Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tienus_amigo schreef:oke dat snap ik allemaal, het zou goed kunnen maar ik blijf het vreemd vinden dat ze het in het begin niet deed.
Het paard is al gekeurd en is helemaal goed gekeurrd. Vandaag ben ik weer opgestapt, iemand hield haar vast en in ong. 10 meter meegelopen en heeft der hoofd vastgehouden. Ik voelde dat ze weer van plan was om te bokken, maar na die 10 meter voelde ik der ontspannen en dan doet ze het ook niet meer.
tienus_amigo schreef:nee, heb haar niet rontgelonisch laten keuren, dat was het niet waard, ze zat in de lagere prijsklasse. Maar toch vreemd dat als er even iemand 10m naastloopt dat ze zich daarna overgeeft en ik alles met der kan doen, draven, galloperen, stappen met lange teugel, is allemaal geen probleem, alleen als ik weg wil stappen na het opstappen dan gaat ze in protest.
klinkt toch als n veilige manier (je moet alleen altijd n vrijwilliger bij je hebben
) mijn paardje had dat met longeren, normaal van je wegstappen kon ECHT NIET en met iemand ernaast wel; nu gaat het super..
kelltjee schreef:Hallo, ik heb ook een paard die steeds omhoog komt, bokt en die echt helemaal geen aandacht voor je heeft. De ene keer gaat het goed en de andere keer gooit ze je er gelijk af. Wij hebben al van alles geprobeerd om er wat tegen te doen maar het wil niet lukken. Weet iemand daar misschien een oplossing voor.
Foxy1980 schreef:Is het paardje rontgenologisch gekeurd? Heb je haar rug op de foto's gehad?
Als ik je verhaal lees dan klinkt het toch echt alsof je paard het niet prettig vindt als je gaat zitten. Mijn paard had hetzelfde, alleen uitte zich dit in dat ik helemaal niet meer op hem mocht stappen. Rug op de foto's gezet, bleek dus dat hij pijn had op het moment dat ik ging zitten.
Ik zou dus zeker niet uitsluiten dat het een medisch probleem is. Mijn advies: paard terug naar de eigenaar en op zoek naar een ander paard! Misschien niet wat je wilt horen, maar ik spreek uit ervaring. En er zijn zo veel leuke paarden zonder problemen waar je zo lekker mee weg kan rijden. Scheelt een hoop zorgen hoor, succes!
Foxy1980 schreef:Die van mij gaf ook geen problemen met het rijden hoor, dus dat zegt me nog steeds helemaal niets.
Daarbij vind ik het een misvatting dat je goedkope paarden niet rontgenologisch hoeft te laten keuren. In elke prijsklasse loop je risico's. Straks ga jij je hechten aan het paard, koop je het dier en blijkt toch dat ze een medisch probleem heeft waarbij de kosten niet te overzien zijn.
Zo is bij mijn paard Kissing Spines geconstateerd. Gevolg: medische behandeling en nieuw zadel. Kosten: 3000 euro.
Ik heb er al veel fouten mee gemaakt, ieder paard wat ik in de toekomst koop gaat rondom op de foto, incl rug en hals.
Maar ik blijf bij mijn vorige post. Ga alsjeblieft voor een leuk paard zonder problemen, daar lopen er namelijk genoeg van rond!