Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Frannik schreef:Echt hele gave foto's marian!
Ziet er super uit! Wat hier eerder gezegd is, dat je niet zoveel over je paard moet leunen en naar voren moet kijken kun je misschien meenemen in je training.
Misschien ook iets voor Nashua, dat hij dan kop wat rustiger krijgt
crossmonster schreef:Wat ontzettend goed van je !!!
Dit zouden echt veel meer dressuurruiters moeten doen, al is het maar ter afwisseling voor het welzijn van het paard, elke dag maar weer figuurzagen vind ik not-done voor een paard.
Het gaat jullie zo te zien ook aardig af
Een kleine tip, niet zo op de hals hangen, je gaat te plat liggen, alsof er een hindernis van 1.40 staat. Het is maar B hoor
Probeer iets minder plat op de hals te gaan liggen, en kont iets minder ver uit zadel.
Maare verder mag het er wezen voor een dressuurruiter
Nou, voor mijn gevoel lijkt het wel 1.40 hoor!
jaggie schreef:Wat leuk een dressuurpaard van dat niveau en ook nog eens een Jazz in de springring, een zeldzame combinative, maar waarom niet? Vind dat ze het toch prima doet (en jij ook), lekker toch als je zo’n afwisseling erin kunt brengen met rijden. Jouw bruine setje staat haar trouwens erg mooi!
Tips die ik je mee wil geven; op sommige foto’s lijken je beugels wat lang. Vind alleen dat je wat ver uit het zadel komt om mee te geven, van mij zou je niet zover hoeven op te staan, wel vind ik dat je haar met je handen prima de ruimte geeft.
Hoe gaat het verder in het ZZ-zwaar? Spannend om de overstap naar de lichte tour te maken zeg.
Bizzybijtje schreef:Hoe heet je paard? Want dat staat nergens namelijk![]()
Wel een leuk paard! Wat leuk dat je naast het dressuurwerk ook nog springt! Je moet wel opletten dat je met het springen niet je tenen zo naar buiten gaat. Dit is aboluut níet fijn voor het paard en al helemaal niet als je sporen aan hebtSucces!

Raja schreef:Wow, ik vind het echt super dat je di doet met je dressuur paard. Zeker als ze al op zo'n niveau dressuren!![]()
Wat al vaker is gezegd is idd dat je te ver naar voren gaat hangen. Probeer meer rechtop te blijven staan en voor je te kijken.
Verder ziet het er echt goed uit en je paard heeft er duidelijk plezier in. Super!
Maar ik vind het super stoer dat je het doet!
Zouden veel meer mensen moeten doen!

Op enkele foto's valt me het op dat ze wat te vroeg afzet, waarschijnlijk onervarenheid en ze zal goed heet zijn in de springring.. Goed dat je dit met der doet als afwisseling! 
malloesje schreef:hahaha een Jazz die springt, wat grappigZie je bijna niet, dat ze uberhaupt kunnen springen.
Op enkele foto's druk je je handen vast op de manenkam, probeer ze altijd te dragen. Als je vast zet kan het paard je hand niet volgen. Ook ga je behoorlijk ver naar voren in je bovenlichaam. Probeer iets meer terug te blijven en dicht bij het zadel, dan belast je het paard ook niet onnodig op de voorhand. Vaak als je goed naar voren kijkt gaat het al beter.
Maar nogmaals erg leuk een Jazz in de springring