hoog dressuur en spring kan dat samen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Re: hoog dressuur en spring kan dat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:14

Er zijn ook mensen die samengesteld rijden. Hoe dat precies zit qua niveaus weet ik niet, maar je paard krijgt wel veel afwisseling. Ook erg leuk dus.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:38

ter info, en grofweg de hoogtes, ik heb ze niet allemaal opgezocht:

B sgw = B dressuur, 90 cm springen, 90 cm cross
L sgw = L1 dressuur, 95 cm springen, 1m cross
M sgw = L2 dressuur, 110 cm springen, 110 cross
Z = 1 * = zeg maar M1, 120 springen, 120 cross
ZZ = 2 * = M2, 125 cm spr, 125 cross
3* = Z1, 130 spr, 130 cross
4* = Z2, 130 spr, 130 cross (= Olympische spelen)

hoogtes zijn even bij benadering, verschillen in de klasses zitten hem zeker ook in de technische moeilijkheid, lengte van de cross en gevraagde snelheid.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:40

Met mijn oude pony was ik Z1 dressuur en M springen punten voor het Z waren binnen en wou overgaan maar toen verkocht.
Op dit moment mijn 5 jarige ruin L2 dressuur en L springen ben plannen om M1 dressuur en M springen te starten zomerseizoen...

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 10:06

hoe doen jullie dat met traiene,..

hoevaal spring je en dressuur je in een week???

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 10:09

Ik ben met een pony Z1 dressuur en Z springen geweest.
Ik heb over de dressuur 1 en 3kwart jaar gedaan.
Springen heb ik van B+10 in 3 maanden naar de Z gereden.
Dat was in een periode dat ze ging staken in de dressuur en toen ben ik gaan springen ging als de brandweer :+

Edit: Ik trainde 1x in de week springen voor een wedstrijd 2 á 3 keer rest van de dagen dressuurde ik en 1 vrije dag. En zomers reed ik elke week 1 buitenrit.
Nu rijd ik M2 dressuur en L springen trouwens, maar indoor gaat ie alleen op de rem dus we gaan buiten weer verder met springen :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:53

Ik rij voonamelijk dressuuur (2-4 dagen) daarnaast buitenritten (1-2 dagen) en hooguit 1 x springwerk. Meestal ene week wat huppeltjes en andere week springles = op wedstrijdhoogte en parcoursjes.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 15:58

Mijn zusje is met 1 pony Happy, Z springen, B dresuur en SGW.
met een andere pony:Veldheer: Z springen, M1 dresuur(punten voor M2) en L SGW. Die laatse pony wil ze dressuur ook in het Z hebben voordat ze te groot is.
Happy rijdt ze nu 1,5 jaar tot 2 jaar, Veldheer nu bijna 4 jaar. alle klasse's in springen uitgereden tot 40 winstpunten!

Katarine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:01

Geen probleem normaal gezien. mijn zusje rijdt Z springen en M dressuur met haar pony.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:47

Ik was met mijn pony Z dressuur, Z springen en Z sgw.
Ik vind dat het makkelijk kan. Ik reed dan in het outdoorseizoen bijna alleen maar sgw, maar trainde vooral dressuurmatig, af en toe springles en veel galoptraining (elke week). Toen ik zoveel crosste ging de dressuur (M2) wel echt minder. Dan was ze vaak te druk maar ik heb in die tijd ook geen les meer gehad. Nadat ik weer dressuurles heb gehad, ging de dressuur wel weer erg goed en konden we vrij snel naar het Z.

Nu heb ik een jong paard en met haar wil ik ook in meerdere disciplines naar het M/Z.

soentjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 18:09

Ik ben Z dressuur en Z springen geweest met een paard, Z dres en M springen met twee paarden.
Het is wel degelijk mogelijk om beide catagorien goed te kunnen doen. Zelf ben ik er eerst mee bezig geweest om eerst de dressuur(de basis) goed onder controle te hebben, daarna ben ik ook springen op gaan pakken. Zelf vind ik het gewoon het handigst en veiligst om eerst een goede controle, basis en vertrouwen met je paard op te bouwen voor je echt begind met springen (hier valt een hupje hier en daar natuurlijk niet onder :Y) ). Daarna heb ik het gewoon gecombineerd, 1x in de week dressuur les en 1x in de week springles, en dan nog een keertje springen in de week, verder gedressuurd en de wedstrijden er tussen door natuurlijk ;)

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:06

Ik ken een ZZ-Zwaar combinatie die ook Z SGW rijdt :-)

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:35

met het paard wat ik eerder reed, was ik Z1 dressuur, L springen M cross en M 4tal.

Tja ben begonnen in de dressuur, ben jaar later gaan springen en even later gaan crossen.
Heb altijd wel veel dressuur tussendoor gereden, want vindt dat gewoon heel erg belangrijk.
Springen deed ik minder, swinters wel meer. En zomers crossen he.

In de trainen reed ik voornamelijk dressuur, sprong misschien 1 keer in de week/2 week. En ging elke week 1 keer sowieso op buitenrit. En zwaar? nee vondt ik niet, en dat paard ook niet. Hij kon het allemaal makkelijk aan.

Heb nu een jong paard, waar ik eerst goed dressuur mee ga rijden.