Friese Merrie 4,5jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: Friese Merrie 4,5jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:48

Dat was niet zo nadat ze ingereden was..

Ski-les in de bak, ze sleurde je alle kanten op,manieren had ze niet.

Als ik zie hoe ze loopt op het filmpje, is het een totaal ander paard.

Ze is heel netjes ingereden, Met alle rust. nooit teveel gevraagd, maar goed, daarna kwam ik er ook niet meer, dus ik weet niet wat er in de tussentijd (tussen het inrijden en jou) gebeurd is.

Nynke is een hardstikke lief dier :+: Is magyske verkocht?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 15:55

Snackie schreef:
Dat was niet zo nadat ze ingereden was..

Ski-les in de bak, ze sleurde je alle kanten op,manieren had ze niet.

Als ik zie hoe ze loopt op het filmpje, is het een totaal ander paard.

Ze is heel netjes ingereden, Met alle rust. nooit teveel gevraagd, maar goed, daarna kwam ik er ook niet meer, dus ik weet niet wat er in de tussentijd (tussen het inrijden en jou) gebeurd is.

Nynke is een hardstikke lief dier :+: Is magyske verkocht?

Nynke is inderdaad helemaal geweldig :+:
Magyske is verkocht aan een meisje dat helemaal gek van dr was, die is naar limburg verhuisd dacht ik.

Ja er hebben dus nog kleine meisjes op dr gereden, en toen nog een oudere vrouw, en die is er ooit vanaf gevallen en toen mocht ze er niet meer op van haar man, Veel van daartussen weet ik ook niet.
ik vond het gewoon verschrikkelijk hoe ze was in het begin. Ze was echt bang voor het zadel, als ik dr hoef op wou tillen trapte ze, ze beet snel , ze was doodsbang voor het zadel, als ik aankwam met het zadel Dan vlogen dr oren naar achter en je zag dr gewoon helemaal spannen. Tijdens het rijden was het echt een rodeo monster, alles doen om onder het werken uit te komen (d.w.z. Draf, Galop ) stappen deed ze dan nog wel.
Dat heeft me heeveel moeite gekost om dat allemaal weer normaal te krijgen, er heeft sinds de dag dat ik haar verzorg niemand anders meer wat mee gedaan, wat je goed merkt want ze vertrouwd me behoorlijk :)

ik zou wel eens wat willen weten over nynke toen ze ingereden werd enzo?
Maar ik hoop dat je snapt dat ik mijn twijfels had over hoe ze ingereden is (als je hoort hoe ze zich in het begin gedroeg)

Groetjes

TurboTinker

Re: Friese Merrie 4,5jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 16:15

Dat kunnen we dan beter via pb doen ;)

emmii87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:42

weet je wat mij opvalt als ik naar je filmpje van de galop kijk?
dat je niet de juiste beenhulp geeft.

je drijft nu met beide benen aan en de buiten been ligt bijna op de singel.
probeer alleen je binnenbeen te gebruiken, dat is het drijfende been, je buitenbeen geeft alleen aan in welke galop ze moet aan springen.
vergeet ook niet dat je buitenbeen echt achter de singel moet liggen.

veel succes verder!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:16

emmii87 schreef:
weet je wat mij opvalt als ik naar je filmpje van de galop kijk?
dat je niet de juiste beenhulp geeft.

je drijft nu met beide benen aan en de buiten been ligt bijna op de singel.
probeer alleen je binnenbeen te gebruiken, dat is het drijfende been, je buitenbeen geeft alleen aan in welke galop ze moet aan springen.
vergeet ook niet dat je buitenbeen echt achter de singel moet liggen.

veel succes verder!

