Quarter ruin @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:25

Melissaaaaa schreef:
mireya schreef:
Bitloos en zo goed rijden? En ook nog aan de teugel? Compliment hoor! :)
wat een rare reactie 8)7 alsof bitloos rijden zoveel moeilijker is dan met bit rijden ofzo :P

maar oke, vind het er heel leuk en ontspannen uit zien! :) en n leuk paardje!

hier heb ik ook weer een reactie op :) ..
een paard rijd je niet aan teugel door aan je teugels te trekken ..

maar een paard gaat nagevelijk lopen door goede ontspanning, goede zit, en juiste hoeveelheid been geven en teugels op de juiste druk te houden :)

groetjess..

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:05

heb het een half jaar geprobeerd met schop, schop, tik. maar hij reageerde er toen nog niet op. Toen adviseerde mijn instructeur sporen te gebruiken.
En mijn mening is: het is zieliger om je paard veel en hard te moeten trappen of slaan om hem voorwaarts te krijgen, dan om af en toe een tikje met de spoor te geven.

Ik reed altijd wel op hem met zweep, maar omdat ik op me haffie ook niet rijd met zweep, vergeet ik hem elke keer mee te nemen:P

boeli

Re: Quarter ruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 02:06

ja ik heb het zelfde.. liever klein tikje met de sporen dan hard te moeten schoppen :D ..

ik rij zelf ook graag met sporen.. ook omdat ik dan duiderlijker (kleinere) hulpen kan geven voor bijvoorbeeld wijken of alle andere dingen waar je je been bij moet verleggen :P ..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 08:29

Persoonlijk zou ik lekker western blijven rijden als het paardje dat zo fijn vind en lekker voorwaarts is, of een engels gereden paard zoeken. Want ik vind het best sneu om te lezen dat zo'n oud paard nog wordt omgeschoold en eigenlijk helemaal niks eraan vind en toch maar vooruit wordt gedreven.
Zo'n beestje moet je eigenlijk gewoon een aantal mooie laatste jaren geven met iets waar hij zelf lol aan heeft :)
Niet persoonlijk tegen jou ts, jij hebt natuurlijk ook het beste voor met je paardje, eigenlijk had je instructeur dit wel moeten zien.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 09:19

Leuk dat jullie bitloosrijden.

Toch zou ik echt je beugels een aantal gaatjes langer maken :).
En verder heb je helemaal geen sporen nodig, sporen zijn voor de zijgangen, en daar ben je nog niet mee bezig.
Probeer goed actief te rijden gewoon aan het been, veel tempowisselingen enz.

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:59

Ik weet pas sinds euhh 3 maanden nu dat hij zo oud is en dat hij vroeger western is beleerd.. maar daarvoor had ik al wel een vermoede, maar me broer ken geen western en die rijd hem veel, en een ander paard zoeken is voor mij geen optie..:P

Heb er al 2 en een 3e zie ik niet echt zitten...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:40

Ik las Country,en toen Dordrecht..en dacht gelijk aan de vos Country op de Beerwijk,maar dat is vast niet dezelfde ;)

Je beugels een gaatje langer zou inderdaad een goede overweging zijn :j
Verder vind ik het er wel lekker relaxed uitzien,er lijkt geen druk achter te zitten :)

Edit: Zie nu pas dat je Marloes bent :')

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:06

hihi, ja dat ben ik :D

Toch goede indruk achter gelaten op de manege B)..

Maar het IS de Country van de Beerwijk hoor :) (Hij ziet er goed uit he :D :D :D :D?)

Het is met me beugels gewoon altijd rommelen, ik heb voor Country een Euroriding Diamant en voor Fanny een Euroriding Luxor, dus is heel verschil van zweetbladen.. :P

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 16:22

Oh echt!
Hahahah,heb ik het toch nog goed gezien,het is al zo lang geleden dat ik daar geweest ben..een jaartje of 4 denk ik...

Ja heb zelf ook een ER Diamant gehad,en op een Luxor gereden,dat is inderdaad een verschil.
Heb zelf een ER TitanII,heerlijk zadel..nog net iets ''extremer'' als de Luxor :D

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:33

Ja, er diamant lag toen de tijd goed op hem, en toen kocht ik fanny en daar wilde ik een luxor voor, nu wil ik voor Country ook wsl een titanII. Vind persoonlijk luxor lekkerder zitten maar ja.. me moeder pas er niet in met haar elegante billetjes hahah :P

Ben nu 2 jaar weg van de manege en daarvoor had ik hem al een jaar..

