JolandaS schreef:Een onafhankelijke zit van de ruiter is een voorwaarde voor een goed lopend paard. Op het moment dat je als ruiter in je lijf van alles vastzet, klemt etc. dan belemmer je het paard enorm in zijn bewegingen.
Ga voorlopig met je zit en je houding aan de slag. Ik vind de foto's helemaal geen hopeloos beeld geven.
Zorg dat je 'nieuwe' houding gewoon wordt, een constante factor. Daarna kun je je paard verder trainen.
Je kunt niet verwachten dat het paard meteen geweldig loopt zodra jouw zit verbeterd is. Hij moet er ook aan wennen, ook al is het een verbetering.
Neem er lekker de tijd voor, probeer niet teveel tegelijk en dan komt het allemaal goed.
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Niet alleen jij moet eraan wennen maar je paard ook. Zoals mijn instructrice altijd zegt, blijven oefenen. Ook als je niet op je paard zit. Ik moet er altijd om lachen maar ze heeft wel gelijk.
!
!
Ik had voorheen een 'wiebeltje' erin, maar het gaat nu al beter. Het grootste probleem waar ik tegenaan loop in de galop is de scheefheid van mijn paard, hij wil me namelijk niet op rechts hebben, waardoor ik m'n scoliose (linkerbuiging) induik en dan weer ga compenseren door mn rechterbeen op te trekken. Als ik erop let gaat het beter, maar op het moment dat ik goed zit, houdt LB ermee op (ik denk dat hij dat lichamelijk nog niet kan in de galop). Dus weer terug nasr rechtrichten aan de hand...