Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
trustHim schreef:Ik zou je beugels een gaatje korter maken, ziet er nu uit alsof je weinig gewicht in je beugel kan zetten. Ook zit je wat ver achter in het zadel en met je bovenlichaam naar achter. Je moet het gevoel hebben dat je staat met een paard tussen je benen zeg maar.
b.v. ga met je benen iets gespreid op de grond staan, tenen naar voren zoals wanneer je op je pony zit. Nu zak je iets door je knieen, zo dat je knie net boven de punt van je teen komt. Nu moet je met je bovenlichaam recht blijven omdat je anders of voorover of achterover kukelt. Probeer goed te voelen hoe dat voelt, kijk evt ook in de spiegel hoe het eruit ziet. Zo moet je op je paard "zitten" . je handen mag je idd ook iets meer dragen maar vind dat er niet heel storend uitzien.
wat het zadel betreft zou je misschien eens aan de eigenaar kunnen vragen om er naar te laten kijken. Als het n.l. te krap is aan de voorkant gaat het achterover hellen waardoor jij dus meer achterin het zadel terecht komt.
Femke16 schreef:jammer ja van dat rot zadel. Ik heb zo de indruk dat dit ook niet echt meehelpt aan jou houding. Ik zou in ieder geval maar eens gaan kijk als je het zadel op je pony hebt zonder sjabrakje enzo(niet op gaan rijd zo!) en echt kijken of hij nergens knelt en OF je hem niet te ver naar voren hebt. Het zit me namelijk toch niet lekker, ook al past het zadel niet en heb jij er niks over te zeggen enzo kan je er nog wel voor zorgen dat hij er toch het minste last van heeft dat mogelijk is. je kan zelf ook kijken of er op de rug eventuele druk plekken te vinden zijn?
VOor de rest wees trots man! zo mag je ook wel zitten! moet je kijken hoe veel beter je paard er aan toe is!