Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

merensje schreef:Ik hou het simpel; paard krijgt beweging en frisse lucht (en fris is die lucht zeker op het moment ja, wat een ellende zeg die kou).
De ijskoude lucht is ook niet goed voor de longen van je paard als hij zich heel erg inspant, wij houden dus een -10 pauze qua werk.
Paard krijgt aandacht en rustige beweging, maar de hard-werken-trainingen laten we even voor als de temperaturen weer wat minder gruwelijk zijn.
Ik ga ervan uit dat dit geen maanden zal duren dus.... mens en paard passen zich gewoon even aan.
WowAmigo schreef:merensje schreef:Ik hou het simpel; paard krijgt beweging en frisse lucht (en fris is die lucht zeker op het moment ja, wat een ellende zeg die kou).
De ijskoude lucht is ook niet goed voor de longen van je paard als hij zich heel erg inspant, wij houden dus een -10 pauze qua werk.
Paard krijgt aandacht en rustige beweging, maar de hard-werken-trainingen laten we even voor als de temperaturen weer wat minder gruwelijk zijn.
Ik ga ervan uit dat dit geen maanden zal duren dus.... mens en paard passen zich gewoon even aan.
Ik ben een paar keer in Canada geweest, waar het 's winters -30 kon worden. Die (GP) ruiter gaf aan dat ze gewoon doorreden, volgens hem was de inspanning pas bij echte racepaarden zo groot dat er schade aan de longen zou kunnen ontstaan en dat bij normaal dressuurwerk de ademhaling dus niet zo diep ging en dat dus gewoon door kon gaan.

als je maar niet teveel doet en gewoon lekker rustig denk ik niet dat het kwaad kan !