3 Jarige Kadina@ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:08

Probeer haar wat hoger te laten lopen met haar hoofd en vooral niet met haar neus achter de loodlijn.
Ze is nog piepjong en moet eerst op eigen benen leren lopen. Laat haar lekker ontspannen bewegen, overgangen maken en grote figuren rijden. Ze moet haar balans vinden en dat kan alleen in een rustig tempo.
Nageeflijkheid komt pas over een hele tijd. Als de voorbereidingen goed zijn, dan komt dat bijna vanzelf.
Probeer haar nu niet in een bepaald plaatje te passen. Neem de tijd zodat ze ook in haar koppie alles kan bolwerken.
Blijf vooral kijken of ze het leuk vindt, daaraan merk je heel goed of je niet te snel gaat.

Veel plezier samen.

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:37

Alicia2u schreef:
Ik vind je zadel te groot. Hoeveel inch is het? Hij mag voor jou zeker 2 inch kleiner, dan kun je ook beter zitten ;)

Over het scheefzitten: zorg ervoor dat je je paard rechtricht en leert dragen op het achterbeen, dan helt hij niet zo over in de wendingen en kun jij ook rechter blijven zitten. Hier zou ik eerst mee aan de slag gaan, voordat je aan nagefelijkheid gaat werken. Eerst die achterbenen activeren, sterker maken en gelijk maken, dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel :)

Bedankt voor de tips :)
en mijn zadel is 17 / 17,5 inch!

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 10:39

JolandaS schreef:
Probeer haar wat hoger te laten lopen met haar hoofd en vooral niet met haar neus achter de loodlijn.
Ze is nog piepjong en moet eerst op eigen benen leren lopen. Laat haar lekker ontspannen bewegen, overgangen maken en grote figuren rijden. Ze moet haar balans vinden en dat kan alleen in een rustig tempo.
Nageeflijkheid komt pas over een hele tijd. Als de voorbereidingen goed zijn, dan komt dat bijna vanzelf.
Probeer haar nu niet in een bepaald plaatje te passen. Neem de tijd zodat ze ook in haar koppie alles kan bolwerken.
Blijf vooral kijken of ze het leuk vindt, daaraan merk je heel goed of je niet te snel gaat.

Veel plezier samen.

Bedankt :)
Ja, ze is wel heel werkwillig en leert heel snel ;)

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:17

Kadina schreef:
Alicia2u schreef:
Ik vind je zadel te groot. Hoeveel inch is het? Hij mag voor jou zeker 2 inch kleiner, dan kun je ook beter zitten ;)

Over het scheefzitten: zorg ervoor dat je je paard rechtricht en leert dragen op het achterbeen, dan helt hij niet zo over in de wendingen en kun jij ook rechter blijven zitten. Hier zou ik eerst mee aan de slag gaan, voordat je aan nagefelijkheid gaat werken. Eerst die achterbenen activeren, sterker maken en gelijk maken, dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel :)

Bedankt voor de tips :)
en mijn zadel is 17 / 17,5 inch!

Dan zou ik voor een 16 inch gaan. Ik bedoelde in mn vorige bericht 1 inch, geen twee btw (ik bedoelde eigenlijk 2 halve :P).

laura1772

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:13

Leuk paardje :D

_likepink_

Re: 3 Jarige Kadina@ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 13:29

Leuk paardje :)
Alleen lijkt je zadel wat groot voor je :+
Alleen zou ik eerst nog wat meer balans opzoeken en het achterhand van je paardje meenemen dan ontspant ze van zochzelf en gaat ze utieindelijk nageeflijk lopen :)
Veel suc6! ^^

eefjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:00

heey assie!!
leuke foto's en kaatje gaat het steeds beter doen hoor:) vandaag deed ze ook weer de best de laatste foto's vind ik ook het mooist!
xje

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 21:02

eefjuhhh schreef:
heey assie!!
leuke foto's en kaatje gaat het steeds beter doen hoor:) vandaag deed ze ook weer de best de laatste foto's vind ik ook het mooist!
xje

Thank You :o

MantaPanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 22:05

Ze lijkt veel groter dan 1.56!
Ziet er goed uit hoor! vind jullie een leuke combinatie