4 jarige voor het eerst op concour! (filmpje)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:24

Ziet er netjes uit hoor voor de eerste keer. In het begin dacht ik O, nee ze is op het verkeerde been aan het lichtrijden maar voor dat je de proef begon ging je van hand veranderen.

Je paard heeft een mooie ruime rustige draf, zeker voor zo´n jong ´basis´paard, wat je zelf aangeeft. Je rijdt erg vriendelijk, ik vindt dat je iets brutaler zou moge rijden, met dat staken en dat aan springen in galop, maar ik begrijp dat je wat voorzichtig ben t omdat het natuurlijk ook de eerste keer is.

Ik denk als je zo doorgaat en je ontwikkeld alles wat meer zoals overgangen, tempowissellingen, nageefelijkheid dat je er een leuk paard aan hebt.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 18:34

Ik vind dat je hem netjes rijd.

ondanks je benen maar dat zei je zelf ook al... en het plaatje lijkt een beetje gespannen...(logisch op de eerste wedstrijd maar toch)

karijn

Re: 4 jarige voor het eerst op concour! (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:39

Voor een eerste wedstrijd vind ik het niet verkeerd hoor!
Zie ik het goed dat je met peesbescherming rijd?
Probeer maar wat vlotter voorwaarts te rijden in je training, veel schakelen in tempo en overgangen oefenen! Succes verder!

houstenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:11

ziet er verder netjes uit voor de eerste keer! loopt iets te veel achter de loodlijn, mag iets meer hals hebben...aan springen in galop: Je geeft een behoorlijk sterke hulp, tegelijkertijd houd je , je binnenhand er erg aan...op die manier kan zon jong paard eigenlijk niet anders dan verkeerd aanspringen... ik zou een lichtere galop hulp geven en niet zo kort houden in die binnenhand, want daar stoot hij als het ware tegen aan...dus aan de voorkant meer de ruimte geven bij aan galoperen...dan zul je zien dat ie goed aanspringt... wordt ie achter sterker dan wordt ie van zelf ronder in de hals...verder netjes hoor ... en van die benen zeggen we niets, dat heb je zelf al gedaan ;)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:53

Niet slecht voor een 1e keer, ze was ook helemaal niet kijkerig had ik het idee en dat scheelt al een heel stuk.
Verder kun je zien dat het nog niet helemaal bevestigd is, de overgangen kunnen/moeten vloeiender.
Soms hier en daar een beetje verzet etc.
Maar dit zijn allemaal dingen die door oefenen steeds minder zullen worden en dat je paard steeds meer ontspannen zal gaan lopen.
Ik oefen zelf altijd veel de proef zodat mijn paard de proef ook al wat kent mijn ervaring is dat een onervaren paard dan meer ontspannen is.

Vind jullie ook een hele leuke combinatie, wel zou ik (als je meer wedstrijden wilt gaan rijden) een ander jasje kopen, het is te kort en net iets te krap op je heupen waardoor je steeds je achterwerk ziet door het split van de jas en dat vind ik jammer van het mooie geheel. :o