Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Ik vind je zadel te groot. Hoeveel inch is het? Hij mag voor jou zeker 2 inch kleiner, dan kun je ook beter zitten![]()
Over het scheefzitten: zorg ervoor dat je je paard rechtricht en leert dragen op het achterbeen, dan helt hij niet zo over in de wendingen en kun jij ook rechter blijven zitten. Hier zou ik eerst mee aan de slag gaan, voordat je aan nagefelijkheid gaat werken. Eerst die achterbenen activeren, sterker maken en gelijk maken, dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel

JolandaS schreef:Probeer haar wat hoger te laten lopen met haar hoofd en vooral niet met haar neus achter de loodlijn.
Ze is nog piepjong en moet eerst op eigen benen leren lopen. Laat haar lekker ontspannen bewegen, overgangen maken en grote figuren rijden. Ze moet haar balans vinden en dat kan alleen in een rustig tempo.
Nageeflijkheid komt pas over een hele tijd. Als de voorbereidingen goed zijn, dan komt dat bijna vanzelf.
Probeer haar nu niet in een bepaald plaatje te passen. Neem de tijd zodat ze ook in haar koppie alles kan bolwerken.
Blijf vooral kijken of ze het leuk vindt, daaraan merk je heel goed of je niet te snel gaat.
Veel plezier samen.
Kadina schreef:Alicia2u schreef:Ik vind je zadel te groot. Hoeveel inch is het? Hij mag voor jou zeker 2 inch kleiner, dan kun je ook beter zitten![]()
Over het scheefzitten: zorg ervoor dat je je paard rechtricht en leert dragen op het achterbeen, dan helt hij niet zo over in de wendingen en kun jij ook rechter blijven zitten. Hier zou ik eerst mee aan de slag gaan, voordat je aan nagefelijkheid gaat werken. Eerst die achterbenen activeren, sterker maken en gelijk maken, dan komt die nagefelijkheid vanzelf wel
Bedankt voor de tips
en mijn zadel is 17 / 17,5 inch!
).