Dankjewel! daar heb ik echt wat aan :)
ik zal er zéker op gaan letten.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:28

FireScorpion schreef:
Snackie schreef:
Goh, wat grappig dat jij nynke rjidt bij joop.
Dit paard is zeker niet verkeerd ingereden. Kennisjes van mij hebben dat gedaan, en dat is zeker wel goed gegaan.
als het over verkeerd inrijden hebben, kun je beter naar Magyske kijken.
-edit- Al was Skiles tijdens het longeren op eigen bodem wel heel gewoon, op vreemd terrein is het dier ineens heel braaf!

Tsjah van wat ik gezien heb toen ik dit paard aantrof, kan ik echt niet goed noemen. ;) Ze kende het stuur en stap draf galop maar dat was allemaal niet basis, enorme spanning in dit dier. ik ben nu echt al lang bezig om haar de goede basis te leren (ontspannen, dat het niet eng hoeft te zijn etc) Vandaar dat ik er een beetje van uitga dat ze verkeerd is ingereden, en anders is er iets met haar gebeurd wat absoluut niet door de beugel kan ;)
ik heb Magyske niet gekend, helaas.
ik snap je edit niet goed, nadere verklaring?

Groetjes kelly

Edit; Ik zeg dit trouwens niet om degene die voor mij op Nynke hebben gereden af te kraken hoor, maar ik vertel gewoon wat ik tegenkwam toen ik daar kwam rijden ;) Ze was zelfs bang voor het zadel!

Ik heb ooit een friesche merrie van Tsjerk gereden. De nakomelingen van Tsjerk zijn net als de fries die jij rijd, pittig en heet. Moeilijk te rijden dus.
Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt, en als ik zo na jou foto's en filmpjes kijk had ik precies dezelfde problemen als jou.

Dat jou paard niet wilt ontspannen heeft echter nix met 'verkeerd' zadelmak maken/inrijden te maken. Dit is gewoon iets wat het paard nog moeilijk vind.
Die merrie die ik reed vind dit met haar nieuwe ruiter echter nog steeds moeilijk. Ik heb haar 2 jaar gereden en nu word ze al 2 jaar door dat ander meisje gereden, nog steeds heeft ze veel moeite met de basis, gewoon omdat ze zich niet wilt ontspannen!

Dus, met een goede instructeur/instructrice kom jij een heel eind! Maar denk er aan, altijd geduld hebben! Soms maar af en toe tot 10 tellen. Het zal niet het makkelijkste zijn, maar als je er eenmaal bent, heb je het wel lekker zelf voor elkaar gekregen!
Succes!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:20

AnoukB schreef:
Ik heb ooit een friesche merrie van Tsjerk gereden. De nakomelingen van Tsjerk zijn net als de fries die jij rijd, pittig en heet. Moeilijk te rijden dus.
Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt, en als ik zo na jou foto's en filmpjes kijk had ik precies dezelfde problemen als jou.

Dat jou paard niet wilt ontspannen heeft echter nix met 'verkeerd' zadelmak maken/inrijden te maken. Dit is gewoon iets wat het paard nog moeilijk vind.
Die merrie die ik reed vind dit met haar nieuwe ruiter echter nog steeds moeilijk. Ik heb haar 2 jaar gereden en nu word ze al 2 jaar door dat ander meisje gereden, nog steeds heeft ze veel moeite met de basis, gewoon omdat ze zich niet wilt ontspannen!

Dus, met een goede instructeur/instructrice kom jij een heel eind! Maar denk er aan, altijd geduld hebben! Soms maar af en toe tot 10 tellen. Het zal niet het makkelijkste zijn, maar als je er eenmaal bent, heb je het wel lekker zelf voor elkaar gekregen!
Succes!
[/quote]

Oke dankjewel! Ja daarom ga ik dus ook les nemen ;) Ik heb eigenlijk altijd wel geduld met haar gehad, al ben ik ook een paar keer echt boos op dr geworden omdat ze me gewoon in de maling aan het nemen was, daarna heeft ze t nooit meer gedaan :) tot 10 tellen? 60 bedoel je :P

Dankje voor de reactie!