let op dat je je handen niet te vast zet..
als ze netjes naar beneden loopt, die je je ringvingers naar voren

dan krijgt zij meer ruimte om daar te blijven lopen

veel suc6
(al verbeterd)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Robbertcv schreef:desty schreef:dat ziet er veel beter uit ze loopt al iets minder gespannen!
let op dat je je handen niet te vast zet..
als ze netjes naar beneden loopt, die je je ringvingers naar voren
dan krijgt zij meer ruimte om daar te blijven lopen
veel suc6
Volgensmij bedoel je ringvinger??![]()
.. Succes
Die lange nek en rug en de spaning die ze vasthoudt (in het verleden altans), maken haar op het ene moment super buigzaam (waardoor ze zich overal uit wringt en scheef gaat) en dan weer zo stijf als een plank. 

Alicia2u schreef:Unika is zeker een paardje wat niet makkelijk te rijden isDie lange nek en rug en de spaning die ze vasthoudt (in het verleden altans), maken haar op het ene moment super buigzaam (waardoor ze zich overal uit wringt en scheef gaat) en dan weer zo stijf als een plank.
Zoals ik eerder al zei: werk aan de lengtebuiging op de volte, verander veel van hand en maak veel tempowisselingen en overgangen om de achterhand te versterken. Zoek de ontspanning op en ga dan met vw-nw in de zachte aanleuning wat bezig met rechtrichten. Ontspanning is bij Unika zeeeer belangrijk, evenals de balans op de rechtgerichte gebogen lijn.

Epona_ schreef:Ik vind jouw tweede foto's echt veel beter! Je draagt je handen meer, en laat ze meer 'doorlopen'. Ik weet dat er geleerd wordt aan veel mensen ( zoals bv Alicia2u) dat tempowisselingen en rechtrichten tot ontspanning leiden, maar hier ben ik het niet echt mee eens. Door paarden die redelijk gespannen of afgeleid ( ik zeg niet dat de jouwe zo loopt he sander,) nog meer werk te geven met tempowisselingen, die vaak niet eens goed worden gereden en met rechtrichten, wat niet eens GAAT als het paard niet ontspannen is, bereik je niets. Bij paarden die wat problemen hebben met (correct) nageven, leer ik altijd om me er eventjes niets van aan te trekken. Probeer een 10 minuutjes te draven en continu figuren te rijden. Een volte, slangenvolte, afwenden,.. noem maar op. Allemaal figuren waar ze haar buiging en souplesse voor nodig heeft. Het gene waar jij op moet letten is dat je genoeg contact met de mond hebt, en haar correct begeleid qua hulpen. Blijf gewoon rustig oefeningen rijden, als ze te laat afwend, niets van aantrekken, gewoon doorrijden. Je moet ze het gevoel geven dat ze haar aandacht er moet bij houden om je te volgen maar tegelijketijd ook een gevoel van ontspanning. Eens dat ze aandachtig en rusting meeloopt, de rug losser laat, komt dat hoofdje van zelf naar beneden. Ik zou je niet te druk maken over het feit van nageefelijkheid, dat komt wel!
Ik vind trouwens dat je zeer goed rijd voor iemand die nog maar anderhalf jaar rijd.
En Alicia2u, rechtrichten kan je enkel oplossen bij een ontspannen en aandachtig paard. En je zou toch moeten kunnen zien dat dit niet het geval is bij dit paard.