Hij heeft in elk geval nergens een holle rug, en eigenlijk overal wel een (hoe zal ik 't noemen) een volle rug. De vraag is dan, is de rug overstrekt en/of vastgezet, of juist correct aan het werk? Toch aan de achterbenen te zien zou ik zeggen correct aan het werk.

Op de eerste drie foto's lijkt hij netjes in de takt te lopen (oké als je heel precies kijkt lijkt op foto 1 het voorbeen net iets eerder te landen dan het achterbeen, mogelijk als gevolg van de binnenhand die terug lijkt te werken?). Echt mooi vind ik foto 2! Wat ik daarop denk te zien (en als iemand het anders ziet, please say so!) is een echt, origineel, dragend achterbeen. Zoals je veel vaker zou willen zien! Met daarbij een voorhand die daadwerkelijk lichter wordt! Ik denk dat vooral te zien aan de stand van de koten van de benen die aan de grond zijn (tenzij hij achter wekere koten heeft dan voor, dat kan misschien ook een verklaring zijn ), en de hoeken en lijnen in het dragende achterbeen. Ik zie zo'n soort foto zo zelden, ook niet in de paardenkrant bijv., dat ik me afvraag of dit wel bestaat, en dan opeens staat er deze foto op bokt, 'zomaar' in de L2, een dragend achterbeen mét beginnende oprichting!! En in het geval dat ik het goed zie dan is het waanzinnig knap van ruiter en paard! _/-\o_

Nou ja, ik weet dat er voor- en nadelen zitten aan het bekijken van foto's (dat je niet ziet wat ervoor en erna gebeurt, maar het voordeel van een foto is ook dat het de beweging op één moment bevriest, en dat je dus bijv gelijkheid van afzet precies kunt bekijken, wat je live met het blote oog eigenlijk niet kunt zien omdat het gewoon zo snel gaat). En zoals gezegd als iemand een andere mening heeft over foto 2 dan hoor ik m graag, leren houdt tenslotte nooit op (gelukkig). :D :D

JD_Mokkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:25

Ziet er goed uit! En je hebt een prachtpaard onder je kont !
Probeer alleen je onderbenen nog een ietsiepietsie naar achter te leggen.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 21:08

@donnaWho: grappig hoe je dat zo vertel (schrijf), wel leuk om te lezen.
Over het vastzetten van zn rug... ik weet niet of het echt zn rug is, maar hij gaat zich gewoon helemaal vastzetten. Net als dat jezelf al je spieren aan ga spannen. En dan vanaf zn oren tot aan zn staart......

gipsyke007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:55

Mooie foto's
& een heel mooi paard :)