sologirl schreef:Leuk diertje zeg! Maar ik krijg het idee dat ze haar rug nogal weg drukt. Ook ik zou je aanraden om je teugels korter te nemen en je handen een stukje naar voren te plaatsen eventueel. Je kan duidelijk zien dat jou evenwichtspunt een stuk naar achteren ligt, waardoor het lijkt alsof je aan de teugels trekt, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn!
Heb je er ooit wel eens aan gedacht om met longeren te proberen je paard al wat meer te laten wennen aan het neusje laten zakken, eventueel door gebruik van een elastiek/bijzet/touwtjes? Dit hoeft helemaal niet je paard te verzieken als je er op een goede manier mee omgaat! Ook zeker omdat je er een sportpaard van wilt maken.
Ook vind ik haar nogal jongig lijken, is het de bedoeling dat je haar over een tijdje weer terug de wei in zet of ga je haar meteen verder opleiden?
In ieder geval heel veel succes ermee!
Edit: Ik zie nu het berichtje van haar instructrice??
Het op twee teugels lopen is, lijkt mij, een van de eerste dingen waar je aan gaat werken. Anders krijg je je paard nooit recht. TS ga veel op de binnenhoefslag rijden! Dat helpt heel goed, probeer als ze scheef gaat haar weer recht te krijgen door middel van je benen, dan leert ze je been ook meteen accepteren. Als ze hierbij iets onder je vandaan rent, rustig blijven en belonen met je stem. Blijf dit herhalen en probeer anders eens te rijden met een stijgbeugelriem om haar hals. Dan kan je die eventueel beethouden als ze wat schieterig wordt!
Zoals ik hiervoor al getypt heb, is Ilona bezig met het rechtrichten van Adonia,
Wanneer Adonia tegendruk geeft en haar andere teugel dus niet aanneemt, probereert Ilona de druk weer gelijk te maken,
verder heb ik Ilona inderdaad als tip gegeven heel veel op de binnenhoefslag te rijden, dus daar zijn we ook mee bezig.
Dat van de zit dat klopt, daar heb je volkomen gelijk in, maar dat is iets wat je niet zomaar veranderd. Het is al zo ontzettend veel beter geworden, wat ik erg knap vind van Ilona. Misschien heb je zelf ook wel een probleem met je zit, waar je maar niet vanaf komt. Zo heeft iedereen wel wat, toch?
Over dat longeren ben ik het trouwens ook mee eens, dat is nooit verkeerd, maar dan moet het wel op de goede manier gebeuren.