suleilitha schreef:Als het een goed paard is had ik haar wel gekocht.....
Ik vermoed dat je verder komt met, als ze erom vraagt, een gerichte mep, zoals bij trappen en bijten. Even hard zijn en flink consequent, mits je timing goed is is daar niks mis mee en twijfel je, dan niet zelf doen maar het aan een ervaren iemand overlaten en dat galop probleem? Mits je zeker weet dat het dier niks mankeert, er doorheen rijden.
Als je maar 1 paardje hebt, waarom zou je dan een "rot"bok kopen? Er zijn voldoende goed opgevoede paarden te koop; en ik ben niet tegen het uitdelen van een tik, maar iedere dag je paard een beuk verkopen is mijn hobby niet... paardrijden wel. Em IMO heeft deze merrie serieuze problemen, ze is ook al 9 jaar oud, geconditioneerd gedrag dus, dat wordt een lange lange weg. Met heeeel veel geduld en wellicht veel rust, en consequent gedrag is er heus nog wel een fijn beestje van te maken. Maar "er even doorheen rijden" hebben ze dus al 6 jaar geprobeerd, en dat werkt blijkbaar niet.

. Dus als het echt niets word met een andere instucteur gaat ze wel naar een trainingstal!