bang bij opstijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 11:07

mirel08 schreef:
Mag hem nu een paar daagjes niet rijden vanwege de behandeling. Maar ben vorige week zeker 10x op en afgestegen met snoepjes en het ging echt super. Hij verzette geen stap en draaide gelijk zijn hoofd om voor zijn beloning haha. Wel jammer dat ik de eerste x toen ik het probeerde er keihard afgestuiterd ben maar hij was er zelf zo van geschrokken dat hij toen ik er weer opstapte gewoon stil bleef staan. Voel me achteraf wel een beetje schuldig hoor dat ik erop geklommen was aangezien hij toch die blokkades had. Maar de osteopaate vertelde me ook dat hij toch ook een trauma heeft en dat dat ook een reden van zijn reactie was. Maar goed, vanaf zaterdag mag ik weer voorzichtig met hem beginnen en gaan we zeker weer met de snoepjes aan de slag aangezien dit zo goed ging. @ tinkergirl hij heet niet Bonito, maar hij komt bij een handelaar vandaan dus kan best zijn dat zijn naam ondertussen veranderd is. Op papier heet hij Marinus.

Goed nieuws allemaal! Lekker blijven oefenen en als het snel beter gaat dan niet meer te lang hangen aan 1 kant maar bij het opstijgen zorgen dat je in een zwierige zwaai in 1 sec op je paard zit zonder te lang te hangen aan 1 kant of te stuntelen :) Nogmaals hartstikke fijn nieuws! :)

mirel08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 12:54

Iedereen ontzettend bedankt voor de goede tips. Valentijntje heeft een weekje rust gehad omdat hij behandeld was door de ostheopaathe en vandaag heb ik weer even met hem gereden. Ik kon in 1x zonder dat hij raar ging doen opstijgen zonder krukje maar wel met snoepje :D :D. Dit heb ik 3x gedaan en hij bleef als een engeltje stilstaan ( gewoon in het midden van de bak) Ook mag ik nu zijn achterhoefjes uitkrabben zonder dat hij wil trappen. Heb ik ook gelijk maar geoefend met een snoepje. Dus nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Mirel

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:48

mirel08 schreef:
Iedereen ontzettend bedankt voor de goede tips. Valentijntje heeft een weekje rust gehad omdat hij behandeld was door de ostheopaathe en vandaag heb ik weer even met hem gereden. Ik kon in 1x zonder dat hij raar ging doen opstijgen zonder krukje maar wel met snoepje :D :D. Dit heb ik 3x gedaan en hij bleef als een engeltje stilstaan ( gewoon in het midden van de bak) Ook mag ik nu zijn achterhoefjes uitkrabben zonder dat hij wil trappen. Heb ik ook gelijk maar geoefend met een snoepje. Dus nogmaals bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Mirel

Supernieuws!.. Over een tijdje afbouwen met snoepjes en dan gaan werken met stembelonen. Opgewekt zeggen; Braaaf goedzo! Ik praat zoiezo altijd veel tegen mijn merrie en beloon altijd overdreven met de stem..doet ze ongehoorzaam geef ik eerst met een zwaardere stem aan dat ik dat niet wil hebben en daarna een brul als er niet geluisterd wordt. Ze weet dus precies wat mag en niet, ookal test ze me afentoe weer uit;) Alles wordt beloond met een enthousiaste stem en een aai..mijn merrie vindt dit harstikke leuk en ze voelt zich dan ook een beetje trots altijd :o Snoepjes krijgt ze alleen na het werken en dat weet ze, ze staat dan los maar netjes stil..ik pak wat lekker en dat smikkelt ze lekker op. Verder niks tussendoor. Maar dat komt allemaal vanzelf..er is een vooruitgang super! :D