Vond laatst nog een proefje op DVD, VRESELIJKKK!! Ben toch blij dat ik nu bitloos rijd met die ouwe sok:P

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:47

boeli schreef:
ja ik heb het zelfde.. liever klein tikje met de sporen dan hard te moeten schoppen :D ..
*knip*

Dat hard schoppen hoort dus na een keer of 3 over te zijn, en dan hoort het paard gewoon te reageren op normale kuitdruk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:45

als ze sporen van 4.5 cm niet lang vind lijkt het me sterk dat ze nog veel gaat luisteren naar de tips die hier gegeven worden om ze uit te doen Bloempotje.

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:00

Paard is manege paard geweest en is keihard vooruit geschopt altijd, dus jaar gereden zonder sporen schop schop zweep en toen reageerde hij nog niet dus vandaar..

en opzich kan je wel zonder sporen rijden alleen paard is 21 jaar en om dan keihard te schoppen vind ik beetje zielig..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:03

Of je kan ook rijtechnisch verbeteren en het paard leren reageren op het been :)*

Heb hier niemand zien zeggen dat je gewoon harder moet schoppen ;)

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:04

leuk paardje, ziet er goed uit.. ;)
woow is hij al 21 zou je niet zeggen,

Loezle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 18:07

nja kan, je mag er ook wel een x op rijden? :P

maar zoals ik alz ei: zonder sporen loopt die niet..

@Jordi: Goed he :D Paarden staan hier altijd buiten en zitten lekker in hun vel, dus vandaar :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:52

Is die eerste zin op mij loesjj?

Elk paard valt vlot voor het been te maken. Het is alleen even aftasten en moeite doen.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:44

Ik met het wel met Pharagirlke eens..
Wimbledon was ook lui voor het been,gigantisch lui.
Maar is even een aantal weken door een ander gereden die wat consequenter was,en lopen dat hij deed!
Daarna ook bij mij :j

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:54

Alicia2u schreef:
loesjj1989 schreef:
En beugels heb ik eigenlijk altijd zo zitten, reed eerst langer, maar omdat ik nu ook een haffie heb ben ik het niet meer zo gewent haha:P Maar reed wel 1 gaatje te kort eigenlijk (Heb ook niet hele lange boven benen dus lijkt ook dat ik xtreem kort zit) maar last van me nek of schouders heb ik nooit eigenlijk.. Hoezo..??

Je hebt je beugels zo kort dat je je heupgewricht op slot hebt zitten en daardoor je bekken vastzet, waardoor je minder makkelijk mee kan gaan in de beweging. Met jou lengte mogen de beugels zeker twee, misschien wel drie gaten langer. Als je dan ook nog eens ophoudt met klemmen wordt je beenligging veel mooier, stiller en minder hinderlijk voor je paard. Zolang je echter met korte beugels blijft rijden, zul je altijd moeten klemmen om je balans te kunnen vinden en blijf je dus doormiddel van brute kracht op je paard, in plaats van evenwicht.

Dit snap ik niet helemaal?
er zijn veel meerdere die met korte beugels rijden, kijk maar met springen
Hoe bedoel je jou verhaal dan met op slot zetten?
Ziet er goed uit hoor, probeer wat meer te ontspannen nog ! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:04

Springruiter heeft een ander zadel en een totaal andere houding. De houding van een springruiter is niet geschikt voor echt dressuurwerk.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:09

He jij staat in Zevenbergschenhoek bij Liset ofniet?

Leuk paardje heb je hoor! Achterhand mag er iets meer onder. Veel overgangen rijden (evt ook zonder sporen :)).

Ire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:16

Leuk dat je bitloos rijdt! En 21 jaar, wauw, ziet er nog mooi uit!

Freekjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:41

probeer ook in de galop je paar rond te houden
op sommige foto's lijkt het alsof je nogal weinig druk houdt op de teugels.. ook als je paard netjes rond loopt moeten je teugels wel een rechte lijn vormen.. dus neem ze anders wat meer op maat..

ook mag je je hakken soms wat meer uitdrukken,, je trekt nu soms je hak klein beetje op
je sporen vind ik persoonlijk wat aan de lange kant..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:52

Ik heb het idee dat je hem nogal tegenwerkt met je heupgedeelte, ik vind het er in elk geval niet prettig uitzien.
En idd ook mijn eerste gedachte, is hij wel goed omgeschoold naar Engels? Zo niet, dan los je dat echt niet met sporen op...