Hengst @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Re: Hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 21:38

Dankje

lola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 21:49

Hoihoi
Jij zit alweer snel op internet na je les daphne. :D . King Arthur en jij hebben weer goed jullie best gedaan!!!! Jullie zijn mijn toppertjes :)) !!!

Wat de keuring van king arthur betrefd bij het NTS, heb ik hier op bokt een uitgebreide uitleg over gegeven waarom hij daar dus helaas niet opgenomen is voor de dekdienst(dus effe zoeken voor diegen die het willlen weten *D ) maar hij is voor mij mijn toppertje +:)+ en dat is het belangrijkste en bij het ICS is hij wel voor dekdienst goedgekeurd en hij wordt met de dag steeds mooier *\o/* ! En hij is echt leuk onder het zadel, echt een schat, ben benieuwd hoe hij het over een tijdje op wedstrijden zal gaan doen ;) .

Groetjes
Brigitte

Groetjes
Brigitte

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 10:08

hej bieb: dankje voor je reactie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:47

Wat een gave tinker zeg!
hij loopt ook erg netjes voor zen leeftijd!
Verder heb ik nietzoveel rijtechnies commentaar &ga ik mee met de rest. :)

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:19

ik heb stage gelopen op een bedrijf met heel veel tinkers.. ik moest hier jonge tinkers doorrijden..
ik heb als tip meegekregen dat ik veel rechte stukken moest rijden..
omdat tinkers het erg moeilijk vinden om voltes te maken..
dus moest op rechte stukken veel stelling vragen naar binnen .. en zo nu en dan een volte.. maar niet te veel..
misschien dat dit ook een tip voor jou is?

o ja en galop vinden ze ook heel moeilijk.. dus.. :) ..

en verder ben ik het wel eens met dat je wel wat meer voorin het zadel mag neerkomen tijdens het lichtrijden :) ..

succes met je hengst ..

het is een super mooi paardje :D

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 22:18

Dank jullie wel.

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:45

Wat een leuke combinatie zijn jullie :).
Ik vind je zadel wel wat te klein, verder mist het nog iets balans in de overgang, verder netjes.
Je geeft fijne hulpen en het ziet er goed uit!

lola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 16:12

hoihoi

Veel tinkers zijn idd moeilijk met de galop. Daphne rijdt king arthur nu eerst in stap en draf voornamelijk om dat eerst netjs en goed te krijgen en binnenkort gaat ook de galop erbij komen. Tijdens het inrijden is de galop wel met hem geoefend, en gelukkig is king arthur een uitzondering op de regel.
Hij galopeerd erg makkelijk door en valt niet zo gauw terug. De meeste tinkers hebben na een half rondje zoiets van, zo, hebben we ook wel weer gehad, is wel goed zo, maar daar heeft king arthur gelukkig geen last van. Alleen doordat hij op de ene hand een heel stuk soepeler is dan op de andere hand en op links het dus nog erg moeilijk vind om de juiste stelling aan te nemen sprong hij dan wel meestal aan in de verkeerde galop. Later sprong hij dan vaak wel over in de goede, maar dat was natuurlijk niet erg handig. Vandaar dat de galop effe achterwege is gebleven in de eerste instantie. Maar hij gaat met sprongen vooruit en dat is wel geweldig om te zien!

Groetjes
Brigitte

boeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:35

dat vind ik goed om te lezen dat jullie de galop dan even achterwege laten :) en het gewoon rustig aan doen..

ik vind de galop bij tinkers er wel altijd heel mooi uit zien :P ..

en ja uitzonderingen zitten er altijd tussen he.. :)

vooruitgangen zijn altijd geweldig om te zien.. dat zal ik dalijk ook met mijn shetlander hebben als ik die ga beleren voor alles :)

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 20:31

Lola: bedankt voor je uitleg! haha, had het niet beter kunnen verwoorden, vandaag weer les gehad, eerst even los gegooit in de bak, en moet zeggen dat hij wel jolig was, we hebben buiten gereden, hij was erg braaf wat w de laatste keer geoefend hadden,pakte hij nu erg snel op!..
Dus we konden weer een stapje verder.. :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:28

He daar is king arthur!
Wat een leuke hengst is het he (brigitte, ik ben daphne p :))
Vind em op het filmpje goed lopen, zou ook meer gaan werken aan lengte in de hals en meer neusje eruit!
Maar goed, hij is nog niet zo lang onder het zadel!
Je rijdt verder erg netjes en het ziet er erg leuk uit!

