Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)Romyv schreef:gaaf beest!! De punten die je zelf noemt zijn niet uniek, loop je met bijna iedere fries tegenaan (ik spreek uit ervaring)
Wat je eens voor de gein moet proberen is los rijden zonder teugeldruk.. lekker overgangen en figuren rijden tot dat die vanzelf je hand gaat zoeken.. Eerst duurt dit misschien een uur, namate je het langer doet zal die steeds sneller zakken met zn hoofd.. Zo leert die om goed op zn eigen benen te lopen en zn rugspieren te verlengen.. Vanuit daar kan je hem oppakken en zn achterbeen activer maken om hem weer wat meer op te richten..
Succes met je wedstrijden!

the_leOnii schreef:Dit doe ik ook zeker als ik begin met rijden, lossere teugel en dan gaat hij vanzelf de nageeflijkheid opzoeken.. het proebleem is alleen vaak dat ik dat in elke gang opnieuw moet doen.. dus ik ben vaak lang bezig.. maarja hij is ook 4,5hij moet nog veel leren, maar het is inderdaad een lekker voorwaarts dier (ik moet ook zeggen dat hij wat sportbrok ophad). maar op deze fotos ging ik eventjes rijden dus ik heb niet heel veel aandacht besteed aan het zeer neerwaartse rijden dus oogt het snel alsof ik hem te weinig ruimte geef.. maar dit is niet het geval. Hij kropt zichzelf zeer op.
En over dat meebewegen.. haha hij hobbelt er wat van dus het is altijd lastig om te blijven zitten maar mijn instuctrice zegt het ook maar al te vaak
We trainen lekker door en ik probeer hem zo veel mogelijk lekker over de hals te rijden en dan komt het vast goed
haha ja hij heeft weinig sokjes inderdaad.. dat is nooit echt veel geweest..
I know.. Aurora3 schreef:Je zegt zelf dat je weinig druk op je teugels hebt, dat geloof ik op zich wel. Ik denk niet dat het probleem bij jouw handen ligt. Volgens mij is je paard niet genoeg aan het been. Hij is wel vlot voorwaarts, maar hij staat niet genoeg aan jouw beenhulpen. Daarmee wil ik dus zeggen dat je paard niet meteen reageert op een kleine beenhulp van jou. Waarschijnlijk valt je dat niet op, omdat je paard toch wel loopt, daarvoor hoef je niet te drijven (zo komt het tenminste over op de foto's).
Ik zou dit probleem aanpakken door om te beginnen je sporen af te doen. Leer je paard meteen te reageren op de eerste kleine beenhulp zonder spoor. Pak hier maar meteen een mooie lange dressuurzweep bij en tik hem aan als ie niet op jouw eerste hulp meteen reageert. Hij moet veel attenter worden voor je been.
Tijdens deze oefening hoeft je paard niet in de krul of aan de teugel te lopen. Houd je teugels gewoon in contact maar vraag verder niets met je handen. Het allerbelangrijkste is dat je paard op een lichte beenhulp altijd onvoorwaardelijk meteen voorwaarts gaat.
Maar ik denk dat liesbeth daar sowieso wel goed op let en nanning moet gewoon nog veel oefenen, hij nog jong! Iig succes ermee, nog 1 WP:D en ik zie je vast wel weer in delfzijl 3 mrt?
.. Verder mooie foto's hoor, en inderdaad wat om je houding denken hier en daar maar heb d'r zelf ook last van dus ik zeg niets