Mijn vorige verzorgpaard was ook gevriesmerkt, onder zowel de linker- als de rechterkant van het zadel. Gewoon witte haren werden dit dan (hij is koffievos). Hij is een pools warmbloed, vandaar. Doei! Dorine.
divana
Geplaatst: 05-07-01 19:13
gadverredamme!!!!!!!! Mijn kleine lieve paardje moet zometeen ook gebrandmerkt worden omdat ze in het veulenstamboek van de nrps staat en naar t gewone stamboek moet, bah ik denk dat ik divie dan maar ff aan iemand anders overlaat, dit hoef ik duzzz niet aan te zien he! Mijn paardje is al zo gevoelig en ik denk dat ze me niet meer vertrouwt als ik ernaast blijf staan........ Ik vind het zo zielig maar het zal wel moeten als ik haar in het gewone stamboek wil hebbe......
Liefs Saskia
Navy
Geplaatst: 05-07-01 19:36
Tsja.. je kan t moeilijk gaan verven.. Staat zo raar in de regen
Caballo
Geplaatst: 06-07-01 09:51
Brandmerken is best wel even pijnlijk voor een dier. Maar als je een paar dagen verder bent dan zijn ze het allang weer vergeten. Als wij nieuwe koeien krijgen worden ze ook gebrandmerkt. Het is gewoon een herkening voor jezelf, maar ook voor anderen. Als 1 van de dames eens gezellig bij de buren op visite gaat, dan weten de buren in elk geval waar ze vandaan komt. Dan kan je wel gaan chippen, maar niet iedereen loopt met zo'n scan-ding op zak Denk zelf maar eens als je jezelf verbrand. Het doet best zeer, maar na een poosje voel je er niks meer van. En die stoom is overigens verbrande haren (en dat stinkt!! ). Freezebranding is trouwens niet zo diervriendelijk als dat ze zeggen. Het is hetzelfde effect als een heet ijzer. Steek je tong maar eens in het vriesvak. Dan zit ie vast en als je hem dan lostrekt doet dat best wel zeer. En als je mazzel hebt blijft je tong heel.
groetjes
Yentl
Geplaatst: 06-07-01 10:01
volgens mij is het zeer pijnlijk maar ook maar voor even. net als bij tatoeren of een piercing laten zetten.
Boogiegirl
Geplaatst: 07-07-01 14:13
maar daar kiezen mensen zelf voor, ik vind dat ze het beter kunnen vriezen als het zo perse nodig is