Pieter (v. Amethist) weer een keer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dianne1010

Re: Pieter (v. Amethist) weer een keer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 11:35

ziet er erg goed uit !

zou je mij misschien kunnen pm'en wat voor een ras Pieter is en hoe groot hij is ? Ik vind het echt een prachtbeest!

Commentaar; Zoals sommigen al hebben gezegd, misschien iets meer je handen bij elkaar houden, voor de rest heb ik er zelf niets op aan te merken .

Groetjes

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 12:34

Hoi

Erg mooi paard. Als ik zo kijk lijkt het alsof je je beugels (vooral op foto 1 en 2) wat aan de korte kant hebt, en je handen rusten bijna op je bovenbeen zo af en toe. Dus teugels korter en hand mooi vóór houden en dragen. Succes!

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:38

Hoi, ik krijg ff geen foto's te zien in je eerdere topic (waar je de link van gaf), maar misschien moet ik het later nog even proberen.
Wel fijn dat de eigenaresse goed op je houding let - soms denk je bij de zoveelste keer "let op je binnenhand", jaaahaaaaa ik weet het nou wel :)) :)) maar uiteindelijk is het echt onbetaalbaar!!
Succes!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 14:45

Dianna; Pieter is van Amethist en is 1.64 hoog :) Dankje!

Donna, Ik heb even gekeken en kan ze zelf ook niets zien :\ Raar! Ik zou zo even paar uploaden en hier in link zetten :j .
Ja idd! Dat heb ik heél vaak gedacht, en nu ik hou ze netjes voór me en niet meer op me benen hahaha :)) idd.. Onbetaalbaar! :D

*Gaat foto's zoeken

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:51

Leuk paard. Je rijd hem ook goed voorwaarts.
Let echter wel is al veel gezegd maar nauwelijks waarom op je binnenhand.
Deze hand plaats je op je bovenbeen waardoor je het binnenachterbeen blokkeert in zijn juist onder de massa verplaatsen en daarom kweek je ook nog eens een keer onbalans.
Let er dus op dat je het paard de ruimte geeft op de binnenhand en zorg dat hij met iets minder stelling loopt en meer aan de buitenteugel.
Het bij je blijven komt dan ook veel meer.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 15:17

DonnaWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:49

Vooral de eerste foto is heel anders ja!
Foto 2 lijkt me nog niet zo gek hoor, je been trekt wat op, maar van elleboog tot mond is mooi één lijn, en als je hand daar soepeltjes meegaat met de bewegingen van zijn hoofd dan kan hij meer ontspannen in de kaak en hals en zal waarschijnlijk ook net wat voor de loodlijn gaan lopen ipv net erachter. Lijkt me prima halslengte tijdens warmup bijv.
Leuk om te zien, dank je voor het uploaden! :)

eefjuh20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:46

ik heb je gister nog zien rijden en ik moet zeggen dat ik Piet nu veel beter vind lopen als in het begin..alleen met het oefenen van het proefje ging het ff mis met het galop aanspringen(voor de mensen die er niet bij waren zal ik ff uitleggen wat ie deed haha)in de hoek tussen a en f aanspringen in galop en zoefff daar ging linsy met piet door de bak heen voor de rest ging het goed liep mooi aan de teugel en na het snelle aanspringen was de galop super beheerst en ontspannen(vond ik teminste)..zet je de nieuwe foto's er ook nog ff op..ik kan binnenkort ook wel ff een keer een filmpje maken kun je die hier neerzetten.

ps als je de foto van mij jonge topper hebt stuur je die ff door dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 19:51

Inderdaad je handen,
Maarja
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd he :)

Sterre12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:33

leuk paard :D denk alleen om je handen

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 17:09

Leuk team! Ga alleen wel werken aan je handen en het tempo. Maak je paardje goed aan het been door veel overgangen en schakelen. Geen snelle reactie, dan een schop, zo voorkom je dat je steeds met je spoor moet drukken en het onrustig eruit ziet en je paard afstompt voor de spoor. Dus geef hem liever afentoe een flinke schop dan steeds zachtjes prikken. Verder je handen soepel houden, niet vastzetten. Op de foto zie ik dat je paardje afentoe vasthoudt, maak dan een ophouding en geef weer toe, hierbij goed been! Als jij soepel in je handen bent en afentoe ophoudingen (1x flink en gelijk toegeven, niet constant ) maakt en veel overgangen rijdt waarbij je een snelle en actieve reactie wilt ..dan zal je paardje jouw hand gaan opzoeken en nageeflijk gaan lopen. Dat is een heerlijk gevoel, geen gewicht in je handen en je paard tilt zelf zijn hoofd en loopt heerlijk nageeflijk. Als je deze nageeflijkheid bereikt hebt kun je het paard vanzelf korter in de hals maken maar zoek eerst deze nageeflijkheid op, je moet hem verkrijgen. Eerst moet jij goed zitten, het paard actief maken en je handen soepel maken. Dan komt de achterhand er goed onder en zoekt het paard jouw hand op. Ik hoop dat je er wat mee kunt, herken mijn paardje (paar maanden terug) in jouw paard.