Zag stiekem ook al wat foto's van Magic voorbij komen?
Die vind ik zo mogelijk nog leuker lopen!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:41

def: dankje wel voor je reactie!.
Magic is inderdaad een kanjer! met meer body en massa!, allebij 2 schatten van hengsten!.
Ben ook erg blij dat hun mag rijden!.
Toch is King toch wel mn lieveling!.. :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:22

Probeer meer op je handen, benen en zit te letten. netjes in het midden van het zadel, zelf gaan staan en zelf zachtjes gaan zitten met lichtrijden, nu laat je je zegmeer meer omhoog gooien en terug vallen in het zadel. je rijd dan een beetje achter de bewegingen en zit erg uit evenwicht. daarnaast je handen probeer erop te letten dat de lijn elleboog-bitring recht blijft en niet naar beneden breekt. Probeer ook de bewegingen van het paard zijn mond te volgen en je handen dus apart van je lichaam te bewegen. Ik zou net als eerder genoemd ook wel graag zien dat je paard wat uitschuift, en wat meer voorwaarts neerwaarts gaan. verder ziet het er erg goed uit voor 4 maanden onder zadel!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 19:26

mooi hoor :) je rijd hem netjes voor z`n 4 maanden ! veel plzier met dit beestje :)

maarrem, vind je het niet vreselijk irritant dat je hem niet recht kan richten,, omdat je alleen op de volte daar kan rijden :P
lijkt mij maar niets. of ik zit er helemaal verkeerd tegen aan te kijken dat de rest van de bak beetje vol staat :P

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:32

lailapri: je hoort altijd op gegooit te worden van uit het zadel!? weet niet hoe jij verder rijd maar anders jij je zelf niet met de beweging mee!..haha

Lalumamyo: Ik kan het paard prima recht richten! haha het lijkt een volte maar zitten zat rechte stukken tussen! alleen op dit stukje deden wij dat niet.. :D
Laatst bijgewerkt door daphneM op 29-01-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:42

je moet idd opgegooit worden door je paard maar je moet ook zelf wat doen, je kunt met lichtrijden (groot, klein, actief etc etc) namelijk je paard weer wat vertellen wat je van hem verwacht aan tempo enzovoorts in draf.
Ik begrijp alleen niet wat je precies bedoel met het stukje erna.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:50

aangepast: dat dat je het over het rechtzitten had.. :+

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 21:54

vind het nog altijd beetje vreemd omschreven.
maar je kan het omschrijven wat je wilt maar als ik het nou een beetje overdrijf. Je wordt omhoog geworden en laat je weer vallen. je laat je dus terug ploffen op de rug van je net 4 maanden bereden pony die nog spieren moet krijgen en jou gehots en gebots dus nog helemaal niet goed kan opvangen...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 21:58

lailapri schreef:
vind het nog altijd beetje vreemd omschreven.
maar je kan het omschrijven wat je wilt maar als ik het nou een beetje overdrijf. Je wordt omhoog geworden en laat je weer vallen. je laat je dus terug ploffen op de rug van je net 4 maanden bereden pony die nog spieren moet krijgen en jou gehots en gebots dus nog helemaal niet goed kan opvangen...

Ik heb het verder niet over het Opgooien en verder gehad

Ik laat mij opgooien, en kom gewoon zo als ik elk ander paard rij weer neer! een natuurlijke beweging! Zoals je ziet, zie je dat ik dat paard daar mee niet mee in de weg zit!, het lijk misschien door het filmpje zo, maar anders had hij wel elke keer als ik ging zitten omhoog moeten komen!, en ik gehots en gebots niet op dat paard... :Y)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:04

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:14

ik snap niet wat ze willen bereiken met de links!
Elk paard reageerd anders op je been liggen, houding etc etc..
Voor al een jong paard moet je niet "het plaatje"vormen maar mee gaan in de beweging, dus als wij afwenden op de binnenkant gaan zitten en met je binnen been ondersteunen..etc etc..
Ik kan als ik een paard laat afwenden niet kaasrecht op mn knol blijven zitten...en dan heb jij het over mee gaan..ze geven een houding aan die je moet hebben?..maar het kan niet altijd..
Maar heb altijd wel een 8 voor mn houding..? wat is daar mis mee?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:25

Ik heb nog eens goed gekeken...
Om te begrijpen wat lailapri bedoeld. '
Ik kan er een beetje in meegaan, in de zin van dat je misschien wat minder ver omhoog zou kunnen komen bij het lichtrijden.
Natuurlijk ga je in de beweging mee, maar je kunt heel beschaafd lichtrijden en daarmee de rug iets meer ontlasten.

Dus minder ver omhoog komen en daardoor gecontroleerder neerkomen.

Centered riding is sowieso voor jezelf heel erg interessant om je in te verdiepen.

Nogmaals ik vind het niet ontzettend opvallen in het filmpje, maar ik begrijp wel wat ze bedoeld.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:27

oohw zow, ja, dat kan ik misschien aanpassen door mn beugel een gaatje langer te doen?

mn zadel is aan de achterkant ook erg hoog misschien dat dat ook een werking kan hebben?.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:30

Ik vind zon hoog zadel aan de achterkant sowieso vervelend, maar das heel persoonlijk volgens mij.
Beugels moet je zelf weten, wat je lekker vind zitten.
Als je met langere beugels rijdt en het zit niet lekker, is het ook vervelend.
Zou gewoon bewust van gaan worden (met jezelf een punt afspreken om eraan te denken, de letter a bijvoorbeeld) om minder ver omhoog te gaan bij het lichtrijden.
Kleiner proberen licht te rijden!

Ga je ook wedstrijden met em rijden?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:32

def: het is wel de bedoeling om hem te gaan starten, maar het is een hengst dus ik rij nu een andere merrie, en als die L2 is, en King is nog niet de deur uit, dan start ik hem er bij!..
Tinkerdagen en zo doe ik wel mee! leuk leuk leuk..